Stránka 258 z 331

Re: Rychlodotazy

Napsal: stř 20 led 00:11
od _sulcik_
jestli to nebude spíš používám špatného SW, na tyhle věci je lepší ODIS. U fabie jde všechno ještě offline, pokud má člověk data a pin. U nových modelů (jak píše bob) jsou určité funkce místo zmíněného pinu zabezpečeny online, hlavně věci mající vliv na bezpečnost, jednak aby se lidi nehrabali v čem nemají, protože se současnou sw komplexitou tam "Franta s diagnostikou" umí napáchat solidní bordel, ale taky kvůli bezpečnosti s tím jak jsou ty auta pořád online. Samozřejmě tím bohužel zmizí určitá aftermarketová modifikovatelnost.

Re: Rychlodotazy

Napsal: stř 20 led 09:33
od Snowman000
Keby sa ale v prvom rade zabranilo komunikacii s fabrikou?
Predsa len auto musi vediet fungovat aj offline, moze nastat situacia ked auto nema "signal" :-?
Potom by uz sa mohlo stacit pohrat s par parametrami pri niektorych senzoroch (ESP, Lane Assist a ostatne - uhol natocenia volantu, SS - teplomer vonkajsieho vzduchu)...

Re: Rychlodotazy

Napsal: stř 20 led 17:41
od _sulcik_
auto samozřejmě funguje offline, ale pro jisté činnosti musí být ten notebook s diagnostikou online.

Re: Rychlodotazy

Napsal: úte 26 led 22:25
od Velikan
Lidi, stojím před dilema a potřeboval bych poradit nebo vidět ještě něčí pohled na věc. Mám cca 20 let staré auto, ale vůbec mi to nevadí. Pohodlné je, dostanu se s tím všude, ale už se to začíná vše hroutit po hranici 250 000 km. Jediné, co mi chybí, je tempomat a při jízdě na dálnici je to prostě rachot. Už tedy ani tak často nejezdíme za rodiči.
Na nové nemám, takže na novější bychom si vzali půjčku. Přítelkyně studuje a má brigádu 2 dny v týdnu, bydlíme v nájmu, dokud nedostuduje, což bude ještě za 4 roky. Měsíčně nám zůstává bokem nějakých 6000-7000 Kč, když se trošku uskromníme.
Delší dobu mi hlodá v hlavě, že bych si na novější ojetinu zkrátka půjčil. Když si to spočítám, tak kdybych si vzal půjčku na nějakých 350 000 Kč, tak by se dalo sehnat relativně rozumné auto kolem roku 2015+ s nájezdem do 50 000 km. To bych splácel 7 let a 8 měsíců s měsíční splátkou 4579 Kč (už mám návrh od banky). Ročně najedeme kolem 10t km, takže by pár let mohlo auto ještě zůstat bez větších investic jako jsou rozvody při 120t km. Zkrátka celkem bych zaplatil nějakých 420 059 Kč s bonusy za včasné splácení. Ona ta částka se zdá hrozná, ale jen za loňský rok to staré auto spolklo v servise nějakých 20 000 Kč. Do toho jsou započítány pouze věci, které dělal servis. Výměnu oleje a dalších X drobností, které jsem si vyměňoval sám, je dalších cca 7000 Kč pouze v materiálu.
Teď mě čeká STK a v servise už straší, že je v háji lambda, chtělo by to vyměnit kat a k tomu ještě začíná pomalu prokapávat u řemenice posilovač řízení. Zkrátka se z toho opravdu stává černá díra na peníze a nevím, jestli do toho ještě investovat nebo se zadlužit a mít od auta klid.

Re: Rychlodotazy

Napsal: úte 26 led 23:16
od _sulcik_
půjčovat si na auto, které není v záruce nebo je těsně před koncem osobně vidím jako né zrovna ideální řešení. Při troše smůly se ti taky může stát, že budeš platit splátky a k tomu stejný nebo větší servis, když se něco vysere. Ke zmíněným rozvodům dodám detail, že pokud vím tak u všech automobilek, kde je řemen, je interval rozvodů ohraničen nejen kilometry ale i časovým údajem, většinou 5 let. A jeho překročení se od překročení kilometrového proběhu zásadně neliší.

Re: Rychlodotazy

Napsal: stř 27 led 00:36
od Lachende Bestien
Asi bych nenazýval kombinaci úročené půjčky 350k kč s dobou splatnosti na více než 7 a půl roku (jak jste vlastně přišel na tyto hodnoty?) a následným použitím lichváři z ničeho vykouzlených peněz na pořízení ojetiny "ne zrovna ideální řešení". ;) Ale každý svého štěstí strůjcem, jak se říká. Upisovat se ďáblu na skoro osm let a utrhávat si od huby jen proto, abych si ekonomicky mohl dovolit vlastnictví a provoz navíc voyetého osobáku bez záruky už je celkem pokročilá forma autofeťáctví. :p

Může se hodit: typ současného vozu, jeho odhadovaná hodnota, odhadovaná hodnota nutných oprav na STK.

Lidem z konkrétního servisu důvěřujete, že si z vás nemají zájem udělat "chodící peněženku"?

Nepsané pravidlo ohledně větší opravy - stojí-li víc než je střízlivý odhad hodnota auta, poslat ho ze skály, pokud k němu nemám výrazný vztah a nadprůměrný příjem.

Gud lak s rozhodováním. :-h

Re: Rychlodotazy

Napsal: stř 27 led 01:48
od Zajda
Půjčovat si na ojetinu a roky ji na hranici svých možností splácet je cesta do pekel.
Snad to ani nemůžeš myslet vážně. Ještě řekni že by sis ani nesjednal havarijko a pak třeba splácel roky auto co už ani neexistuje.

Pokud financování, tak řešit přímo s prodejcem a u nového auta, ještě dostaneš slevu.
Kterou si tedy zase postupně vezmou na úrocích a možná o něco dražším havarijním pojištění než by sis sjednal sám.

Předpokládám že rodinu nevozíš a stačí ti tedy každé auto co bude solidně a spolehlivě jezdit, což jde vyřešit s přehledem do 250 tis. když nebudeš vymýšlet blbosti že potřebuješ to nebo ono ve výbavě.

Re: Rychlodotazy

Napsal: stř 27 led 07:15
od Stepan
Neblbni :)
Ještě kdybys řekl, že si vezmeš na operák Fabii 1.0MPI, na kterou by rozpočet tak nějak stačil, tak jo. Prachy vyletí každej měsíc oknem, ale za to máš jistotu, že to nebude ani halíř navíc a že všechno bude fungovat. Ale mít "6-7k když se uskromním" a brát si lízačku 5k na ojetinu, to bude strašnej průser :D
A navíc, když tak mluvíš o tom nájmu, tak banka ti tuhlencu eskapádu ráda připomene, až budeš žádat o hypotéku, protože to furt bdueš mít jakou dluh ;)

A vždycky pomůže zjistit, jestli z tebe v servisu náhodou nedělají hejla.
Tuhle se kolegovi zastavilo na dálnici auto. Odtah do autorizáku "panééé, my to celý rozebrali a heleďte to je v prdeli, novej motor určitě nebo my to od Vás koupíme, kolega by si to opravil". Nabídli desetinu maloobchodní ceny pojízdnýho auta. Odtah do spřáteleného servisu na konci místního JZD. "Můžeš jim zavolat a zeptat se jich, jak to mohli celý rozebrat, když já tam všude vidím původní, napůl zarezlý a napůl pod lakem, šrouby?"
:)

Re: Rychlodotazy

Napsal: stř 27 led 07:47
od jerry
Do 300 tis. Kč se dá koupit nové auto se zárukou. Třeba Fiat Tipo, Renault Clio, Suzuki Swift apod. Jak psal Zajda, řešil bych to financováním přes prodejce. Potom ta sleva, kterou zaplatíš až časem. Od auta, co má najeto přes 250 tis km, si už moc bezproblémový provoz neslibuj.

Re: Rychlodotazy

Napsal: stř 27 led 09:02
od Zajda
Operák 15tis km ročně se servisem:
https://www.naoperak.cz/operativni-leas ... c0ead5b0cd


Níže pak nějaké odkazy skladovek co mi zbyly když jsem to řešil. Nemusí být aktuální jelikož v tom nemají pořádek ani v centrálním vyhledávači Renault, ani u jednotlivých dealerů.
My kupovali auta na telefonický dotaz, zalistované nebyly nikde.
Takže bych klidně oslovil nejbližšho prodejce a nespoléhal co je na netu.

Pro příklad:
https://www.automudra.cz/renault/sklado ... io-tce-75/
https://www.ramachauto.cz/renault/nove- ... eneration/
https://www.primocar.cz/renault/vozy-sk ... on-tce-75/
https://www.autoinzat.cz/renault/nove-v ... -tce-90-1/
https://www.autoinzat.cz/renault/nove-v ... on-tce-90/

je libo kombi?:
https://www.automudra.cz/renault/sklado ... ur-tce-75/

Výběhová generace Clia, vyrábělo se až do posledního čtvrtletí 2020.
Auta budou nyní jako nejetá už registrovaná na jednotlivé dealery jakožto 1. majitele, protože díky starší emisní normě by je nešlo v roce 2021 přihlašovat.