Stránka 2 z 2

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: úte 14 říj 14:40
od Vana
Tak takové vysvětlení mi přijde nejmíň pravděpodobné ze všech

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: čtv 16 říj 11:09
od Pajasonic
Už tak tam mám větší s původním Weber 28 IMB jsem to ani nenastatroval a nepomohla ani uprava difuzoru (23mm) ani výměna trysek a vzdušníků.. teď tam mám Weber 30 IBA difuzor 22mm a otryskováno na 800ccm. Průměr na výstupu by seděl ale 22mm difuzor je strašně málo, tadle konstrukce je dobrá pro tah v malejch otáčkách tedy do těch 3k Ale mapu v řídící jednotce mám postavenou hodně daleko kolem 4200 zabírá přes 30° před HU A s tím otevřením vačky 288° se to přesně stříhá takže nasátá směs je stlačená úplně a ne jen z části jako u seriových vaček max 230°. A když se tam dostane na 30° zážehu (takže přes 3k otáček) chudá směs tak detonuje protože se stačí spálit dřív než se pust dostane za HU. Takže dám Weber 32 IBA s 24mm difuzorem a tryskama na 900ccm tim to nakrmí i spolehlivě přes 6k což já se hodlám po zaběhnutí tohoto motoru pohybovak v rozmezí 4k až 9k otáček. Takže nakrmit to je dost zásadní věc.

Není nějaká tabulka Počet oktanů X Kompresní poměr? Prostě náročnost komprese na oktany?
např:
při 7:1 je potřeba 91oct,
při 9:1 je potřeba 95oct
při 11:1 je potřeba 98oct
při 12:1 je potřeba 100oct

atd.. jestli mi rozumíte, nikde sem to nenašel a to už sem projel mrtě fór odbornejch článků atd a nenašel :D asi nemám štěstí :D ale kdyby to někdo věděl prosím o to :)

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: čtv 16 říj 12:08
od Vana
Převodní tabulka komprese-oktany mi přijde jako nesmysl, když tenhle vztah ovlivňuje tisíc dalších faktorů (předstih, kvalita plnění, počet a velikost ventilů, naladění pulsů v sání, sací odpory, proudění ve spalovacím prostoru, časování ventilů, odpor výfuku, teploty ....). Takže myslím že ji hledáš opravdu zbytečně. Docela se divím že se pouštíš do takových úprav když ti chybí základní znalosti. Na druhé straně se na tom třeba vyučíš.

Jinak jestli máš chudou směs tak ji určitě obohať, to jsem ti už taky radil. Nemyslím že samotné zvětšení karburátoru (při dodržení správné směsi) odstraní detonace, podle mě se naopak ještě zvýší protože motor bude pracovat s větším množstvím směsi a tedy s ještě vetšími tlaky. Tedy pokud se opravdu jedná o detonace

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: čtv 16 říj 12:32
od Pajasonic
Amatér nejsem a vím že to ovlivňuje mnoho faktorů. Ale základní tabulka existuje a myslím, že jsem se ani tak moc nesekl v tom co jsem napsal.. jen bych to potřeboval vědět přesně protože to se právě měří za ideálních podmínek bez zatížení, a tak chci zjistit jaké potřebuji výkonnostní rezervy pro palivo. Zvětšení karburátoru je dost zásadní věc.. také jeho postavení konstrukce případně T-spray, objem potrubí od klapky až k ventilu atd.. to mám vše vypočítané. Doufám že jsem vypočítal správně :D ale počítal jsem to několikrát a práce na tomto motoru je furt dost jen návrh mě zabral rok a další 2 realizace. A jak píšeš sice větší tlaky, ale stále homogenní směs, což když předimenzuješ malý karbec tak ztratíš homogennost směsi. Ale mělo by se to projevit jen na ztrátě výkonu a ne na detonacich ty jsou opravdu trošku mimo proto se prám na základní požadavek výkonnosti benzinu na kompresní tlaky kolem 12-13:1

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: čtv 16 říj 12:46
od Vana
Moc nerozumím tomu měření detonací bez zatížení, když ty se projevují především při plné zátěži a maximálních tlacích.
A samozřejmě souhlasím že nadměrně velký karburátor rozprašuje hůře, ale myslím že tady spíše řešíš opačný problém, že karburátor je příliš malý. Příliš malý karburáto ale nemá vliv na detonace, on rozprašuje dobře, pouze je problém v tom že propouští málo vzduchu takže nestíhá plnit motor ve větších otáčkách. Ale nezpůsobí detonace, spíše naopak protože tlaky v motoru jsou nižší.

A ta tabulka teda existovat může, ovšem z výše popsaných důvodů jen velice orientačni. V podstatě ti řekne že čím větší komprese tím víc oktanů potřebješ ale to není samozřejmě nic nového a absolutní čísla určitě nemůžou platit univerzálně pro všechny motory

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: čtv 16 říj 13:09
od Pajasonic
Tak tak =) rozumíš dobře =) jen mi jde o to aby pro mě benzín nebyl zbytečně naddimenzovaný, ale zároveň, aby byl takovej, aby zmizely detonace a nebyl moc drahej.. ikdyž ono u tohohle spíš platí známé ,, když máš na opici, musím mít i na banány" a ten karbec řeším ano jen kvůli tomu, že je to další ovlivňující faktor a na zajíždění to stačí, ale po zajetí až dostane záhul v závodech do vrchu aby ho uživil.. to už se zjistí až v polovině kopce :D nebo měsíc zkoušení na válcích =( hold už jsem se smířil s tím, že to není levná sranda..

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: čtv 16 říj 14:33
od Vana
Crknul bych do nádrže trochu toho nejlepšího co seženeš. Pokud to bude dobré, můžeš ho zkusit přiředit méně oktany. Pokud to dobré nebude, musíš řešit úpravy na motoru nebo karbci

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: čtv 16 říj 14:40
od pavproch
nebo tam cvrknout One-time Power shot od Millersů - prý přidá 3 oktany...

jeden mám doma, ešče sem ho ale nevyzkušal...

Re: Zvýšení komprese a úprava spalovacího motoru - benzin

Napsal: pát 17 říj 00:13
od dali
A když už do toho takhle jdeš, nebylo by dobrý si pořídit širokopásmovou lambdu a AFR budík? Ten ti jasně řekne jestli respektive v jakých otáčkách to máš chudý. Je to otázka zhruba 5 tisíc Kč.
Nejsem si jistej jestli na to karbce jdou pořádně naladit, ale E85 platí za "knock proof" palivo potlačující detonace, jenom je třeba ho do válců dostat o třetinu až polovinu víc než benzínu abys díky němu dosáhnul zvýšení výkonu.

Já mimo jiné jako pojistku proti detonacím u motoru s turbem a vstřikováním používám přívstřik čistýho metanolu před škrtící klapku. Celkem sofistikovanej kit sekvenčního vstřikování (vody a) metanolu AEM vyšel na 9000Kč. Hlavně díky němu řídící jednotka dovolí předstih o kterým by se motoru při provozu pouze na 100 oktanovej benzín ani nesnilo, kromě toho velice účinně ochlazuje nasávenej vzduch.