Stránka 116 z 133

Re: Chlubítko univerzální

PříspěvekNapsal: pát 18 led 17:13
od 970ka
Je to 2,7t a stál 7000E s daní ,3,0 t měli také a stál o 500E víc

Re: Chlubítko univerzální

PříspěvekNapsal: pát 18 led 18:42
od jarka
Když jste tu nakousli podvaly, můžu mít dotaz? Mám "Éčko" takže můžu velký podval do 3,5t. Jde mi o to, že s kámošem se chystáme pro auto do říše a cestou tam pojedeme prázdný a jestli by on mohl se skupinou "B" řídit směrem tam? Z tohoto: link mi přijde, že když bude mít prázdný podval pod 750kg tak to řídit může. Je to tak?

Re: Chlubítko univerzální

PříspěvekNapsal: pát 18 led 23:12
od Bond007
jarka píše:Když jste tu nakousli podvaly, můžu mít dotaz? Mám "Éčko" takže můžu velký podval do 3,5t. Jde mi o to, že s kámošem se chystáme pro auto do říše a cestou tam pojedeme prázdný a jestli by on mohl se skupinou "B" řídit směrem tam? Z tohoto: link mi přijde, že když bude mít prázdný podval pod 750kg tak to řídit může. Je to tak?

Nemas pravdu, vzdycky se scitaji maximalni hmotnosti, nikdo neresi aktualni hmotnost voziku. Podval nikdy nebude mit maximalni povolenou hmotnost pod 750 kg, protoze bys neodvezl ani Smarta.

V odkazu je mysleny ze pokud mas auto treba s max povolenou hmotnosti 2,2t a k tomu pripojis prives s max hmotnosti do 750kg, nemusis mit B+E.

Nenasel jsem vozik co by mel max hmotnost pod 750kg, takze treba za X5, ktera ma max hmotnost 2780kg nemuzu tahnout bez B+E nic, protoze soucet vzdycky bude o 30kg vic nez je povoleno...a je jedno ze vezu vozik prazdnej a vazi 150 kg :)

Re: Chlubítko univerzální

PříspěvekNapsal: sob 19 led 00:08
od jarka
Jo mě přišlo nejasný jestli se bere maximální povolená a nebo třeba jen hmotnost prázdnýho vozejku. Ale tušil jsem že asi ne, takže budu muset jet obě cesty :( . Jak to myslíš s tím podvalem pod 750kg? Lehký podvaly, který sami nenaložený váží pod 750kg jsou - ale ty to asi myslíš na klasický vozejk a celkovou hmotnost...

Re: Chlubítko univerzální

PříspěvekNapsal: sob 19 led 06:08
od Bond007
jarka píše:Jo mě přišlo nejasný jestli se bere maximální povolená a nebo třeba jen hmotnost prázdnýho vozejku. Ale tušil jsem že asi ne, takže budu muset jet obě cesty :( . Jak to myslíš s tím podvalem pod 750kg? Lehký podvaly, který sami nenaložený váží pod 750kg jsou - ale ty to asi myslíš na klasický vozejk a celkovou hmotnost...

Presne, neni podstatny kolik to skutecne prazdny vazi, ale co to ma napsany jako max hmotnost v TP

Re: Chlubítko univerzální

PříspěvekNapsal: sob 19 led 08:13
od Brus
maximalni nosnost voziku ti vyrobce napise jakou potrebujes

Re: Chlubítko univerzální

PříspěvekNapsal: sob 19 led 08:51
od Bond007
Brus píše:maximalni nosnost voziku ti vyrobce napise jakou potrebujes

Ale tezko ti k podvalu na auto napise 750 kg ;)

Re: Chlubítko univerzální

PříspěvekNapsal: sob 19 led 09:01
od _sulcik_
Bond007 píše:
jarka píše:Nenasel jsem vozik co by mel max hmotnost pod 750kg, takze treba za X5, ktera ma max hmotnost 2780kg nemuzu tahnout bez B+E nic, protoze soucet vzdycky bude o 30kg vic nez je povoleno...a je jedno ze vezu vozik prazdnej a vazi 150 kg :)


Pokud má vozík do 750kg včetně, je úplně jedno kolik váží auto a můžeš ho táhnout na holý B. Pokud teda auto neváží přes 3500 :-? :D

Re: Chlubítko univerzální

PříspěvekNapsal: sob 19 led 09:56
od Zajda
Z infa v článku jednoznačně vyplývá, že auto s nejvyšší povolenou hmotností do 3,5 tuny, tj. řiditelné s Bčkem, může vždy táhnout alespoň vozík s max. povolenou hmotností do 750 kg, tj. celková povolená hmotnost soupravy klidně až 4250 kg.
Pokud ale bude vozík mít větší povolenou hmotnost než 750 kg, celková povolená hmotnost soupravy už je omezena 3500 kg.
Takže např. auto 1900 kg a přívěs 1600 kg, pokud to homologace auta umožňuje.
Nedává to sice žádný logický smysl když s těžším, tj. vhodnějším autem můžeš tahat míň, ale zákon je zákon :-)
A pak je otázkou, jaká pravidla mají u Helmutů, aby nedošlo k nějakému nedorozumění...

Re: Chlubítko univerzální

PříspěvekNapsal: sob 19 led 10:16
od PepaSFI
ještě se dá udělat si doškolení na těžší přívěsy B96 kde je povolená celková hmotnost soupravy 4250 kg a přívěs může mít víc než těch 750, podle možností tažného vozidla. Takže pak se dá i za velkým kombíkem nebo SUV tahat i normální obytňáky a některé plošiňáky a ne jen kočárek na tři pytle brambor.