Zvýšení výkonu TSI 162kw

O více i méně povedených úpravách originálu.
humidor
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: úte 17 pro 16:31

Zvýšení výkonu TSI 162kw

Příspěvek od humidor »

Zabývá se už někdo renomovaný v ČR tímhle motorem?
Co by obnášelo zvýšit výkon sériového TSI 162kw (Golf GTI, OIII RS) na řekněme 206kw (Leon Cupra)?
Předpokládám, že to nebude jenom soft, ale řada hardwarových věcí. Nebo se pletu?

Doporučili byste nějakou firmu, která by se toho ujala, případně firmu, který by nemusela zrovna vydrtit 280 koní, ale třeba jen lehce posílit tenhle motor na řekněme 240 - 250 koní (to už by jen softem jít mělo)…

Prosím žádné garážové "odborníky", ale profi přístup, záruka, zkouška na brzdě před a po, atd.

Díky za radu / za tipy!
retron
Letec
Příspěvky: 1385
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Zvýšení výkonu TSI 162kw

Příspěvek od retron »

koukni na web MTM, u nas ma licenci k MTM uprave ISR Pruhonice
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16373
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Zvýšení výkonu TSI 162kw

Příspěvek od pavproch »

Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
hothatchshop.cz
Autoškolák
Příspěvky: 86
Registrován: stř 09 bře 08:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu TSI 162kw

Příspěvek od hothatchshop.cz »

ABT i MTM jsou firmy, které jsou u nás v EU dost zažité a s velkým marketingem, bohužel jejich produkty jejich věhlasu často neodpovídají. Všude na forech se můžete dočíst, jak vypadá taková úprava v reálu, když se pak dá jejich za hodně peněz upravené auto na brzdu a zjistí se, že výkon dost chybí. Pokud chceš to nejlepší pro koncernové auto, tak ti nezbývá nic jiného než APR. Nikdo nemá tak propracované úpravy, jako tahle firma. Dokonce i VW využívá jejich dílů. Skoro všechny koncepty pro SEMA mají výkon upravený od APR. Pro Wortheresee těch konceptů ve VW za pomoci dílů od APR vzniklo taky dost. Proto mě dost udivuje, že se o téhle firmě tady skoro vůbec nepíše.

Co se týče motoru 2,0 TSI, tak ten motor má obrovský potenciál, protože je z továrny hrozně moc podladěný a jen softwarovou úpravou se dá dostat na 316hp a 515Nm. APR u některých aut jako jediná firma poskytuje až 4 mapy, které se nahrajou do originální řídící jednotky a mezi kterými se dá jednoduše přepínat. Mapy jsou podle oktanového čísla paliva, takže se nahrají 95/98 a 104oktanové mapy + mapa s výkonem jako v serii. Další bonus je ten, že pokud se do budoucna pořídí díly jako výfuk a tak, což by odpovídalo úpravě Stage 2, tak doladění na tyhle komponenty už je pro stávající zákazníky zadarmo. Ten motor má potenciál přes 344+koní a 530+Nm s kompletním výfukem, sáním a chladičem, což z něj bude dělat mnohem rychlejší auto, než co je ta Cupra :)

Tady jeden graf zákazníka, co si nechal auto odbrzdit.
Obrázek
Naposledy upravil(a) hothatchshop.cz dne pon 15 pro 20:06, celkem upraveno 1 x.
E85
...alias BHudak na AR
humidor
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: úte 17 pro 16:31

Re: Zvýšení výkonu TSI 162kw

Příspěvek od humidor »

Přiznám se, že o APR jsem neslyšel, ale nemyslím, že je rozumné dolovat z auta o 100 koní vyšší výkon a nechat podvozek a brzdy v sérii. Věřím, že potenciál motoru EA888 je opravdu velký, ale mě by stačilo jen lehké posílení - na nějakých 250 - 270 koní.
Má někdo zkušenost s firmou autochip? Na svých stránkách úpravu tohoto motoru nabízí, navíc za legrační cenu, ale nemám s chiptuningem žádné zkušenosti a bojím se rizik. Je to vůbec reálné? Za necelé čtyři tisíckovky získat skoro 50 koní navíc?

http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/ta ... p/?#detail
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Zvýšení výkonu TSI 162kw

Příspěvek od bitmap »

Od Autochipu, Powertecu a jinych takyupravcu s ISO certifikatem a reklamou v radiu je radno drzet se dale.
Principem jejich "uprav" je pouze modifikace map pedalu plynu + odstraneni vsech limiteru, ktere jsou schopni identifikovat a tim to hasne.
Zadny vlastni vyvoj, zadne ladeni, pouze "dovoli" jednotce pouzit tu cast map, ktere si naladila sama fabrika, ale z nejakeho duvodu zakazala jejich pouziti, takze v nejlepsim pripade 5 - 10% zvyseni vykonu, pokud si s tim dal "upravce" praci a nasel ty limitery skutecne vsechny :)
humidor
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: úte 17 pro 16:31

Re: Zvýšení výkonu TSI 162kw

Příspěvek od humidor »

