Sportovní vzduchový filtr.

O více i méně povedených úpravách originálu.
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Příspěvek od Dallen »

pavproch píše:tak na todle sem se taky chtěl zeptat (myslím, že jarka, d1.8T a jim podobní by mohli vědět) - "snadnější dýchání" je jedna z věcí kterou uvažuju udělat m4Zlikovi, bavil sem se nedávno s mladým strnadlem a ten mi na podobnou otázku odpověděl jinak: pokud se jen vymění filtr, tak to sou vyhozené peníze, pokud se ale kromě filtru s nižším odporem dá ešče i upravený airbox, tak to význam má, sice nárust výkonu není významný, ale motor sa mnohem ochotněji sbírá, jde výrazně rychleji do otáček, má čistější chod a prý i hezčí zvuk...
Tak ono je známo, že úpravy na stranách sání a výfuku jsou jedny z nejlepších způsobů jak ladit motor, ale

Není to otom koupit hříbek za pár stovek a strčit ho na trubku. Úprava původního sání je dobrá cesta, ale docela složitá. Airbox je jedna z věcí, ale jeho samotné zrušení je nesmysl (pulsní plnění). Potom je otázka samotného vedení vzduchu a jeho pevnosti/tepelné vodivosti "hladkosti" stěn sání atd. a dále zejména velikost a tvar samotného sání (které je na hlavě). A potom samotné sání na palici. Slícování kanálků, zabroušení vodítek (u výfuku kvůli chlazení) a všech otřepů. Dost lidí se např. dopouští takové chyby, že sání na hlavě leští což je nežádoucí u motoru které nemají přímý vstřík (na leštěném povrchu se drží směs, protože nedochází k turbulencím u krajů povrchu).

OT: Pokud by si chtěl něco "upravit" tak bych začal rozhodně páskama Thermotec
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Příspěvek od bitmap »

A co by jako s tou paskou Thermotec mel delat? :)
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Příspěvek od Dallen »

Svody+prvni dil.

Jednoduche rovnice rika cim tepleji tim mene. Teplo pod kapotou neni zadna velka vyhra. Nemluve napr u svodu ktere vedou pod olejovou vanou (vetsina).
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
reisi2013
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: pát 12 zář 17:02

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Příspěvek od reisi2013 »

No pánové bavíte se tady o filtrech.Sám jsem v autě K.N. měl.funguje to plus tak pět koníků.Má to jeden háček musí k němu být hnán studený vzduch,ne ho nechat nasávat teplo od motoru.Thermo pásky dobrý,ale ono to chce taky zajistit odvětrání motorového prostoru.Tlačit tam studenej vzduch?Není kam ono je tam moc toho horkýho.Kdo chce upravovat sání,musí vědět s čím pracuje.Studený vzduch má menší objem,teplý má větší.Za sáním je váha vzduchu a podle ní řídící jednotka dodá potřebné množství paliva.Je to napsané hodně jednoduše.Ale snad vám to pomůže v rozhodování.Jinak motory jsou stavěné na určitý výkon.Jsou optimalizované,aby sloužily co nejdéle.To zanmená zjednodušeně,že 300hP a 100000.km pro sportovce zanamená pro běžného motoristu a stejný motor 150hP a 250000.km.Zase zjednodušeně napsané.Snad to pochopíte.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16306
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Příspěvek od pavproch »

pletu se, nebo účinnost cyklu spalovacího motoru je přímo úměrná rozdílu teplot na vstupu a výstupu?

čili čím studenější vstup (+ostatní parametry beze změny), tím větší účinnost, tím pádem pár koníků navíc.... takže imho prd a ne filtr ale fyzika... :ymhug:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
ppavel
Adept autoškoly
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 01 kvě 12:45

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Příspěvek od ppavel »

Cim studenejsi nasavany vzduch, tim se ho do valce vejde vic, protoze ma mensi objem. A pri stalem pomeru hmotnosti paliva a vzduchu u benzinoveho motoru tam ridici jednotka da vic paliva, takze roste vykon.
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Příspěvek od Beny9700 »

Dá se to tak říci, neboť pro účinnost tepelného stroje platí: účinnost=(T2-T1)/T2
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Entony
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: pon 29 srp 01:40

Passat b5 sportovní filtr

Příspěvek od Entony »

Caute lidi, dal sem místo filtr boxu sportovní filtr všechno bylo klasicky stejne žádná výrazná změna výkonu jen zvuk byl výraznější, jel sem z dílny domu chcipnu auto vezmu věci z domova nastartuju a chci jed zpět na dílnu ale uz byl výkon o mnoho menší, vůbec to netáhlo tak jak by mělo a když sem prijel na dílnu tak se kourilo z podkapoty tak sem ji otevřel a od egru kapal brutálně olej na svody a to nikdy nedělalo, muže to bejt kvůli tomu filtru? Popřípadě tam mam narvat ten filtr box zpět a nebo se s tom da něco udělat ? Passat b5 1,9tdi 81kw 4motion
Naposledy upravil(a) pavproch dne pon 29 srp 05:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: edit by -pp-: sloučeno s vhodným tematem
Michal220
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: ned 21 kvě 12:57

Re: Sportovní vzduchový filtr.

Příspěvek od Michal220 »

Právě vyměněn origo vzduch filtr(za 7kil) a +- 20tkm bude klid.
Odpovědět