ExFun píše:Zajímavé. Nejen SUV vs combi, ale i Octa mezigeneračně.
Že by u SUV cíleně snižovali těžiště a na platformy normálních aut kašlali? Fyziku okecat nemůžou, takže musí jinak pracovat s koncepcí. Možná SUV nejsou zase o tolik vyšší a kratší střecha je lehčí než u kombíků? Nebo jiné poměry rozvor/rozchod/ těžiště?
Napadá někoho nějaké vysvětlení?
Ja bych to videl na 2 priciny:
1. pomer rozvor/celkova delka + kratsi zadni previs, ktery je u SUV vyhodnejsi
2. trh SUV roste a vyvyji se = vyrobci do nej pumpuji penize pri vyvoji a je to videt. U klasickych modelu se spis "optimalizuje = ojebava"
S tim tezistem to taky bude souviset, z venku clovek vidi vysokou masu plechu, ale spousta tezkych veci se da zabudovat niz. Treba touareg ma baterku pod kobereckem spolujezdce, nadrze na stlaceny vzduch + kompresor pod prednima sedadlama, nadrzku na ostrikovace uplne dole u a sloupku, atd...