Fabia II - příprava pro rádio + Pioneer MVH-1400UB

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Odpovědět
SunYaC
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: pon 26 bře 11:10

Fabia II - příprava pro rádio + Pioneer MVH-1400UB

Příspěvek od SunYaC »

Zdravím všechny,

nevím, jestli je to u Fabie II obvyklé, ale v přípravě pro rádio nemám vytažený kabel spínaného napětí při otočení klíčkem. V konektoru je přivedená pouze kostra, dvakrát stálých +12V a dvakrát CAN-BUS komfort.

Když připojím rádio Pioneer MVH-1400UB k +12V a kostře, tak se samozřejmě nezapne. Je nutné ještě připojit třetí červený kablík vedoucí z rádia, který by se normálně měl připojit na spínané napětí. Protože ho tam nemám, připojím ho taky na stálých +12V.

Chci se zeptat asi úplně debilně, jestli když rádio vypnu, tak nebude nějak moc vybíjet baterku. V manuálu k rádiu je totiž tahle věta:

"Pokud je tento přístoj nainstalován ve vozidle, jehož spínač zapalování není vybaven ACC (pomocnou) polohou, pak nepropojení červeného vodiče se svorkou svázanou se stavem klíče zapalování může způsobit vybíjení baterie."

Tuhle větu nechápu, nedává smysl.

Díky moc.
Uživatelský avatar
bloody cardinal
Mistr volantu
Příspěvky: 623
Registrován: ned 30 říj 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Fabia II - příprava pro rádio + Pioneer MVH-1400UB

Příspěvek od bloody cardinal »

Žlutý kabel +12V bývá označen Memory, tj. dává stálých +12V aby se udržela paměť rádia. Červený kabel +12V rádio zapíná s klíčkem (jinými slovy, do rádia jde stále +12V přes ten žlutý kabel, klíček neklíček). Občas se rádia zapojují tak, aby fungovala i bez klíčku v zapalování, tj. červený i žlutý kabel z rádia se zapojí na žlutý kabel z auta a baterku to nijak zvlášť nevybíjí, prostě když rádio vypneš, je vypnuté. Jediný rozdíl bude v tom, že když vypneš zapalování, rádio budeš muset vypnout ručně.

Té větě bych nevěnoval pozornost. Pokud budeš mít ale s baterkou problémy, mýlil jsem se a bude potřeba někde najít spínaných +12V a přivést do rádia mimo ISO :) (To je ale nepravděpodobné, protože jsem takto zapojoval různá rádia v různých autech a nikdy nebyl problém.)
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz

WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
SunYaC
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: pon 26 bře 11:10

Re: Fabia II - příprava pro rádio + Pioneer MVH-1400UB

Příspěvek od SunYaC »

Děkuju moc... Snad to tedy bude v pohodě. Bál jsem se, jestli to rádio nebude moc žrát, když bude červený i žlutý kabel z rádia zapojený na stálých +12V, a v rádiu tak tedy bude těch 12V stále i tam, kde nemá... Zkusím ten odběr změřit, to mě předtím nenapadlo, ehm... :ymblushing:

Kdyby to rádio žralo moc, zkusím dotáhnout těch spínaných 12V. Nemáš prosím tušení, odkud by to nejlíp šlo?

Jen pro ilustraci, tohle je ta originální příprava pro rádio, co tam mám...

Obrázek

V té černé napájecí části konektoru je tlustý žlutohnědý kabel vlevo dole kostra, ty dva tenké žlutohnědé vlevo nahoře jsou CAN-BUS. A ten červený tlustý vpravo je stálých +12V. Je zdublovaný tenkým červeným kablíkem ještě do svorky vpravo dole..
Uživatelský avatar
bloody cardinal
Mistr volantu
Příspěvky: 623
Registrován: ned 30 říj 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Fabia II - příprava pro rádio + Pioneer MVH-1400UB

Příspěvek od bloody cardinal »

Kdysi jsem tahal spínaných +12V odněkud zpod volantu, ale přesně už nevím.
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz

WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
Odpovědět