Stránka 255 z 269

Re: Rychlodotazy

PříspěvekNapsal: ned 27 pro 23:05
od Edible
Nemyslete si, že na auto kašlu. Jen je to prostě dvacet let starý koráb s hodnotou 25 000 Kč a výměna homokineťáku je doslova 1/4 hodnoty auta. Během příštího roku budu kupovat auto nové a toto vytáhnu už minimálně, protože jezdím hlavně služebním autem. Proto na to už tak trochu kašlu.
Vůle v podvozku žádná není, takže na rampě na to asi opravdu nepřijdou. No na STK, kam jezdím, auto nechávám na parkovišti, odkud si jej bere technik. Když bude zatáčet na linku, tak udělá 180°otočku a tam pravděpodobně uslyší to cvakání. Je to opravdu v ranné fázi, takže to cvaká sporadicky a pouze při otáčení volantem. Není to jako klasické cvakání homokineťáku, které cvaká jak kulomet při zatáčení v zátěži.
Asi tedy uvidím až na STK. Snad si toho nevšimnou.

Re: Rychlodotazy

PříspěvekNapsal: sob 09 led 18:16
od jerry
Jak teď na vesnici v Bayerwaldu parkuji pořád venku (mrazy větší než v nížině) a nebudu ani moc daleko jezdit (od pondělí se smí jen 15 km od bydliště), tak mám obavu o výdrž baterie. Máte někdo zkušenost s nějakým startovacím zdrojem? Nabídka široká (i cenově) a nevím, co si o tom myslet? Nabíječka problém, protože parkování venku.

Re: Rychlodotazy

PříspěvekNapsal: sob 09 led 18:59
od M.Z.
Já dal šoférovi do kamionu (protože věčně v zimě naráží na stroje, co nejdou natočit) booster 12V stačí mu cca 2min aktivace z 12V zásuvky klidně i vybitého auta a funguje dobře. Detaily bych musel zjistit v pondělí, ale každopádně to maká spolehlivě, doporučuju.. Švára to prodává, měl nějaký kus s 50% slevou, ale už je to 2 roky, původní cena byla okolo 12000,-

Re: Rychlodotazy

PříspěvekNapsal: ned 10 led 11:03
od jerry
Dík. Něco objednám, internet obchody fungují i tady v Bavorsku. Zatím mám v autě kabely a vedle parkuje soused s velkou baterkou (diesel).

Re: Rychlodotazy

PříspěvekNapsal: ned 17 led 13:40
od Arkis
Jak funguje systém lane assist? V autě jsem to nikdy neměl, ale měl bych teoretickou otázku. Předpokládám, že to snímá pruhy a když řidič neúmyslně lehce vybočí, tak auto to automaticky srovná? No a teď hlavní otázka: Jak to reaguje například na dálnici v zúžení? Dokáže to udržet auto i ve zúženém pruhu při dočasném žlutém značení nebo je to v takovém případě nepoužitelné?

Re: Rychlodotazy

PříspěvekNapsal: ned 17 led 13:55
od petr_riha
Ano, snímá čáry a pokud si k ni priblizis, má tendenci korigovat. Ve Francouzech až moc, u vw mi to přijde v pohodě. Žluté čáry bere vw také dobre (pokud jsou na silnici samotné), jen samozřejmě když je tam bílá i žlutá, jede podle bílé.

Vw se ani nepere, když čaru prejizdis úmyslně (třeba říznes zatáčku), asi podle nájezdového úhlu. Jinak třeba v tunelu Blanka, ač je to sama zakruta, tak vw a lane assist ho dokáže projet bez sahnuti na volant.

Doporucuju si nejake půjčit a vyzkoušet. Dá se samozřejmě vypnout.

Re: Rychlodotazy

PříspěvekNapsal: ned 17 led 18:02
od _sulcik_
První VW Lane assisty byly trochu jiný, daly se používat jako "autonomní řízení" na dálnici. Teď ty novější systémy fungují přesně jak píše kolega nademnou. Často si ani nevšimneš že je zaplý když jedeš klidně a normálně.

Re: Rychlodotazy

PříspěvekNapsal: pon 18 led 09:54
od Arkis
Děkuji za vysvětlení, právě například toho řezání zatáček jsem se bál, že to bude korigovat zbytečně. To by se ale teoreticky dalo "ošálit" dáváním blinkrů, ne? Popřípadě, jak jsi zmínil, vypnout se to dá vždy. Díval jsem se, že většinou je to na to přímo tlačítko.
S těmi pruhy je to škoda. Mohlo by to umět prioritizovat ty žluté, protože konkrétně na dálnicích ve zúženích bývají často jak bílé, tak žluté, ale jede se samozřejmě podle žlutých.

Re: Rychlodotazy

PříspěvekNapsal: pon 18 led 10:18
od HondaMan
Arkis: Ještě jsem nejel v autě, kde by mi to nevadilo. Řezání zatáček ti 2x vyjde a 1x ti to koriguje, protože "řežeš" málo.

U starších aut na to bývá tlačítko. U novějších může být vypnutí hluboko v menu.

Re: Rychlodotazy

PříspěvekNapsal: pon 18 led 10:31
od petr_riha
Arkis: u nás je priorita na žluté čáře, v zahraničí muže být žlutá “normální” a dočasná jiná. Navíc ty žluté jsou u nás často zvlněné, roztrhane. Do zúžení jet s bílou čarou pod vozem (typicky pravý-odstavných pruh), nebo vypnout.

HM: hluboko v menu, jak kde. Na vw to mám dvojhmat na volantu.a ze by mi to nějak v zatáčkách vadilo? Moc to nevnimam, asi jsem si zvykl a naučil řezat dostatečně :-) (nejsem fanda podobných ficur, ale když už v autě nucene je, nevypinam)