Karburátory

O více i méně povedených úpravách originálu.

Karburátory

Příspěvekod Diger » stř 19 črc 18:47

Zdravim,

chtěl bych se zeptat, zda nevíte, ja by to bylo s STK v případě, že bych si na auto (jedná se o Opel Astra F 1.6i s monovstřikem)
napasoval karburátory? (viz. bike carbs, defacto stejný motor viz zde https://www.youtube.com/watch?v=VE9Kez8qoCU )
Jelikož mám motor X16SZ, jedná se pouze o monovstřik. Kdo zná, ví že se jedná o vlemi spolehlivý motor, ovšem výkonnostně je to utrpení..
Spolu s výkonem by se snad měly z důvodu lepšího spalování zlepšit i emise..

Co by mne ale zajímalo je, jak by to bylo bráno z právního hlediska.. Systém sání není uveden ani ve velkém TP, takže není co zapisovat/přepisovat..
Jediné, co by se čistě teoreticky mělo v TP přepsat, by byl výkon..
..nebo ne?
Nedávno jsem četl článek o Fabii 1.9 TDi s nájezdem 1,2M KM, které naměřili 90kW místo 74kW.. Bez úprav..
.. všechno legálně

Nicméně pořád by se jednalo o úpravu motoru. Takže by s tim mohly být na STK problémy..
Řešil už tu někdo takovou úpravu?
Myslíte, že je to legální? (jaké jsou šance na projetí STK? – bez žádný naditý obálky samozřejmě :D )
Díky všem za konstruktivní názory/připomínky ;)
Naposledy upravil Diger dne sob 12 kvě 23:31, celkově upraveno 1
Diger
Spolujezdec
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 19 črc 17:28

Re: Karburátory

Příspěvekod blah » stř 19 črc 19:16

Mam stejne auto a podobny motor (C16NZ) a dokud jedu sam tak mi to zase takove utrpeni neprijde. Sice je to jen 55kw, ale minimalne subjektivne mi to prijde stejny jako treba 75kw ve FF (diky vaze). Motor mam tedy vcelku kratce po DIY vymene a generalce (pistni krouzky a pred tim i hlava). EGR a karb delete, a o neco zvyseny tlak benzinu, ale popravde nevim zda to ma nejaky vliv na vykon. Jinak na dalnici neni problem dosahnout 180, a zrychleni pro predjizdeni je vzhledem k prumernemu ceskemu vozovemu parku taky dostacujici #:-s

Kdybych se poustel do nejakych uprav takoveho razu, koukal bych spis po C16SE, blok s kodem motoru muze zustat stejny. Nebo jsem nekde v prirucce pro STK nasel upozorneni na vymenu motoru C16NZ za C18NZ, protoze zvenku se krom vyrazeneho cisla prakticky neda poznat, taky by to treba taky mohla byt cesta 8-x
blah
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 176
Registrován: stř 25 črc 13:11

Re: Karburátory

Příspěvekod Diger » stř 19 črc 20:01

Jakoby jo, jezdí to, dokonce jsem s tim i občas někoho předjel, ale povětšinou to byli spíš řidiči o pár generací jinde :-B
..ale o to mi nejde :P

Plánuju předělávat komplet motorový prostor.. Vyndat motor s převodovkou, výměna rozvodů (vč. pumpy), spojky, termostatu, chladicí kapalina, olej...atp.
Pak přijde na řadu zbroušení začínající rzi a komplet nový lak. Přemýšlím i o přesunutí baterie do kufru (už jenom proto, že je ta váha tak nějak celá v tom oplu přesunuta spíš na předek..)
V případě, že by se tam daly např. R1 karburátory z Yamahy, mělo by to v motorovym prostoru vypadat jako v pokojíčku :x
Takovej jsem já, zvenku ať to vypadá jak když to vyjelo z továrny, ale motorovej prostor, to já můžu :ymalien:

//EDIT

resp. abych ve stručnosti odpověděl na tvou variantu s tím C16SE, je to samozřejmě možnost.. Blok by zůstal, vyměnilo by se sání, ŘJ, kabely a možná čerpadlo, ale jednak by to nevypadalo tak hezky, druhak jsem spíš fanda karburátorů :P
Mimo to si myslim, že kdyby neměly na STK projít karburátory, tak mě nepustí ani s MPi..
Ale díky, jsem rád za každou konstruktivní odpověď:)
Diger
Spolujezdec
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 19 črc 17:28

Re: Karburátory

Příspěvekod blah » stř 19 črc 20:32

Vsechno (vcetne spojky) jde vymenit bez vyndani i rozpojeni motoru. I kdyz chapu ze o to asi nejde :ymhug:
Karburatory jsou pro me ale spanelska vesnice...
Jinak jsou tohle jeste krasne jednoduchy motory, vsude je spousty mista, taze je radost se v tom hrabat, jinak uz bych v ni nejezdil :D
A vzhledem k tomu ze oproti karburatoru se v navrhu motoru nejedna o zadnou revoluci, ale spis dost opatrnou evoluci, myslim ze z technickeho hlediska by to melo byt proveditelne. Kdyz uz se ale jedna o takovou prestavbu, mozna bych se poohlidnul alespon po vacce z te C16SE, mela by byt ostrejsi. Precijen vykon do nejakych 4500ot je podle me podobny jako u vicevstriku/16V, vysoke otacky jsou ale za trest, jak co se vykonu tak i zvuku tyce.
blah
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 176
Registrován: stř 25 črc 13:11


Zpět na Tuning

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník