Re: Nejbezpečnější autosedačka pro nejmenší
Napsal: čtv 01 srp 11:30
Až budete mít sedačku za 500 nebo 1000 euro a dítě v ní bude spát s hlavou svěšenou na krku v neuvěřitelné pozici, tak pochopíte, že jste peníze vyhodili z okna.
Nebral bych nějaký zmetek starý 10let ale velmi solidní základ za pár korun je tohle
Osobně bych nic víc neřešil, předčí i některé mnohem dražší a ve výsledku už půjde jen o auto a jeho kvality.
Já bych zvážil i to, že je dobré mít zadní boční a střešní bagy a mít sedačku uprostřed.
Taky je dobré větší auto.
Při velkém nárazu-přetížení se nad 80kmh trhají orgány dospělým. Nevím jak je to u dětí ale předpokládám, že ta rychlost bude nižší.
Takže s dítětem lítat ve špičce po dálnici 140-150 v levém, protože pravý je plný, taky není moc bezpečné ani kdyby bylo v polystyrenové kleci z hlediska toho přetížení a orgánů.
Pak se podívej na karosérii. Třeba Škodovky nemají na rozdíl od VW pro zadní cestující kabinu vyztuženou vysokopevnostní ocelí a to při bočním nebo zadním nárazu nepomůže ani sto airbagů když je z auta placka. Tak to ale má většina vozidel, krom těch dražších. Už vůbec bych je nedával na 6-7 místo v Touranu, GrandScénic Sharan Kodiaq Multivan a dalších 7mi místných vozidel z hlediska zadního nárazu, kdy ta zadní část je ohrožená.
Taky bych na delší cesty řešil dodatečné polštáře a polštářky viz fixace nebo opěrka krku a hlavy, hlavně pro spánek.
Z hlediska přetížení při předním nárazu je fajn otočná sedačka Multivanu střední řady otočená do protisměru kde se hlava opře při čelním nárazu o opěrku hlavy, existuje takových vozidel více ale tohle je fajn řešení
Samozřejmě nelze splnit vše dokonale, ale třeba v Citygo bych dítě nevozil ani v nejdražší sedačce a je dobré znát rizika a předvídat a přizpůsobit jízdu a nespoléhat na testy.
Nebral bych nějaký zmetek starý 10let ale velmi solidní základ za pár korun je tohle
Osobně bych nic víc neřešil, předčí i některé mnohem dražší a ve výsledku už půjde jen o auto a jeho kvality.
Já bych zvážil i to, že je dobré mít zadní boční a střešní bagy a mít sedačku uprostřed.
Taky je dobré větší auto.
Při velkém nárazu-přetížení se nad 80kmh trhají orgány dospělým. Nevím jak je to u dětí ale předpokládám, že ta rychlost bude nižší.
Takže s dítětem lítat ve špičce po dálnici 140-150 v levém, protože pravý je plný, taky není moc bezpečné ani kdyby bylo v polystyrenové kleci z hlediska toho přetížení a orgánů.
Pak se podívej na karosérii. Třeba Škodovky nemají na rozdíl od VW pro zadní cestující kabinu vyztuženou vysokopevnostní ocelí a to při bočním nebo zadním nárazu nepomůže ani sto airbagů když je z auta placka. Tak to ale má většina vozidel, krom těch dražších. Už vůbec bych je nedával na 6-7 místo v Touranu, GrandScénic Sharan Kodiaq Multivan a dalších 7mi místných vozidel z hlediska zadního nárazu, kdy ta zadní část je ohrožená.
Taky bych na delší cesty řešil dodatečné polštáře a polštářky viz fixace nebo opěrka krku a hlavy, hlavně pro spánek.
Z hlediska přetížení při předním nárazu je fajn otočná sedačka Multivanu střední řady otočená do protisměru kde se hlava opře při čelním nárazu o opěrku hlavy, existuje takových vozidel více ale tohle je fajn řešení
Samozřejmě nelze splnit vše dokonale, ale třeba v Citygo bych dítě nevozil ani v nejdražší sedačce a je dobré znát rizika a předvídat a přizpůsobit jízdu a nespoléhat na testy.