zbavte se SUV

Volné diskuse na libovolná témata...
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: zbavte se SUV

Příspěvek od řidičBOB »

honziss píše:Add kola: jezdim hodne, i pres zimu cca 1x tydne a tak z pulky jedu na misto autem. Na NXku jsem mel kola na strese a byl to opruz, v zime obzvlast. Ted mam na aute vyklopny tazny a skladaci thule nosic, nandanej je za minutu, kolo taky, kdyz nekam prijedu, sundam kolo, nosic, soupnu ho do kufru (zabira tak 1/4 kufru) a je to neskutecna pohoda :-bd
Přesně! Pokud se mám rozhodnout, zda kola na střechu nebo vezmu auto s koulí, které mám jenom jedno, tak beru kouli a kola dozadu.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3974
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: zbavte se SUV

Příspěvek od HondaMan »

Volfik píše:Z řidičů SUV mám na dálnici strach, protože většinou jedou jako hovada, aniž na to mají zkušenosti / znalosti / auto. Taková Kia Sportage nebo Kodiaq jedoucí 180km/h mne děsí. Pětkové BMW ne.
Asi jiné cesty. SUV jedoucí 180+ jsem už dlouho nepotkal. Většina se submisivně plácá v pravém okolo limitů nebo překáží v levém a čeká na pobídnutí dálkovýma :-D

Z čeho pramení ten pocit děšení? Ta auta brzdí v podstatě stejně, losí test zvládají také cca stejně, lamy řídí auta napříč kategoriemi... Tak kde je ta děsivost?

Ad tažné vs. střecha: Řešíte nosnost tažného/střechy? Skoro bych se vsadil že 4 endura nebo nedej bože elektrokola jsou dost přes limit jak u střechy, tak u koule.
Naposledy upravil(a) HondaMan dne pát 08 led 14:03, celkem upraveno 1 x.
2.9T RWD
francis
Mistr volantu
Příspěvky: 531
Registrován: sob 26 bře 01:07

Re: zbavte se SUV

Příspěvek od francis »

Bobe, právě ty limity se dostavily okamžitě, proto jsem zmínil, že není vůbec potřeba 500 km. Jezdil jsem po dálnicích i po poli, rovně i okreskama, v suchu i ve sněhu, pomalu i na max, od rána do večera... Šancí auto mělo dost a nebyly poslední, jen to zatím není na chválu. Ten provokatér dosáhl svýho a řešit ho je ztráta času - spíš mi přišlo smutný, jak vás dostal a hned jste začali neústupně bojovat proti společenskému odsuzování SUV. Jako by vás žralo, že teď je hit těm SUV prostě nadávat :D
Mirek
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: zbavte se SUV

Příspěvek od řidičBOB »

kdepak - žádné přesvědčování; 1000 lidí = 1000 chutí.
Podle mne je to tak správně. A blejt tady za každou cenu z důvodu, který mi je záhadou, protože všechny použité argumenty byly vyvrácené, mi přijde dětinské.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1756
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: zbavte se SUV

Příspěvek od petr_riha »

francis: od rana do vecera, sucho snih, 500km? Tady mi neco nesedi...
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: zbavte se SUV

Příspěvek od řidičBOB »

francis píše:Bobe, právě ty limity se dostavily okamžitě, proto jsem zmínil, že není vůbec potřeba 500 km. Jezdil jsem po dálnicích i po poli, rovně i okreskama, v suchu i ve sněhu, pomalu i na max, od rána do večera... Šancí auto mělo dost a nebyly poslední, jen to zatím není na chválu. Ten provokatér dosáhl svýho a řešit ho je ztráta času - spíš mi přišlo smutný, jak vás dostal a hned jste začali neústupně bojovat proti společenskému odsuzování SUV. Jako by vás žralo, že teď je hit těm SUV prostě nadávat :D
Tusom 2018 je prostě špatné auto. Nepaušalizoval bych podle toho kategorii SUV.
Nežere to asi nikoho. Jeho argumenty jsou totální kraviny - viz. ten poslední s Kodiaqem a 5er. Mě je u prdele, neživí mě, takže si může vyskakovat max u zrcadla. Spíš je to diskuze, což na fóru není neobvyklé. A krom něj a zlodědka je ta diskuze plodná.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1756
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: zbavte se SUV

