Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
někde sem čet (bez záruky), že v některých autech to čidlo opravdu je a měří snad vodivost (elektrický odpor) oleje....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
A jakej je teda optimální poměr dlouhá/krátká trasa, aby motor vydržel co nejdéle? Třeba 8 dlouhých tras, kdy se motor dostatečně prohřeje na 2 krátké trasy?
2.0i 107kW
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
no tý vole, tak mě ten mozek ještě asi fakt úplně nezesračkovatělpavproch píše:někde sem čet (bez záruky), že v některých autech to čidlo opravdu je a měří snad vodivost (elektrický odpor) oleje....

Niko nadžanel ko kerdža
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
....jaký trasy netuším, každopádně motor je tím životnější čím má větší obsah a čím menší jsou jeho pracovní otáčky........ např. klasické americké V8 či původní diesely od Mercedesu tam půl mega-mega nebyl problém. Dnešní motory nejsou dělaný na to, aby toho moc vydržely.šmoula píše:A jakej je teda optimální poměr dlouhá/krátká trasa, aby motor vydržel co nejdéle?
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
myslim ze nemas pravdu. Zaprve novy motory maji elektronicky hlidani stavu olejove naplne, tim padem poznaji ze tam pribyl novy olej, a tim se zlepsila i jeho kvalita. Zadruhe jsem se na cidlo kvality oleje nekolikrat ptal, neco jsem hledal na netu a jediny ceho jeem se dopatral bylo to, ze kvalitu oleje lze zmerit jedine chemickyPickuper píše:jestli nějaký čidlo existuje či nikoliv sice netuším, ale principiálně to není žádný problém. Olej v průběhu času minimálně mění barvu a dostávaj se do něj různý sračky z motoru tudíž bude měnit i svoje fyzikální vlastnosti (teďka vyloženě fantazíruju, ale dovedl bych si představit např. změnu el.vodivosti v závislosti na zasranosti toho oleje) který už jsou nějak jednoduše změřitelný a převeditelný na jedničky a nuly. A podle toho co výše psal Fun to tak nějak musí minimálně u některých výrobců fungovat. Pokud motor počítá sudený starty atd. tak pouhým dolitím oleje se servisní interval těžko může prodloužit neb příslušná ŘJ těžko pozná, že dokápnul půl litránku a vylepšil kvalitu stávající náplně...........
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
bond: to je klidně možný, že je to tak jak říkáš, já jsem jen teoretizoval a vycházel jsem z podobnýho "čidla kvality", který se dává do automatickejch praček a přidává jim "šestý smysl" 

Niko nadžanel ko kerdža
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
ptal jsem se znameho v autorizaku Audi/VW jestli mam menit longlife casteji nez ukazuje servis a rikal ze tim ze se longlife doleva (ja aktualne cca litr mezi vymenami) se kvalita naplne vylepsuje a je to nesmysl menit drive, sam to ve svem TDI nedela. jinak me se se servis u benzinu zvysuje pri delsich trasach max asi na 25tis ale obvykle mam drive 2lety servis, ale znam auto 1.8TFSI motor, ktery jezdi kratke trasy a servis ukazuje uz pri 18tis. cidlo je u olejoveho filtru, ze se vymenila olejova napln (filtr) ale pouze pro klasicky interval 15tis, reset WIV intervalu lze pouze pres diagnostiku.
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
to velice rad slysim! muj autorizak dela vymeny oleje i vymenu prednich brzd na pockani a bez objednaniHonza42 píše:.....A jinak mě autorizák objedná tak za 3 dny, a neudělají to za hodinu, ale tak za 3. Kdybych tam přijel, že chci na počkání vyměnit olej, tak mi zrovna zavolají sanitku do blázince .....
Když je někdo toto ochoten akceptovat a nezmění značku vozu, servis, nebo rovnou obojí, tak myslím, že by nějaké to vyšetření a následná léčba byly celkem na místě.

FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
poslední transit, myslím že se ten motor pozná podle euro V. tak má interval výměny až 50kkm ale v závislosti právě na nějakém algoritmu, který počítá počet studených startů a další proměnné. a člověk v servisu říkal, že třeba poštovním autům to ten interval zkrátí až ke 20kkm. My tam máme zatím nějakých 35kkm a ještě nic.
Pravda vyděsí
Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?
to můj autorizák aktuálně potřebuje na výměnu termostatu téměř 3 celé pracovní dny...........a samozřejmě objednat se předemk86 píše:to velice rad slysim! muj autorizak dela vymeny oleje i vymenu prednich brzd na pockani a bez objednani

edit: ale abych jim nekřivdil, v těch 3 dnes se jim podařilo stihnout i vyměnit volej, nazout zimáky na diskách co byli v kufru a opravit nefunkční 12V zásuvku

Niko nadžanel ko kerdža