Stránka 151 z 193

Re: Lampárna (stěžovatelna)

PříspěvekNapsal: pon 18 úno 18:46
od řidičBOB
Pokud splňuje VW normu, neměl by být se zárukou problém.

Re: Lampárna (stěžovatelna)

PříspěvekNapsal: pon 18 úno 19:06
od jerry
Je to tak. Vozím si na garanční prohlídku vždy svůj olej Fuchs 5W30, který splňuje normu. Do zakázkového listu napíšou: olej vlastní splňující požadovanou specifikaci koncernu. Vliv na záruku žádný.

Re: Lampárna (stěžovatelna)

PříspěvekNapsal: pon 18 úno 19:08
od jerry
M.Z. píše:Pokud u toho nejsi, tak žádnou, musíš doufat :D Dneska jsme dělali olej známému na M2, jen si chrochtal, jak to měl levně, dokonce chtěl platit víc, než jsem po něm chtěl.


Proto také měním olej v miatě i pandě u známého za mé účasti. Pouze s eresou jezdím do autorizáku kvůli záruce, ale tam mám dlouholetého kamaráda a doufám:-)

Re: Lampárna (stěžovatelna)

PříspěvekNapsal: pon 18 úno 19:48
od rhinos
to doufej :D

Sobě i manželce měním sám. Pravda je taková že pokud bych měl nové auto a věděl že to třeba do pěti let střelím tak to asi taky neřeším

Re: Lampárna (stěžovatelna)

PříspěvekNapsal: pon 18 úno 20:04
od mmira
ja mam zasadni problem s tim, ze servisy lijou to same do vseho, at uz je to 1,0TSI az po 2,0TSI s 300k. staci, ze to je 5W30 a splnuje to normu.

jsem presvedcen o tom, ze ty vysokovykonne motory potrebuji alespon 5W40, navic vhodny olej dokaze potlacit tvorbu karbonu. proto davam MO CFS NT+ bez ohledu na potencialne hrozici problemy se zarukou. auto si stejne planuju nechat dlouhodobe, tak se spise staram o to, aby motor ve 150t byl ve spickove kondici. pristi rok zaruka stejne skonci, tak uz to bude jedno.

Re: Lampárna (stěžovatelna)

PříspěvekNapsal: pon 18 úno 20:19
od Lachende Bestien
Další důvod, proč se tu příliš nevyplatí kupovat nové auto - nutnost navštěvovat "autorizované servisy" a jejich 4-5násobně nadhodnocené ceny např. olejů apod., o kvalitě zaměstnanců přímo na dílně nemluvě :-s .
Zase co není zakázáno, je dovoleno, takže má-li někdo na nové auto, je třeba pak hejla řádně oškubat. A o fenoménu "známostí" resp. vzájemného dlouhodobého korumpování ať už materiálního nebo morálního taky nemá cenu mluvit aneb "kdo nekrade denně aspoň hodinu,...", že jo, soudruzi... :ymsick:

Re: Lampárna (stěžovatelna)

PříspěvekNapsal: pon 18 úno 20:34
od řidičBOB
Já léta leju jenom servisní olej a dle předepsaných intervalů. Za skoro 20 let mi umřel jenom jeden motor, kde začla voda prosakovat do motoru - měl natočeno tuším 340t km. (nepočítám ty nepovedená řetězová TSIčka) Takže za mne je tohle imaginární problém.

Re: Lampárna (stěžovatelna)

PříspěvekNapsal: pon 18 úno 21:15
od 406 Coupe
Začínal jsem na Škodě 1201 Sedan, ta měla samovýměnu :D, přes Tipo 1,9 turbo, Fabii RS, Mondeo a pokud jsem neměnil sám za běžný olej podle návodu k obsluze, tak jsem to nechal na servisu a dolíval třídu, co mi napsali na štítek. Nikdy se mi nevyblil motor kvůli oleji - za padesát let!!!

Ale u motoru 300k, jak tady někdo píše a letních teplotách jaký poslední roky panují bych na horní 40 taky trval.

Jinak povinnost používat v záruce autorizovaný servis je už několik let zrušená, stejně jako značkový díly (předpisy EU proti monopolismu). Málokdo to ví a opět málokdo chce riskovat riskovat spory. Výrobci to obcházejí obtížnou dostupností softwaru a speciálního nářadí pro "neautorizovaný" servisy. Nelze ale neuznat záruku pro nějakou formální "závadu", jako třeba použití neautorizovanýho servisu. Vždycky je nutná konkrétní příčina závady. AQle možná, že to neví ani sami soudci 8-x.

Re: Lampárna (stěžovatelna)

PříspěvekNapsal: pon 18 úno 21:22
od Stepan
Zase ty a tvoji zaměstnanci budete mít extrémně motor-friendly způsob provozu. 80kkm ročně po městě nenaskáčeš a dálkové přesuny jsou k motoru velmi ohleduplné, narozdíl od couraček po městě, nedejbože využívání potenciálu, který EA888 nabízí.

Re: Lampárna (stěžovatelna)

PříspěvekNapsal: pon 18 úno 22:19
od mmira
u EA888 clovek ani nemusi jit do extremu v podobe okruhu, staci v lete pritlacit na pilu na dalnici. pak zacne teplota oleje rust celkem rychle a pokud se nahodou stane, ze pak clovek vleti do zacpy, 130°C je tam hned. dost pochybuji, ze se standardni LL 5W30 sragora nezacne v tu chvili trhat a soucasne pripekat.

opakem jsou studene starty, kdy zena Cupru pouziva jako rodinne auto. takze v -10 nastartovat, odvezt decka 3 km do skolky. tam to samo vypne, pak startuje znovu, popojede 5 km do prace, odstavi. odpo do obchodu, pro decka, proste poskoky se studenym motorem nedejboze s aktivnim SS. opet pochybuji, ze za techto podminek standardni olej funguje.

ja uz pridrene motory kvuli spatnemu oleji videl, obvykle na salach, stejne tak upecena turba. proto to delam, byt si tim komplikuju zivot.

mmch, kdybych nasel dobry neznackovy servis, v autorizaku by me nikdo nikdy nevidel. v dosahu bohuzel nemam.