Postoj k elektromobilitě v České republice

Volné diskuse na libovolná témata...

Postoj k elektromobilitě v České republice

Příspěvekod misa.pf » sob 07 bře 20:34

Dobrý den,

chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku pro moji diplomovou práci.

https://www.survio.com/survey/d/V6J8S5W0L9N6U8T2X

Díky moc

Pěkný den
misa.pf
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 07 bře 19:56

Re: Postoj k elektromobilitě v České republice

Příspěvekod Zajda » ned 08 bře 10:55

Pokoušel jsem se vyplnit, ale je to strukturované tak že nejdůležitější aspekty nejsou brány do úvahy.
Hlavní překážky rozšíření elmobilů nejsou sociologické, ale technické.

Např.:
6. Pokud se rozhodnu pro konvenční automobil, hlavními důvody jsou:*

Vyberte jednu nebo více odpovědí

Ověřená technologie
Cena
Design
Jízdní vlastnosti (např. dynamika)
Dojezdová vzdálenost
Žádné z výše uvedených

Dal jsem dojezd, ve skutečnosti bych se smířil snad ještě se 400 km, což některé elmobily s odřenýma ušima dokážou.
Nepoužitelné je ale místo pár minut tankování půl hodiny dobíjet pro dalších 300 km.

Typicky kolem 80% kapacity se nabíjení zpomalí a posledních 20% může trvat dýl než prvních 80%.
Využíváním rychlonabíjení dostávají baterie strašnou sadu a nejlepší pro životnost je nabíjet je pomalu, třeba doma přes noc.

Kdybych to shrnul - elektromobilita v této fázi je spíše něco jako náboženství socialistů a jejich celková ekologická zátěž nikoho nezajímá. Jakékoliv technické argumenty jdou stranou, automobilky a navázaní dodavatelé neví kudy kam a propouštějí lidi.

Ne protože by jich k výrobě elmobilů potřebovaly méně, jen ví že je čekají hubené roky.
Zájem o elmobily bude minimální a současně musí z nabídky vypusit žádané modely kvůli hrozícím masivním pokutám za CO2 průměr.

Mimo nadšence do technologie lidé tato auta jednoduše nechtějí.
Pouze pokud jsou k tomu dotlačeni masivním přerozdělováním.
Ve Skandinávii i v Číně už poznali, jak to dopadá.

Lidi samotné samozřejmě zajímají hlavně celkové náklady na vlastnictví.
Elektromobily jsou především díky bateriím mnohem dražší na pořízení a nic nenasvědčuje že se to má změnit, spíš ještě zhoršit vzhledem k nedostatku specifických surovin.
Pokud vynecháme vládní dotace a uvažujeme jen (už tak výrobcem dotovanou) cenu a náklady na provoz, už teď je to na hraně rentability.

Copak udělají státy pokud jim vypadne spotřební daň a DPH z paliv?
Přesunou daňovou zátěž na elektřinu.

Dotazník bude jistě dostatečný pro obhájení diplomky, ale k tématu nic objevného nepřinese.
Bylo by krásné kdyby směřování trhu udávali vývojáři a zákazníci a případné regulace by měli na starosti technici, ne marxisté a leninisté.
A3 1,9 TDI
Civic Type-R EP3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
 
Příspěvky: 1136
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Postoj k elektromobilitě v České republice

Příspěvekod M.Z. » ned 08 bře 11:34

Asi jediný elektromobil, který bych aktuálně snesl, je Taycan Turbo :D
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
 
Příspěvky: 3672
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Postoj k elektromobilitě v České republice

Příspěvekod Snowman000 » ned 08 bře 11:39

Zajda: Suhlas...ja mal problem aj s otazkou cislo 7, tych faktorov ktore by museli prist aby som sa dobrovolne rozhodol pre el. je urcite viacej a ani jeden tam nie je vypisany...
AF stretko - hlasovanie o mieste
https://forms.gle/TE9FWx9ts9fbcp9b7

FOR SALE/TO BE RESTORED Mazda MX-5 NBFL 1.8 5MT RWD
Fiat Panda 100HP without ESP
Audi A4 Avant 3.2 FSI 6MT Quattro
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
 
Příspěvky: 4463
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava

Re: Postoj k elektromobilitě v České republice

Příspěvekod řidičBOB » ned 08 bře 12:23

...hrozba střelnou zbraní?? :D
No pain, no gain.
V6 + V4 + R3
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 22107
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Postoj k elektromobilitě v České republice

Příspěvekod Snowman000 » ned 08 bře 12:28

Napriklad :D

Ale napriklad takeho e-Golfa bych si na pojazdy po BA predstavit vedel, za podmienky ze to auto ma bude stat ako ekvivalentna 1.0 TSI a to bych este musel zit v rodinnom baraku. Stale sa tu bavime o 2-3 aute v domacnosti...ako hlavne auto? To ma mozu rovno postavit k stene... ;))
AF stretko - hlasovanie o mieste
https://forms.gle/TE9FWx9ts9fbcp9b7

FOR SALE/TO BE RESTORED Mazda MX-5 NBFL 1.8 5MT RWD
Fiat Panda 100HP without ESP
Audi A4 Avant 3.2 FSI 6MT Quattro
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
 
Příspěvky: 4463
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava

Re: Postoj k elektromobilitě v České republice

Příspěvekod ctrl_j » ned 08 bře 13:06

Ten dotaznik je stejne spatny jako nedavno zde vkladany na luxusni znacky.
V otazce 13 je dotaz na konkretni jmenovanou automobilku, 14 a 15 davaji prostor volne odpovedi, kde uz je tazatel podvedome ovlivnen predchozi jasnou zminkou. 16 uz to jen dokresluje.
Je v podstate jiste, ze jednou z peti respondentem jmenovanych bude znacka zminena tazatelem v bode 13.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
 
Příspěvky: 3174
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Postoj k elektromobilitě v České republice

Příspěvekod řidičBOB » ned 08 bře 14:46

U mě ne. Já napsal jinou :-)
No pain, no gain.
V6 + V4 + R3
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 22107
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Postoj k elektromobilitě v České republice

Příspěvekod Zajda » ned 08 bře 15:48

Nevím jestli se sem tazatelka ještě někdy podívá, ale měla by si přečíst dnešní newsku, má větší informační hodnotu než může získat ze svého formuláře.
Názor držitele Nobelovy ceny (za vývoj technologie li-ion baterií)
https://www.autoforum.cz/technika/drzitel-nobelovy-ceny-otevrene-rekl-co-ceka-elektromobily-a-jejich-akumulatory/

"Zajímavé přitom je, že Whittingham nevidí velkou naději pro průlom elektromobility v rychlodobíjení, tedy v oblasti, ke které se upíná celá řada firem. Dle něj stěžejními problémy jsou snižování životnosti akumulátorů a příliš vysoké napětí. Proto firmy distribuující elektřinu nevidí takové stanice rádi, pro síť totiž představují vážné riziko. A čím více jich bude a čím výše se jejich výkon dostane, tím větší hrozba tu vyvstane, pokud nedojde k výraznému posílení elektrických rozvodů."

Originál pravděpodobně zde
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ic-car-era
A3 1,9 TDI
Civic Type-R EP3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
 
Příspěvky: 1136
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Postoj k elektromobilitě v České republice

Příspěvekod misa.pf » pon 09 bře 18:45

Děkuji mockrát za zodpovězení dotazníku a zaslání článku.

Pěkný den
misa.pf
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 07 bře 19:56

Další

Zpět na Ring volný

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků