Stránka 1 z 3

Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: sob 05 říj 20:21
od Maikel
Mohli byste prosím poradit, jestli má cenu dávat do auta sportovní vzducháč, zvyší to výkon nebo jde jen o lepší pocit :-\
Konkrétně ho chci dát vozu Seat Cordoba 6L 1.4 63KW, vím není to nic moc ale lepší než jezdit na kole :D

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: sob 05 říj 20:27
od francis
jen pocit

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: ned 06 říj 07:17
od pavproch
tak na todle sem se taky chtěl zeptat (myslím, že jarka, d1.8T a jim podobní by mohli vědět) - "snadnější dýchání" je jedna z věcí kterou uvažuju udělat m4Zlikovi, bavil sem se nedávno s mladým strnadlem a ten mi na podobnou otázku odpověděl jinak: pokud se jen vymění filtr, tak to sou vyhozené peníze, pokud se ale kromě filtru s nižším odporem dá ešče i upravený airbox, tak to význam má, sice nárust výkonu není významný, ale motor sa mnohem ochotněji sbírá, jde výrazně rychleji do otáček, má čistější chod a prý i hezčí zvuk...

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: ned 06 říj 07:32
od Zajda
Pokud auto není na závody a tudíž postradatelné, tak bych se na to vykašlal. Pohádkám že "sportovní" filtry jsou jen propustnější a zachytí stejně bordelu osobně nevěřím. Ty omyvatelné, které se ošetřují olejem co pak zasírá škrtící klapku, to už je úplný výsměch. Jinak airboxy občas mají tvar jaký mají ne protože to tak zrovna vyšlo, ale protože je to nejlepší pro plnění toho kterého motoru. Takže co se přesně stane když se začne experimentovat bude asi dost záležet na promyšlenosti původní konstrukce. Nejhorší co může být je "otevřený" filtr bez přívodu vzduchu, nasávající horko z motoru. Jo zvuk, ten se změní téměř určitě, i kdyby výkon měl klesnout :-)

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: ned 06 říj 07:37
od bitmap
Presne jak pise pavproch. Filtr sam o sobe nema smysl menit, to jsou vyhozene penize.
Pokud je originalni vedeni vzduchu do motoru nejak zprasene, dilci upravy urcite budou mit smysl, ale clovek se do toho musi pustit s rozmyslem a musi vedet, co dela, jinak to prinelepsim bude fungovat stejne jako pred upravou.
Kazdopadne, i kdyz clovek predela sani komplet, papirovy filtr je stale to nej, co se da do silnicniho auta dat.

A taky nesmime zapomenout na to, ze kdyz uz se nam do motoru podari dostat dost vzduchu, nebylo by od veci prizpusobit tomu i mapovani, protoze ne kazdy motor si to dokaze udelat sam.

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: ned 06 říj 08:54
od drgi
okrem pocitu je to aj o trosku lepsi zvuk :) vacsinou vykon klesne v nizsich otackach a zanedbatelne stupne vo vyssich otackach. bez vymeny celeho sania to nema zmysel, a ked uz das sisku, musis sa postarat aj o privod studeneho vzduchu. potom zase zistis, ze to chce lepsie zvody a vyfuk... a takto to ide az kym nevrazis do auta vsetky peniaze :ymdevil:

ak chces byt rychlejsi, tak investuj do kurzu sportovej jazdy, vzdelavaj sa.
ale pokial chces sportovy filter lebo chces sportovy filter, tak si ho kup, placebo efekt je skutocny :D

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: ned 06 říj 10:07
od jarka
Co mám zkušenosti z CTR, tak samotná vložka KN taky něco přidá, ale těch pár koní člověk skoro nepozná. Často se to na CTR ještě kombinuje s úpravou OEM sání (vyřežou nějaké přepážky) to by mělo přidat víc. Hlavní přínos, co bych viděl a proč sem to úplně na začátku dával do auta, tak byl zvuk. Dával jsem uzavřený komplet od BCM a bylo to super (než jsem teda dal nový výfuk, který to přeřval :) - teď už to neslyším). Člověk se ale musí smířit s častější údržbou.
Opět jako vždy tu dám odkaz na typer.cz, kde je o tom zajímavý vlákno :) - http://typer.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=391, koho to zajímá tak se určo doví něco nového. Jinak osobně bych se na to u 1.4 vyprd, daleko lepší (pro motor) je častěji měnit papírový filtr (třeba vždy z olejem po 10kkm). Ale jestli je zvuk prioritou, tak hrrr na to :) .

