LED pásky (denní svícení) + SPZ

O více i méně povedených úpravách originálu.
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1756
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: LED pásky (denní svícení) + SPZ

Příspěvek od petr_riha »

TD: od kdy ty řešíš takhle malicherná nařízení?

Arkis: policista mozkovým myšlením úplně v pohodě. To už tu bylo. Ale vážně, nemám pocit, že by se tohle nějak hrotilo, max. na technické, ale v běžném provozu pochybuju.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2302
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: LED pásky (denní svícení) + SPZ

Příspěvek od Truck Daškam »

Však právě že to považuju za malichernost (spíš dokonce za kontraproduktivní buzeraci), tak si to zapojím dle svého.
Ale to neznamená, že nechci vědět jak to je (nebo není) správně ;-)
Chápeš to?
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2302
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: LED pásky (denní svícení) + SPZ

Příspěvek od Truck Daškam »

Tak pro info - asi na to jsou regule i modrých, protože co jsem koukal, všem to bliká celý naráz.
Jediný kdy to jde střídavě, je při kombinaci barev.. Tzn. všechny modrý a pak všechny červený
Chápeš to?
Uživatelský avatar
mafel
Pan Řidič
Příspěvky: 296
Registrován: pon 16 kvě 16:05

Re: LED pásky (denní svícení) + SPZ

Příspěvek od mafel »

Po zkušenosti stání několika hodin při poruše na D1 za špatné viditelnosti bez označení šipkou na krajnici mám v autě přes celé zadní sklo přídavné LED výstražné světlo - nejedná se o pevnou montáž a homologaci má, tedy nemusí být zapsané v TP, nicméně bliká si svou frekvencí bez ohledu na ostatní světla. Označení překážky silničního provozu oranžovým světlem je legální a už jsem ho použil při označení dopravní nehody a pomoci u ní a přijetá PČR s tím opakovaně neměla problém, nicméně velmi pravděpodobně z důvodu, že to není zneužití výsražného světla, ale dobrý úmysl zajištění větší bezpečnosti silničního provozu při DN a kdyby chtěli, asi by mi to uměli omlátit o hlavu. STK s tím neměla nikdy problém, ač je to jasně za oknem viditelné.
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2302
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: LED pásky (denní svícení) + SPZ

Příspěvek od Truck Daškam »

matel: Mě šlo o přídavná světla s pevnou montáží, které se montují v páru, tam je to trochu něco jinýho

Tohle je za mě v pohodě... Kdysi jsem v osobáku měl obyč magnetickej maják, který jsem použil, když jsem táhl kamaráda na laně
Chápeš to?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1756
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: LED pásky (denní svícení) + SPZ

Příspěvek od petr_riha »

mafel: to by byl policajt fakt obr čurák, kdyby tě chtěl popotahovat za to, že jsi označil nehodu.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
mafel
Pan Řidič
Příspěvky: 296
Registrován: pon 16 kvě 16:05

Re: LED pásky (denní svícení) + SPZ

Příspěvek od mafel »

Nahkriin píše: ... Už jsem ani nechtěl odepisovat na tyhle hnoje, protože bych se nasral, ale už se stalo tak tu naposledy odepíšu ... Tohle je naposledy co tady píšu, nebo si cokoliv čtu. Mažu si to z karty a už sem nevlezu. Přeju ti vše nejhorší, chytráku Pepine.
Škoda, že se nedozvíme, jak to dopadlo, resp. maximálně sem dotyčný napíše, že vše udělal jak psal a chtěl, žádnou chybu to nehází a optimálně k tomu že s tím byl už na STK a bez problémů, aby dokázal, že tu jsou všichni blbí a měl pravdu, bez ohledu na realitu...

Ale kdybys to tu ještě náhodou pro zajímavost prohlížel, tak já bych to udělal asi takhle:

1. světla by měla být homologovaná - je na nich vyražena/natištěna homologace, která začíná písmenem "E" a jednou nebo dvěma číslicemi v kroužku a pak pokračuje pořadím 4 nebo 5 číslic. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. Nicméně zkusit to na riziko bez homologace asi taky lze, třeba to projde (na vlastní riziko - do extrému dovedené se může stát, že při event. večerní nehodě s jiným vozidlem bude druhý řidič tvrdit, že byl oslněn Tvými světly a bez homologace můžeš mít velký problém s plněním z pojistky)

2. natáhl bych si nové vedení - průchodka do motoru je pod volantem, pérem pro protahování kabelů prostrčíš nové vedení (stačí jeden vodič na "+", "-" si ukostříš v motoru. V pojistkové skříni si najdeš pojistku na pozici 15 (obvykle, nutno ověřit přímo dle vozu), což je spínané napětí a na tuto pozici bych dal dvojpojijstový adaptér -
Obrázek
a přes něj bych si to vedl na nové samostatné tlačítko v přístrojové desce na ruční zapínání/vypínání denních světel. Protože jsem línej a blbej, tak bych si stejný adaptér dal na pojistku ke spínači obrasových světel (obvykle pozice 57) a na tenhle zdroj bych si dal jednoduché relé - třeba tohle
Obrázek,
které by bylo zapojené na vedení za vypínačem denních světel. Denní světla by byla na relé připojena v pozici NC, tedy proud stále prochází, dokud relé nesepne a odpojí druhé vedení.
Tedy při zapnutí klíčku se Ti zapnou denní světla a svítí po celou dobu, než zapneš obrasová nebo potkávací světla, kdy relé rozpojí přívod. Pro jistotu k tomu lze (například pro STK...) tlačítkem na palubce denní světla vypnout "natvrdo". Po vypnutí klíčku sama zhasnou.
Celá montáž Ti zabere cca 2 hodiny.

Nejsem si jist, jestli by zmiňované relátko nehlásilo chybu praské žárovky, to by se muselo zkusit.
Odpovědět