Nahkriin píše: ... Už jsem ani nechtěl odepisovat na tyhle hnoje, protože bych se nasral, ale už se stalo tak tu naposledy odepíšu ... Tohle je naposledy co tady píšu, nebo si cokoliv čtu. Mažu si to z karty a už sem nevlezu. Přeju ti vše nejhorší, chytráku Pepine.
Škoda, že se nedozvíme, jak to dopadlo, resp. maximálně sem dotyčný napíše, že vše udělal jak psal a chtěl, žádnou chybu to nehází a optimálně k tomu že s tím byl už na STK a bez problémů, aby dokázal, že tu jsou všichni blbí a měl pravdu, bez ohledu na realitu...
Ale kdybys to tu ještě náhodou pro zajímavost prohlížel, tak já bych to udělal asi takhle:
1. světla by měla být homologovaná - je na nich vyražena/natištěna homologace, která začíná písmenem "E" a jednou nebo dvěma číslicemi v kroužku a pak pokračuje pořadím 4 nebo 5 číslic. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. Nicméně zkusit to na riziko bez homologace asi taky lze, třeba to projde (na vlastní riziko - do extrému dovedené se může stát, že při event. večerní nehodě s jiným vozidlem bude druhý řidič tvrdit, že byl oslněn Tvými světly a bez homologace můžeš mít velký problém s plněním z pojistky)
2. natáhl bych si nové vedení - průchodka do motoru je pod volantem, pérem pro protahování kabelů prostrčíš nové vedení (stačí jeden vodič na "+", "-" si ukostříš v motoru. V pojistkové skříni si najdeš pojistku na pozici 15 (obvykle, nutno ověřit přímo dle vozu), což je spínané napětí a na tuto pozici bych dal dvojpojijstový adaptér -
a přes něj bych si to vedl na nové samostatné tlačítko v přístrojové desce na ruční zapínání/vypínání denních světel. Protože jsem línej a blbej, tak bych si stejný adaptér dal na pojistku ke spínači obrasových světel (obvykle pozice 57) a na tenhle zdroj bych si dal jednoduché relé - třeba tohle
,
které by bylo zapojené na vedení za vypínačem denních světel. Denní světla by byla na relé připojena v pozici NC, tedy proud stále prochází, dokud relé nesepne a odpojí druhé vedení.
Tedy při zapnutí klíčku se Ti zapnou denní světla a svítí po celou dobu, než zapneš obrasová nebo potkávací světla, kdy relé rozpojí přívod. Pro jistotu k tomu lze (například pro STK...) tlačítkem na palubce denní světla vypnout "natvrdo". Po vypnutí klíčku sama zhasnou.
Celá montáž Ti zabere cca 2 hodiny.
Nejsem si jist, jestli by zmiňované relátko nehlásilo chybu praské žárovky, to by se muselo zkusit.