Když jde v první, druhé, třetí atd. řadě hlavně o business, pak jde rozum stranou. Připomíná to situaci s žárovkami, jejichž prodej byl v mnoha vazalských/koloniálních státech zákonem zakázán díky loutkovým ztělesněním korupce působícím v Bruseli, aby výrobci lahodnou rtutí naplněných "úsporných" zářivek mohli vyprázdnit své sklady přeplněné předraženým nebezpečným šuntem; pak docházelo k různým vychytralým obcházením a la "topné těleso" a "klasické" žárovky se nakonec prodávají podobným způsobem dodnes.
Hledat rozum v celé řadě dopravních nařízení může jen blázen. Drtivá většina aktivity veřejné služby dopravní polízei je směřována na pořádné vyždímání hejlů na pokutkách za směšné přestupky de fakto bez jakéhokoli omezení, ohrožení či dokonce způsobené škody. Tragikomicky paradoxní situace, kdy se řidiče snaží z jejich daní placené švestky nachytat na švestkách, aby z nich dostali ještě víc peněz, za což jsou pak hodnoceni nadřízenými švestkoni. Opravdová esence racionality.
Takže řešit tzv. denní svícení z hlediska racionality je nesmysl. Jde opět o byznys - větší opotřebení aku, alternátoru, vyšší spotřeba paliva, častější výměny "žárovek" ve světlometech etc. Kdo za běžného denního světla pořádně nevidí a potřebuje si rozsvítit, nemá za volantem co dělat.
![I dont wanna see x_x](./images/smilies/109.gif)