Začínal jsem na Škodě 1201 Sedan, ta měla samovýměnu

, přes Tipo 1,9 turbo, Fabii RS, Mondeo a pokud jsem neměnil sám za běžný olej podle návodu k obsluze, tak jsem to nechal na servisu a dolíval třídu, co mi napsali na štítek.
Nikdy se mi nevyblil motor kvůli oleji - za padesát let!!!
Ale u motoru 300k, jak tady někdo píše a letních teplotách jaký poslední roky panují bych na horní 40 taky trval.
Jinak povinnost používat v záruce autorizovaný servis je už několik let zrušená, stejně jako značkový díly (předpisy EU proti monopolismu). Málokdo to ví a opět málokdo chce riskovat riskovat spory. Výrobci to obcházejí obtížnou dostupností softwaru a speciálního nářadí pro "neautorizovaný" servisy. Nelze ale neuznat záruku pro nějakou formální "závadu", jako třeba použití neautorizovanýho servisu. Vždycky je nutná konkrétní příčina závady. AQle možná, že to neví ani sami soudci

.