F1

Formule 1, MotoGP, WRC a další vysokooktanové libůstky.

Re: F1 2017

Příspěvekod jožko » ned 12 lis 13:55

táto sezóna ale bola/je dobrá. Tituly už rozdané,ale je na čo pozerať.
jožko
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 138
Registrován: stř 26 dub 17:52

Re: F1 2017

Příspěvekod jerry » ned 12 lis 14:47

Pro mě dříve narozeného, co mohl sledovat Laudu, Hunta a spol., se to zdá nezajímavé. Moderní autodromy jsou umělé a sterilní, kde jsou časy přírodních tratí. Stejně závody motorek. Jako malý kluk jsem stál s tátou v Brně přímo u svodidel a 2 metry ode mě to valili Read, Cecotto, Lucchinelli a spol. To byla atmoška :D
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
 
Příspěvky: 2338
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: F1 2017

Příspěvekod jerry » ned 12 lis 15:07

I když jednou i vy mladší budete při sledování už úplně umělých počítačových závodů vzpomínat na časy Hamiltona, Vettela a spol. Možná je to tak normální, možná ne, těžko subjektivně posoudit ;)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
 
Příspěvky: 2338
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: F1 2017

Příspěvekod jerry » ned 12 lis 16:24

Při dnešním počasovém hnusu jsem zalistoval v knihách o historii F1. Tak jako se já dívám na dnešní závody s nadhledem, tak se museli dívat pamětníci časů Nuvolariho a Caraccioly na závody v 70 letech. Závody jako Mille Miglia, Targa Florio a Carrera Panamericana za běžného provozu jsou legendou. Na tehdejších prašných silnicích lemovaných patníky, skalami a stržemi se řítili na přemotorovaných (vzhledem k podvozku) a těžkých vozech :ymapplause:
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
 
Příspěvky: 2338
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: F1 2017

Příspěvekod vonkreuz » ned 12 lis 17:24

To "těžkých vozech" bych asi vynechal. V letech 1956 a 1957, kdy se Mille Miglia jela naposledy v původním formátu (v kuse, bez rallyeového dělení na rychl.zk.) vyhrála svoji kategorii Alfa Romeo Giullieta Sprint Veloce. Měla 90 koní z 1290 ccm na 770 kg hmotnosti. V obou letech obsadili první tři místa.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
 
Příspěvky: 1149
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: F1 2017

Příspěvekod jerry » ned 12 lis 19:11

Měl jsem na mysli tzv. volnou formuli do 1934, kdy jezdila přeplňovaná monstra jako např. Mercedes SSKL se sedmilitrovým motorem s výkonem 300 koní, rychlostí až 250 km/h a hmotností 1500 kg. S těmi byl mistrem Rudolf Caracciola. Na tehdejších silnicích a s tehdejšími podvozky a pneu to musela být síla. Ale i jiné značky měli obdobné parametry. V letech 1934-1937 přišlo omezení mimo jiné na 750 kg hmotnosti a nastoupila éra stříbrných šípů Mercedes a Auto-Union. Poté a i po válce už hrál prim poměr výkon/hmotnost.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
 
Příspěvky: 2338
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: F1 2017

Příspěvekod vonkreuz » ned 12 lis 19:58

Tak to jo. On to i sám Caracciola píše ve své knížce Tempo!Tempo! že když Marcedes přerušil závodění a on na rok přestoupil k AlfaRomeo, tak že Mercedes byl velký a nemotorný oproti lehkonohé jednomístné Alfě.

Právě v 9. kapitole vzpomíná jak Mercedes ukončil závodní činnost a on šel jezdit pro Alfa Romeo, ale kvůli zásahu Campariho nebyl v oficiálním družstvu. Vzpomíná na spolupráci s konstruktérem Janem. Při závodech v Monte Carlo nechal vyhrát Nuvolariho, ikdyž ho dojel a viděl že má problémy. Po tomto dostal nabídku a vstoupil do družstva Alfy a vyhrál s ní GP Německa a Monzy, plus další malá vítězství. Ale i přes úspěšný rok se Alfa rozhodla odejít ze závodů. Myslím že si to zaslouží přesnou citaci.

"Že prý chtějí upustiti od stavby závodních vozů, že je to příliš nákladné, psali, a že je špatná konjunktura. Ke konci mi radili, abych vstoupil do Scideria Ferrari. Signor Ferrari prý převezme celý vozový park a povede obchod na svůj účet. Znal jsem Signora Ferrari, znal jsem také jeho obchody a odmítl jsem."

--------
Mimochodem Mercedes ve kterém Caracciola pak závodil je momentálně vystaven v NTM v Praze. Potkal jsem u něho letos chlapíka z Německa 30-35 roků s rodinou jak synkovi to auto ukazoval a vysvětloval. :ymhug:
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
 
Příspěvky: 1149
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: F1 2017

Příspěvekod jerry » pon 13 lis 07:46

NTM je fajn tip na víkend v tomhle počasu, díky :)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
 
Příspěvky: 2338
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: F1 2017

Příspěvekod jožko » pon 13 lis 10:21

tak zase až tak mladý nie som (bohužlial) a F1 sledujem asi od r 83 samozrejme v rámci vtedajších možností. Pamätám si na komentáre p.Pecháčka.
Každá éra v F1 má niečo do seba.
jožko
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 138
Registrován: stř 26 dub 17:52

Re: F1 2017

Příspěvekod karelpipa » pon 13 lis 22:12

Mě se hodně líbila sezona 97. Z onboardu ty formule vypadají jako motokáry často snad jeste bez posilovače, ale s trochu vyšším výkonem. Sezona 98 přišla se zuzenim monopostu a uz to trochu ztratilo stavu, ale porad jeste dobry do cca 2008. (krom 2002 a 2004, kdy totalne vladlo Ferrari)
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou :))
Uživatelský avatar
karelpipa
Pan Řidič
 
Příspěvky: 349
Registrován: pát 26 srp 13:37
Bydliště: Prag

PředchozíDalší

Zpět na Motorsport

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků