Brus píše: ↑pát 14 bře 08:03
Uveď teda prosím příklad pojišťovny působící v CZ, pro retail, která nebyla schopna splnit své závazky vůči drobným klientům
Konkrétní příklad ti neřeknu, ale podle zátěžových testů bylo v Evropě kolem 20 % pojišťoven, které by svým kapitálem nedosáhly na splnění svých závazků. Naštěstí v ČR máme poměrně přísné regulace, takže by se to teoreticky stát nemělo.
Co se týče nevyplácení pojistek, problém často není v tom, že by pojišťovny nechtěly platit, ale spíš v tom, že lidé nečtou pojistné podmínky. Bohužel se také najdou makléři, kteří klientům neřeknou důležité informace jen proto, aby smlouvu uzavřeli. A to se děje napříč trhem, včetně Allianz. Je to totiž pořád jen o lidech.
Nechci tu Allianz vynášet do nebe, nic není dokonalé. Každá mince má dvě strany. Jen jsem měl potřebu přidat nějaká fakta a vyvrátit některé domněnky. Téma mělo původně sloužit spíš abych si udělal obrázek o potřebách a zkušeností klientů u všech pojišťoven. Nejen u Allianz
