Swift97,otáčky...

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
matulman
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pát 02 pro 00:15

Swift97,otáčky...

Příspěvek od matulman »

DObrý den
Jsem tu nový doufam ze jsem se trefil do patříčné sekce.
Mám Suzuki Swift 1997, najeto 110tisic km.
Praskl mi výfuk pred katalysatorem musel jsem dojet asi 50km+10km do servisu dalsi den. Auto jsem dal do servisu. Uřezali kousek svodu navařili novou trubku. 450kč prace+200kč material.
Ale při ceste ze servisu asi po 15min jak se zahřál motor jsem si všiml ze na neutral mi nedrží otačky. Drive byli točky kolem 800-1100ot/min. Ale tedka kolisaji mezi 900-1600ot. Propadlý pedal to není a zasekle lanko nejspis asi taky ne,kdyz to dela az po zahřáti motoru. Mám podezření na Lambdu sondu nebo škrtící klapky. X(
Díky za reakce.
Uživatelský avatar
bloody cardinal
Mistr volantu
Příspěvky: 623
Registrován: ned 30 říj 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Swift97,otáčky...

Příspěvek od bloody cardinal »

Lambda by ti imho rožnula kontrolku Check Engine. Každopádně se podívej na ten výfuk, jak daleko je lambda od toho místa, kde se vařilo. Nepočítal bych s tím, že v autoservise budou nějací extra zruční svářeči (to ale nemá nic co dělat s tím, jak zruční jsou automechanici).

Může to být kvalitou benzínu, tankovals jinde? Nebo to může být škrticí klapkou, rozeber, podívej se, jak chodí a co dělá při volnoběhu. Další věc co mě napadá, je takový ten čistič karburátorů a škrticích klapek ve spreji. Použil jsem ho na svou Arosu 1997 a dost dlouho to drželo volnoběžné otáčky na 2000, než se spálil všechen ten čistič (on hoří, ale ne tak dobře jako benzín). Pokud máš elektronicky řízený motor, může být chyba i v ŘJ. Anebo zůstal vevnitř výfuku nějaký bordel a to si hraje s lambdou, ale to je dost jeblá úvaha, to asi ne.
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz

WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Swift97,otáčky...

Příspěvek od Pickuper »

jj..... mohl by dělat i senzor teploty nasávaného vzduchu, kterej může dělat ŘJ trochu zmatek....a překvapivě i čidlo teploty chladící kapaliny ;)
Niko nadžanel ko kerdža
Uživatelský avatar
bloody cardinal
Mistr volantu
Příspěvky: 623
Registrován: ned 30 říj 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Swift97,otáčky...

Příspěvek od bloody cardinal »

čidlo teploty chladicí kapaliny bych netipoval na otáčky 1600. Kdyby se držely i po zahřátí motoru na 1100 - 1200, tak i jo, ale 1600 mi přijde moc. Každopádně, auto z roku 1997 by ještě mohlo mít skutečně funkční teploměr chladicí kapaliny, ne kontrolku převlečenou za rafiku, takže tam kdyby byla chyba, imho by to bylo poznat na rafice.

Nebo máš jiné zkušenosti?
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz

WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
matulman
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pát 02 pro 00:15

Re: Swift97,otáčky...

Příspěvek od matulman »

Dneska jsem odpojil baterku a zresetoval řídící jednotku nepomohlo to. Dle mě to budou ty škrtící klapky. Po vyplate navštívím servis.
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Swift97,otáčky...

Příspěvek od Pickuper »

....a co takhle ještě před výplatou vzít šroubovák, nějakej ten klíč...........škrtící klapku vyndat, porozebírat, vyčistit, prostříknout.......tím nejde nic zkazit ;)
Niko nadžanel ko kerdža
Uživatelský avatar
bloody cardinal
Mistr volantu
Příspěvky: 623
Registrován: ned 30 říj 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Swift97,otáčky...

Příspěvek od bloody cardinal »

přesně tak :)
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz

WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
Odpovědět