Příspěvek od petr_riha »

HM: kolik takove elektrokolo vazi? Ze by 4elektrokola byla pres limit koule? To se mi nezda...
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
honziss
Letec
Příspěvky: 3465
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: zbavte se SUV

Příspěvek od honziss »

4 ebiky by daval na strechu jen silenec a 4 endurka se ti tam stejne nevejdou kvuli sirce nejspis. Na taznym mam povoleny svisly zatizeni 750kg, takze to je s velkou rezervou, ale je treba na to mit dimenzovanej ten nosic.

Nejvic jsem vezl 4 endura vzadu (12-15kg) a bez problemu. Dokonce auto poznalo zatizeni a reklo si o nafoukani gum z levelu comfort na level stredniho zatizeni.

Kombik se stejnym nakladem lezi skoro na dorazech a pri dojezdu k lanovce jsme z nej radsi preventivne vystupovali a sli pesky kousek.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3465
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: zbavte se SUV

Příspěvek od honziss »

petr_riha píše:HM: kolik takove elektrokolo vazi? Ze by 4elektrokola byla pres limit koule? To se mi nezda...
Je to napsany v TP: celkova hmotnost nebrzdenyho privesu + max svisle zatizeni koule.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
jerry
Letec
Příspěvky: 3346
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: zbavte se SUV

Příspěvek od jerry »

DoubleSix píše:
jerry píše:Já mám s SUV následující subjektivní problémy:

1. Do velkých SUV se mi blbě leze, vadí mi to šplhání nahoru jako do kamionu.
2. Špatně by se mi dávala kola na střechu. A já je tam chci vozit, nechci zadní nosič.
3. Nemám rád těžká auta. Už i O3 RS mi přijde v zatáčkách moc velká a těžká.
4. Vadí mi zvýšený odpor vzduchu a spotřeba a náklony v zatáčce.
5. Vzhledově mi nepřijdou zajímavá.
1. Do běžných SUV takhle nenastupuješ. Stále si sedáš dolů, jen dosedneš o 10-15cm dříve než u sedanu/kombíku
2. To mohu potvrdit, ale naučil jsem se vzít kolo do obou rukou a stoupnout si na práh auta a v pohodě ho na střechu dostanu. Ale mám 186cm. Kolega v práci je menší a ten si pro tyto účely vozí v autě stoličku :)
3. V porovnání s hybridy a elektroauty jsou SUV ještě lehká auta. Ale ano, v porovnání s kombíkem je tam pár kg navíc.
4. Toto je asi největší nevýhoda
5. Design je individuální. Najdou se úplně ošklivá SUV, ale také hezká (mě i manželce se líbí Q8, ale to je nedosažitelné cenově). Totéž platí i o kategorii sedan/kombi - Kia Opirus.
Ad 1. Prostě to tak mám. Nástup do X5 je pro mě za trest :D A při rehabilitaci těžkého úrazu obou nohou jsem se dokázal líp nasoukat do Miaty než vylézt do kámošovo Landcruiseru ;) Měřím 174 cm, takže ani obr, ale ani trpaslík.
Ad 2. Kola budu vozit vždy na střeše (mám lehká kola do 10 kg - silničky nebo hardtaily). Nechci při ťukanci zezadu řešit ještě zničení kol. S řešením přes pojišťovnu to nebývá jednoduché, s viníkem ještě horší. Navíc se vzadu do všech komponent se dostává množství jemného prachu. Vozí je na střeše na všech cyklo doprovodných autech a ví proč ;)
Ad 3. Nemusím ani kombíka, stačí mi bohatě normální oktávka, víc věcí nevozím :D
Ad 4. Mě by ta lehkost jízdy v zatáčkách u SUV chyběla :( Ale záleží jak, kde a kdo s autem jezdí. Proti gustu žádný dišputát.
Ad 5. Najdou se ošklivé sedany, liftbacky či hatchbacky, ale pro můj vkus není hezké skoro žádné SUV. Chybí mi tam aspoň trochu elegance na úkor hmoty :( Možná Range Rover Evoque, ale tam zase užitná hodnota minimální.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Odpovědět