vule v tlumici?

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

vule v tlumici?

Příspěvek od amater »

Zdravim. Nedokazal by mi nekdo rict kde muze byt zahada ve vuli na napravne kterou takto "nasimuluji"?:

Vule je nejvic pozorovatelna pri vytoceni volantem doleva (klidne uplne) a idelane mirnem odlehceni leveho kola (tj zkouset na nerovnosti - pravym kolem na neco vyjet). Cim vic volantem vytocim tim vic se vule projevuje. Kdyz takto auto stoji, chytnu obema rukama pneumatiku nahore (prstama za drazku) a snazim se auto jakoby rozhoupat. Je tam citit vule. Kdyz kola srovnam, zda se mi ze vule zmizi (nebo z nejakeho duvodu neni pozorovatelna). Stejne to je na druhem kole, ale to musim zas vytocit kolo doprava a odlehcit prave kolo. Na tlumicich je najeto cca 30.000km. Vetsi vuli citim na levem kole.
Mne se zda ze vule je v tlumici jakoby vevnitr, ta trubka ve ktere se pohybuje "pist" jakoby dolu vevnitr mela vuli vuci vnejsimu obalu tlumici. Kdyz dam prsty mezi pruzinu a stenu karoserie, tak to je citit. Cele rameno (a teda i obe silentbloky a kulovy cep) i naboj jsou nove, tak tam to nebude. V hornim ulozenie tlumice nijakou vuli nepozoruji, v tyckach stabilizatora ani v rizeni vuli necitim. Jedna se o napravu typu Mc Pherson (je to Hyundai i40).

Jinak, kdyz v male rychlosti jedu po nerovnostech (napr lesni cesta) tak ve volantu citim nejake narazy. Ale vule ve volantu necitim, tj kdyz jemne hybu volantem, necitim ve volantu vuli.

Mohla by byt takova vule v tlumicich? Obe jsou relaticne nove - 30t km. Nejde mi dohlavy ta souvyslost s natocenim kola...
Nejaka rada prosim?
Odpovědět