Co to znamená "modifikace pedalu plynu"? Ja jsem si proste myslel, ze chip tuning znamena to, ze upravce (Autochip, atd.) proste upravi software ridici jednotky, ktera po jejich zasahu treba trochu navysi plnici tlak turbodmychadla, pusti vic paliva do valcu, atd. Proc tohle ale nedela rovnou vyrobce? Kdyz to udajne neznamena zadne riziko? Kazdy by prece ocenil vic vykonu a nizsi spotrebu, jak slibuji upravci. Proste mi prijde neduveryhodne, abych za cenu dvou plných nádrží dostal 50 koni navic a jeste nizsi spotrebu (o kterou mi navic vubec nejde). Je "čiplé" auto v realu objektivne rychlejsi? Neni to jenom placebo? 50 koni navic prece musi byt krute znat. Pokud je to jen 5 - 10%, jak pise @bitmap, dela to v pripade 220konoveho auta nejakych 20 koni navic, coz je i tak prijemne, nebo ne?
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Zvýšení výkonu TSI 162kw

Příspěvek od bitmap »

1. na snizeni spotreby rovnou zapomente. U benzinu i dieselu to jsou ciste lzi, protoze NIKDO v CR neupravuje mapy v oblastech castecneho zatizeni, tedy tam, kde se "dela" spotreba.

2. proc to tak nedela rovnou fabrika? V prvni rade to jsou dane, poplatky, pojistky a jina zlodejina odstupnovana podle vykonu, take je nutne s nejakou rezervou podlezt emisni normy a zaroven motor musi prezit zaruku i v pripade, ze s nim bude jezdit volic ANO nebo TOP09.

3. Mapa pedalu plynu je dvourozmerne datove pole, kde na jedne ose jsou otacky motoru, na druhe je poloha plynu v rozsahu 0-100% a obsahem je obvykle pozadavek na tocivy moment.
Rekneme, ze v serii je u 2.0TFSI nejvyssi pozadavek pri 100% stlaceni plynu 350Nm.
To je maximum, o ktere jednotka dovoli ridici plynem "pozadat" a podle nej se bude odvijet rizeni tlaku turba, wastegate, predstihu, lambdy a vsemoznych korekci tak, aby tocivy motoru v danych otackach byl priblizne pozadovanych 350Nm.

Nektere mapy jsou vsak definovane treba az do 400Nm, avsak v serii se pouzivaji pouze do zminenych 350Nm a cely "tuning" spociva v tom, ze se se upravi mapa pedalu plynu (a deset dalsich limteru po ceste) tak, aby pozadavek ridice "dosahl" maximalnich hodnot definovannych v seriovych mapach a motor tim padem bude mit vyss vykon bez toho, aby "upravce" vubec tusil jak motor funguje, nebo nedejboze neco ladil na brzde. To je ale vetsinou ten lepsi pripad, praxe je takova, ze upravce najde tech limiteru s bidou polovinu, takze motor v zatezi cuka, ma propady ve vykonu a do nouzaku spadne jen jednou za tyden.

Je to brutalne zjednoduseny popis, ale bohuzel naprosto presne popisuje styl uprav vyse zminenych "tovaren na chiptuning".
Uživatelský avatar
hothatchshop.cz
Autoškolák
Příspěvky: 86
Registrován: stř 09 bře 08:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu TSI 162kw

Příspěvek od hothatchshop.cz »

humidor píše:Přiznám se, že o APR jsem neslyšel, ale nemyslím, že je rozumné dolovat z auta o 100 koní vyšší výkon a nechat podvozek a brzdy v sérii. Věřím, že potenciál motoru EA888 je opravdu velký, ale mě by stačilo jen lehké posílení - na nějakých 250 - 270 koní.
Má někdo zkušenost s firmou autochip? Na svých stránkách úpravu tohoto motoru nabízí, navíc za legrační cenu, ale nemám s chiptuningem žádné zkušenosti a bojím se rizik. Je to vůbec reálné? Za necelé čtyři tisíckovky získat skoro 50 koní navíc?

http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/ta ... p/?#detail
Brzdy má OIII RS stejné jako 310hp AUDI S3, takže zde prostor je. U podvozku zákazníkům doporučuji Eibach pružiny, které nějak neuberou na komfortu, ale přidají na jistotě. Ta úprava od APR je hodně inteligentní a snižuje výkon na první dva rychlostní stupně tak, aby bylo na kolech jen tolik výkonu, kolik to to auto dokáže přenést. Takže se zbytečně nepálí gumy. Pokud chcete "ušetřit" a skočíte po něčem takovém, jako je v odkaze, tak se Vám může také stát to, že nejen, že úprava nespní očekávání, ale díky ztrátě záruky se i extrémně prodraží.
E85
...alias BHudak na AR
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu TSI 162kw

Příspěvek od řidičBOB »

...že je to ještě baví, pořád se přejmenovávat x_x
Ale na těch stránkách lze najít slušné haluze... Dostat z této atmosféry 10% výkonu a krouťáku navíc pouhou úpravou SW - to už chce odvahu i na papíře. Nezarmoutí ani slibem snížení spotřeby o nějakých 0,3-0,4l, což je u tohoto motoru v podstatě neměřitelná hodnota :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět