pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Volné diskuse na libovolná témata...

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvekod Zajda » pon 17 pro 00:15

driver píše:Souvisí to s úpravami vozidel neschváleným příslušenstvím. ;)
I ocelové zimní disky můžeš mít na voze neoriginální místo VW-AG např tam je uvedeno KFZ...

Stále nechápu, jak bude Helmut identifikovat originální příslušenství. Například pojedu na svých tuningově vyhlížejících sériových discích, kde možná někde je uvedeno OEM číslo dílu, ale ne značka auta. Co mu jako mám ukazovat? Ne všechna auta jsou z koncernu VW, kde všechno najde na známém místě ve stejném formátu.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 845
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: pneumatiky pro 4x4 zimní a celoroční

Příspěvekod 406 Coupe » pon 17 pro 21:37

driver píše:Neber si to osobně, ale jiné ET mění geometrii a jízdní vlastnosti a kvadraticky se ten vliv odchylky kumuluje při zvýšené rychlosti... :))


Tomu rozumím. Ale otázka je, kde je kritická míra změny vlastností. Já mám předepsané ET 16 a zimáky mám na discích s ET 35. Jestli je to číslo v milimetrech, pak je rozdíl - 19 mm, 2 x 19 = 38 mm zmenšený rozchod. Ten je ale cca 1600 mm, takže změna je 2,37%. To si troufám říct, že třeba podhuštěné gumy o 5% způsobí větší paseku.


A z historie: Pamatujete, když oblíbeným tuningovým prvkem řady Škoda 105/120/130 byly prolisované disky? Škodovka psala do Světa motorů varovné výkřiky a policajti po tom šli jako diví. Pak se ukázalo, že zavěšení zadních ramen je málo tuhé (konstrukční vada) a ramena se rozjíždějí, takže se geometrie podvozku mění. Takže na to pro změnu psala Škodovka, pardon AZNP, že to až tak nevadí...
406 Coupe
Autoškolák
 
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 28 zář 21:12

Předchozí

Zpět na Ring volný

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků