Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17176
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?

Příspěvek od pavproch »

někde sem čet (bez záruky), že v některých autech to čidlo opravdu je a měří snad vodivost (elektrický odpor) oleje....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
šmoula
Mistr volantu
Příspěvky: 894
Registrován: stř 16 úno 10:04

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?

Příspěvek od šmoula »

A jakej je teda optimální poměr dlouhá/krátká trasa, aby motor vydržel co nejdéle? Třeba 8 dlouhých tras, kdy se motor dostatečně prohřeje na 2 krátké trasy?
2.0i 107kW
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?

Příspěvek od Pickuper »

pavproch píše:někde sem čet (bez záruky), že v některých autech to čidlo opravdu je a měří snad vodivost (elektrický odpor) oleje....
no tý vole, tak mě ten mozek ještě asi fakt úplně nezesračkovatěl :D
Niko nadžanel ko kerdža
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?

Příspěvek od Pickuper »

šmoula píše:A jakej je teda optimální poměr dlouhá/krátká trasa, aby motor vydržel co nejdéle?
....jaký trasy netuším, každopádně motor je tím životnější čím má větší obsah a čím menší jsou jeho pracovní otáčky........ např. klasické americké V8 či původní diesely od Mercedesu tam půl mega-mega nebyl problém. Dnešní motory nejsou dělaný na to, aby toho moc vydržely.
Niko nadžanel ko kerdža
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?

Příspěvek od Bond007 »

Pickuper píše:jestli nějaký čidlo existuje či nikoliv sice netuším, ale principiálně to není žádný problém. Olej v průběhu času minimálně mění barvu a dostávaj se do něj různý sračky z motoru tudíž bude měnit i svoje fyzikální vlastnosti (teďka vyloženě fantazíruju, ale dovedl bych si představit např. změnu el.vodivosti v závislosti na zasranosti toho oleje) který už jsou nějak jednoduše změřitelný a převeditelný na jedničky a nuly. A podle toho co výše psal Fun to tak nějak musí minimálně u některých výrobců fungovat. Pokud motor počítá sudený starty atd. tak pouhým dolitím oleje se servisní interval těžko může prodloužit neb příslušná ŘJ těžko pozná, že dokápnul půl litránku a vylepšil kvalitu stávající náplně...........
myslim ze nemas pravdu. Zaprve novy motory maji elektronicky hlidani stavu olejove naplne, tim padem poznaji ze tam pribyl novy olej, a tim se zlepsila i jeho kvalita. Zadruhe jsem se na cidlo kvality oleje nekolikrat ptal, neco jsem hledal na netu a jediny ceho jeem se dopatral bylo to, ze kvalitu oleje lze zmerit jedine chemicky
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?

Příspěvek od Pickuper »

bond: to je klidně možný, že je to tak jak říkáš, já jsem jen teoretizoval a vycházel jsem z podobnýho "čidla kvality", který se dává do automatickejch praček a přidává jim "šestý smysl" :D
Niko nadžanel ko kerdža
retron
Letec
Příspěvky: 1414
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?

Příspěvek od retron »

ptal jsem se znameho v autorizaku Audi/VW jestli mam menit longlife casteji nez ukazuje servis a rikal ze tim ze se longlife doleva (ja aktualne cca litr mezi vymenami) se kvalita naplne vylepsuje a je to nesmysl menit drive, sam to ve svem TDI nedela. jinak me se se servis u benzinu zvysuje pri delsich trasach max asi na 25tis ale obvykle mam drive 2lety servis, ale znam auto 1.8TFSI motor, ktery jezdi kratke trasy a servis ukazuje uz pri 18tis. cidlo je u olejoveho filtru, ze se vymenila olejova napln (filtr) ale pouze pro klasicky interval 15tis, reset WIV intervalu lze pouze pres diagnostiku.
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?

Příspěvek od k86 »

Honza42 píše:.....A jinak mě autorizák objedná tak za 3 dny, a neudělají to za hodinu, ale tak za 3. Kdybych tam přijel, že chci na počkání vyměnit olej, tak mi zrovna zavolají sanitku do blázince .....

Když je někdo toto ochoten akceptovat a nezmění značku vozu, servis, nebo rovnou obojí, tak myslím, že by nějaké to vyšetření a následná léčba byly celkem na místě. ;;)
to velice rad slysim! muj autorizak dela vymeny oleje i vymenu prednich brzd na pockani a bez objednani =))
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2656
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?

Příspěvek od Brus »

poslední transit, myslím že se ten motor pozná podle euro V. tak má interval výměny až 50kkm ale v závislosti právě na nějakém algoritmu, který počítá počet studených startů a další proměnné. a člověk v servisu říkal, že třeba poštovním autům to ten interval zkrátí až ke 20kkm. My tam máme zatím nějakých 35kkm a ještě nic.
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Oct II 1,8TSI - změna ve žravosti oleje - čo s tým?

Příspěvek od Pickuper »

k86 píše:to velice rad slysim! muj autorizak dela vymeny oleje i vymenu prednich brzd na pockani a bez objednani =))
to můj autorizák aktuálně potřebuje na výměnu termostatu téměř 3 celé pracovní dny...........a samozřejmě objednat se předem B-)
edit: ale abych jim nekřivdil, v těch 3 dnes se jim podařilo stihnout i vyměnit volej, nazout zimáky na diskách co byli v kufru a opravit nefunkční 12V zásuvku :D
Niko nadžanel ko kerdža
Odpovědět