Pokoušel jsem se vyplnit, ale je to strukturované tak že nejdůležitější aspekty nejsou brány do úvahy.
Hlavní překážky rozšíření elmobilů nejsou sociologické, ale technické.
Např.:
6. Pokud se rozhodnu pro konvenční automobil, hlavními důvody jsou:*
Vyberte jednu nebo více odpovědí
Ověřená technologie
Cena
Design
Jízdní vlastnosti (např. dynamika)
Dojezdová vzdálenost
Žádné z výše uvedených
Dal jsem dojezd, ve skutečnosti bych se smířil snad ještě se 400 km, což některé elmobily s odřenýma ušima dokážou.
Nepoužitelné je ale místo pár minut tankování půl hodiny dobíjet pro dalších 300 km.
Typicky kolem 80% kapacity se nabíjení zpomalí a posledních 20% může trvat dýl než prvních 80%.
Využíváním rychlonabíjení dostávají baterie strašnou sadu a nejlepší pro životnost je nabíjet je pomalu, třeba doma přes noc.
Kdybych to shrnul - elektromobilita v této fázi je spíše něco jako náboženství socialistů a jejich celková ekologická zátěž nikoho nezajímá. Jakékoliv technické argumenty jdou stranou, automobilky a navázaní dodavatelé neví kudy kam a propouštějí lidi.
Ne protože by jich k výrobě elmobilů potřebovaly méně, jen ví že je čekají hubené roky.
Zájem o elmobily bude minimální a současně musí z nabídky vypusit žádané modely kvůli hrozícím masivním pokutám za CO2 průměr.
Mimo nadšence do technologie lidé tato auta jednoduše nechtějí.
Pouze pokud jsou k tomu dotlačeni masivním přerozdělováním.
Ve Skandinávii i v Číně už poznali, jak to dopadá.
Lidi samotné samozřejmě zajímají hlavně celkové náklady na vlastnictví.
Elektromobily jsou především díky bateriím mnohem dražší na pořízení a nic nenasvědčuje že se to má změnit, spíš ještě zhoršit vzhledem k nedostatku specifických surovin.
Pokud vynecháme vládní dotace a uvažujeme jen (už tak výrobcem dotovanou) cenu a náklady na provoz, už teď je to na hraně rentability.
Copak udělají státy pokud jim vypadne spotřební daň a DPH z paliv?
Přesunou daňovou zátěž na elektřinu.
Dotazník bude jistě dostatečný pro obhájení diplomky, ale k tématu nic objevného nepřinese.
Bylo by krásné kdyby směřování trhu udávali vývojáři a zákazníci a případné regulace by měli na starosti technici, ne marxisté a leninisté.