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: ned 06 říj 10:35
od enthusiastic.driver
moje zkušenosti jsou tak nějak mezi vším, co tu bylo řečeno. Zkusím to vzít postupně. A předem říkám, že hodně záleží na konkrétním motoru.

- nasadit otevřenou šišku jen tak na existující trubku a čekat, že to něco přidá, je naivní. Teda jo, přidá to fajn zvuk, takže pokud člověk chce trošku charakternější projev, smysl to má. Reálně to výkon v 90% případů ubere, protože to bude cucat horký vzduch z motorového prostoru. Vyzkoušené případy: MX-5 1.8 = -4 HP, Escort RS2000 = pomalejší, GTV 2.0 TS = pomalejší. Nicméně třeba na Saxu VTS prý funguje a přinese zlepšení i ta debilní šiška..

- dobře umístěná šiška sosající studený vzduch imho nemůže nic pokazit, ale někdy ani nemusí nic přidat.

- výměna pouze filtru (vložky) v originálním airboxu je dle mých zkušeností účinnější, i když nárůst je tak malinký, že to je spíš jen o pocitu, nicméně to většinou něco přidá.

- kompletní CAI systém - to reálně přidá i jednotky koní (v případě velkých motorů možná i nějakou desítku), ale stojí to ranec a u něčeho jako Ibica 1.4 to rozhodně nemá smysl... ostatně jako i jakékoliv další úpravy toho motoru :D

Nejlepší a nejlevnější performance tuning jsou pořádné brzdové desky, pořádné gumy a snížení hmotnosti - spousta muziky za málo peněz :)

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: ned 06 říj 12:03
od pavproch
hmmmm, tak chlopi za a) dík a za b) nevím esli do teho jít.... normální filtr cca 700, sportovní K/N asi 2 litry.... airbox měnit nehodlám (aspoň prozatím) a N52 v m4Zlikovi má už neska zvuk jako víno...

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Napsal: ned 06 říj 12:16
od Zajda
K/N je zrovna jeden z těch olejem impregnovaných...
Dovolím si použít FAQ z Cimbu autosport, řekl bych nejzavedenějšího chiptunera v ČR, jehož majitel Ing. Janda pokud se nemýlím dříve pracoval ve vývoji Škodovky:

14. Doporučujete použití tzv. sportovního vzduchového filtru?
Na základě našich vlastních zkušeností i ze zkušeností získaných při diagnostice motorových systémů nejsou sportovní filtry pro každodenní provoz vhodné. I v případě, že jsou správně aplikovány – je instalována pouze vložka do originálního tělesa vzduchového filtru, nebo je použit tzv. kit sání (řádně odizolovaný od tepla motoru s přívodem studeného vzduchu z okolí), většinou bohužel nebývají řádně ošetřovány a do motoru se potom dostávají mechanické nečistoty, které mají negativní vliv na životnost motoru - viz bod 1. V případě, že jsou naopak často čištěny a pro zvýšení účinnosti filtrace syceny olejem, zanášejí se klapková tělesa, omezuje se životnost čidel měřících množství a teplotu nasávaného vzduchu, čidla měřící podtlak v sacím potrubí atd. Relativně malý nárůst výkonu, je tak draze vykoupen vícenáklady na provoz a údržbu.
enthusiastic.driver píše:- dobře umístěná šiška sosající studený vzduch imho nemůže nic pokazit, ale někdy ani nemusí nic přidat.
Minimálně bych se bál podpálených ventilů, pokud si management neporadí s chudší směsí. A samozřejmě kvality samotné filtrace.