Lampárna (stěžovatelna)

Volné diskuse na libovolná témata...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2728
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Lampárna (stěžovatelna)

Příspěvek od Brus »

nejake dotace, nebo vetsi poptavka a to vystreli ceny
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5785
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna (stěžovatelna)

Příspěvek od Snowman000 »

Toto je najlepsie riesit vtedy, ked to nik nechce a nik to neriesi...tym nevravim ze fotovoltaika dava zmysel...ale jak pise Brus, ked pojde cena hore alebo Fico zacne rozdavat cudzie prachy na to tak vsetko vystreli...

Kazdopadme fotovoltaika mi pride ze vyzaduje rovnake nastavenie mysle a zivota ako vlastnictvo elektro auta...proste ked uz to mam tak to musim vyuzit do maxima aby som si mohol obhajit tu investiciu/to preco som dal EVcku prednost pred ICE...

Edit: dopadnes napriklad takto (aktualna foto z BA)

Obrázek
Konzerva od sardiniek s LSD
7-miestne GTI
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28891
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna (stěžovatelna)

Příspěvek od řidičBOB »

Fotovoltaika kvůli dobíjení auta, je holý nesmysl.
Pokud nedobíjíš v čase, kdy svítí sluníčko…
270kW
195kW
107kW
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1628
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Lampárna (stěžovatelna)

Příspěvek od Předseda »

Tak to asi záleží. Pokud je FV jako ostrovní systém do baterky, tak pak to může nabíjet přes noc. Lepší mi však příjde nabíjet přes noc klasicky ze sítě na noční proud.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28891
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna (stěžovatelna)

Příspěvek od řidičBOB »

Ehm…a kolik má ta úložná baterka kapacitu?
270kW
195kW
107kW
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1865
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Lampárna (stěžovatelna)

Příspěvek od abgx1 »

Zalezi kolko do toho investujes, ale 10kWh blok stoji ~5000€(120 000czk) a zivotnost sa uvadza bud 10r alebo dodanych 13 000kWh energie, podla toho co nastane skor(Takze sa ta baterka nema ani len teoreticku sancu splatit).
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28891
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna (stěžovatelna)

Příspěvek od řidičBOB »

No, a podle kamaráda, co to už nějaký pátek montuje říká, že většina uživatelů si dává 6-10kWh.
Takže, když chci dobít 80tku baterku na 80%, je to hezká investice ;-)
270kW
195kW
107kW
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1865
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Lampárna (stěžovatelna)

Příspěvek od abgx1 »

Ja nad elektromobilom silno uvazujem. Vela tras mam do 10km, denne zvyknem najazdit do 100km, nad 200km denne spravim len par krat do roka. Ale nejak sa v tej ponuke stracam.

-Poziadavka aby to jazdilo nad 160 vyradi vacsinu cenovo dostupnych elektromobilov
-Poziadavka na komfortny posed pri 195cm vyradi dalsiu velku cast elektromobilov

Po tomto filtrovani mi ostava vo vybere hyundai ioniq 5, a niektore vyssie verzie ID4 a ID5. Ale aj tak neviem no... Pri mojej aktivnejsej jazde nie je uplne velky rozdiel v prevadzkovych nakladoch dizlu a elektromobilu. Budem nad tym este uvazovat.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5785
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lampárna (stěžovatelna)

Příspěvek od Snowman000 »

Nova A5/Q5 PHEV? Kludne staci 220kW. Stale to ma plnohodnotnu 2.0 TFSI takze aj bez baterky to ide viac nez obstojne a na tu baterku das nejakych 80km. Zaroven aj to zladenie je uplne inde ako predtym a viac to vyuziva el. ale zaroven ten nabeh aj ICE je omnoho jemnejsi.

Cisteho EV bych sa bal z dovodu TCO, na cene to pada jak zhnile hrusky b-(
Konzerva od sardiniek s LSD
7-miestne GTI
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1865
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Lampárna (stěžovatelna)

Příspěvek od abgx1 »

Elektrikar na vychodnom slovensku nemoze jazdit na modernej premiovke, ani keby to bola 5000€ bmw e90. Chvilku som uzival V-class a vobec to nerobilo dobrotu.

EV by davalo zmysel zobrat 3-4 rocne ktore je stale v zaruke, ale ma uz za sebou najvacsi pad hodnoty... Taky 4 rocny ioniq 5 s 8rocnou zarukou sa da kupit okolo 25k€-26k€.

Obrázek
Odpovědět