Stránka 1 z 2
Chladičové hadice
Napsal: stř 07 pro 14:53
od p0sera
Čau, rád bych se zeptal, jak mám správně vytvarovat chladičovou hadici 32/43. Zkoušel jsem to pomocí horké vody, ale nepovedlo se. Hadice se v místech láme a nedrží tvar. Budu rád za jakékoliv návrhy. Díky za odpovědi.
Re: Chladičové hadice
Napsal: stř 07 pro 15:16
od Pickuper
horkovzdušná pistole............každopádně i tak to nebude úplně jednoduchý, netuším sice co a jak tvaruješ, ale na koleně nějaký složitý tvary bez zúžení průřezu stejně neuděláš, navíc každopádně zmenšíš tloušťku stěny což u tlakového zařízení není taky úplně dobrý. Já bych si spíš koupil už origo natvarovanou hadici a pokud je to auto na který se to už nedá sehnat (veterán) tak bych ji složil z několika jinejch tvarovanejch hadic, který bych rozřezal a přes vhodný nátrubky či mezikusy stvořil požadovaný tvar

Re: Chladičové hadice
Napsal: stř 07 pro 15:28
od p0sera
Tvaruju "esíčko", takže by to šlo koupit, tady ale de o to, že ty hadice mám a nechci do toho cpát prachy, přece jenom sem chudý student

. Každopádně zkusim horkovzdušnou pistoli a uvidíme.. Dík za odpověd.
Re: Chladičové hadice
Napsal: stř 07 pro 16:04
od p0sera
Tak pistolí to taky nevyšlo.... Asi nebude fungovat ,že když to tam nasadim, tak je to zlomený a nic tim neproteče, ale měl by tam vzniknout nějakej tlak, ne? nepovolilo a nenarovnalo by se to tim?
Re: Chladičové hadice
Napsal: stř 07 pro 19:22
od bloody cardinal
na to bych nespoléhal.
Je to asi blbost, ale co zkusit narvat do té hadice ocelové koleno (na tyčce nebo tak čemsi, aby pak šlo ven) a horkovzdušnou pistolí to natvarovat jakoby na ňho?
Imho bych ty hadice koupil, nebude to tak drahé a ušetřil bych námahu
edit: no anebo (ale to je hodně hillbilly repair) hadici rozstříhat a do míst ohybů dát nerezová kolena a přidělat hadicovýma svorkama

ale co nejtenčí stěnu, abys co nejmíň omezil průtok. (Osobně bych ale něco takového udělal asi jen na nějaké schade co bych měl na pole.)
Re: Chladičové hadice
Napsal: stř 07 pro 19:45
od Pickuper
bloody cardinal píše:na to bych nespoléhal.
Je to asi blbost, ale co zkusit narvat do té hadice ocelové koleno (na tyčce nebo tak čemsi, aby pak šlo ven) a horkovzdušnou pistolí to natvarovat jakoby na ňho?
Imho bych ty hadice koupil, nebude to tak drahé a ušetřil bych námahu
ocelový koleno patřičnéh průměru nenarveš ani tam, a už vůbec potom zpátky...............když už tam něco rvát, tak nějakej trvale pružnej element, kterej budeš ohejbat a tvarovat spolu s hadicí a když to vychladne a ztuhne, tak ho lehce vytáhneš........napadá mě třeba husí krk příslušného průměru..............zajistí udržení vnitřního profilu tej hadice bez zborcení a ven ho pak taky dostaneš
...ale jinak bych to taky viděl na nákup již natvarované trubky, takhle se mordovat s takovou kravinou je celkem úlet

Re: Chladičové hadice
Napsal: stř 07 pro 19:52
od bloody cardinal
Takže to není blbost asi, ale určitě

Re: Chladičové hadice
Napsal: stř 07 pro 19:57
od Pickuper
tak myšlenka byla principiálně správná

.......... a když už jsme u těch teorií, tak mě ještě napadlo, že by se ta hadice dala napěchovat pískem a pak za tepla ohejbat............když se tímhle způsobem dá přiměřeně ohnout i ocelová trubka bez výrazný změny průřezu, proč by nešla i hadice

Re: Chladičové hadice
Napsal: stř 07 pro 22:20
od HondaMan
Pickuper píše:tak myšlenka byla principiálně správná

.......... a když už jsme u těch teorií, tak mě ještě napadlo, že by se ta hadice dala napěchovat pískem a pak za tepla ohejbat............když se tímhle způsobem dá přiměřeně ohnout i ocelová trubka bez výrazný změny průřezu, proč by nešla i hadice

Tohle přesně mě napadlo. Ochranné rámy do aut se takto tvarují a funguje to. Otázkou je, jak moc se bude hadice bránit

Re: Chladičové hadice
Napsal: stř 07 pro 22:45
od Honza42
Gumovou hadici nenatvaruješ, protože to z principu nelze. Vulkanizují se už tak.
Plastové trubky menších průměrů se vyrábějí rovné a tvarují se na kopytech kde se prohánějí horkou parou a potom chladí vodou. Většina trubek na autech do průměru cca 20mm se tak dělá, klidně v délkách přes celé auto.
Plastové trubky větších průměrů vznikají často jako vyfukované do formy z polotekutého rukávu.