xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. generace

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27051
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvek od řidičBOB »

A v Touarezích jsem to měl/mám.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
retron
Letec
Příspěvky: 1385
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvek od retron »

C7 má ještě torsen, možná s výjimkou RS6, visko má až aktuální generace A6
janjan
Mistr volantu
Příspěvky: 616
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvek od janjan »

nemá, od 2010 se torsen postupně všude začal nahrazovat... Je to quattro 6. generace, začalo to s RS5 https://www.youtube.com/watch?v=XQka2W653Dw
honziss
Letec
Příspěvky: 3463
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvek od honziss »

Moje zkusenost je takova, ze vsechny aktualni pripojitelny systemy co jsem zkusil (xdrive, haldex, v ruznych autech, rekneme od roku 2014) se chovaj velmi dobre v zaberu, moment pripojeni druhe napravy jsem nepostrehnul, trakce to ma mrak. Na druhou stranu se pak chovaj dost rozdilne a rekl bych skoro nepredvidatelne pri ubrani plynu.

Priklad: jedu po zasnezeny klikaty silnici, na vyjezdech pridavam, pred nekterejma zatackama jen ubiram nebo mirne pribrzdim a prave pri tom ubrani mi prislo, ze se to chova vselijak, asi podle toho jak to sw vyhodnoti a pracuje se spojkou. Misto toho aby se auto zaprelo vsema kolama pri brzdeni motorem do povrchu, tak to vzdycky jakoby nekde polevi.

Mel jsem hned po sobe pujceny BMW 320d, na snehu, jednu rwd, druhou xdrive, obe automat a rwd sice ma prd trakci pri zastaveni, ale jinak se chovala daleko citelnejc.

Na druhou stranu, do velkyho tezkyho rodinnyho auta bych awd chtel vzdycky a je mi skoro jedno jakej system, protoze tam je moje priorita nezustat nalozenej nekde trcet, vyjet a to dneska zvladnou asi vsechny systemy.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3463
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvek od honziss »

Jinak jsem si do ted myslel ze vsechny Audi od A4 vys s V6 pouzivaj automaticky torsen a ne spojku...takze to uz taky neni pravda?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
janjan
Mistr volantu
Příspěvky: 616
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvek od janjan »

jen aby nedošlo k omylu, bavíme se tady o středovém diferenciálu !stálého! pohonu quattro, nikoliv připojitelný zadek ultra quttro (haldex)

Jinak A4 už v předchozí generaci B8 od 2013 dostala místo torsenu planetovku s viskózní spojkou
retron
Letec
Příspěvky: 1385
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvek od retron »

je v tom dost bordel nejdřív to značili ultra quattro a mělo to být pouze pro soc verze na spotřebu, kde to měla možná ještě z posledních B8 2.0 TDI jinak měly všechny A4 klasický torsen. B9 to má všelijak, záleží na kombinaci motor + převodovka a z katalogu/technických dat se to pozná pouze jedním slovem trvalý vs. trvale připojitelný pohon všech kol. Nová A6/A7 a i Q5 mají ultra quattro snad všechny, vyjímka bude asi RS6/7. RS5 měla quattro s "korunovým kolem" místo centrálního torsen diferenciálu, což bylo zase úplně něco jinýho Ultra quattro není haldex, nýbrž viskospojka, ikdyž principiálně je to podobný. Haldex je pouze pro auta s motorem napříč tzn. A3/S3, Q3 a TT.
janjan
Mistr volantu
Příspěvky: 616
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvek od janjan »

přečti si to znovu
- A4 B8 neměla vždy torsen, jen do roku 2013, pak ho nahradilo planetové soukolí s v. spojkou převzaté z RS5 stejné generace
- A4 B9 byl první model s ultra quattrem, ale po faceliftu už se ani z ceníku nedozvíš, co v konkrétním provedení vlastně je. Předpoklad je, že automaty nejsou ultra quattro, to je ale jen odhad
- A6 C7 neměla nikdy ultra quattro ani nic podobného, buď to byla předokolka nebo quattro - vždy planetové soukolí s v. spojkou
- A6 C8 má ultraquattro pouze s benzíny vyjma RS6, všechny nafty mají stejné quattro jako C7
honziss
Letec
Příspěvky: 3463
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvek od honziss »

Takze kdyz by me zajimala konkretne aktualni S4 s 3.0tdi, kde konfigurator rika: quattro se samosvorným středovým
diferenciálem...tak to je co?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
janjan
Mistr volantu
Příspěvky: 616
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvek od janjan »

na 99% stálý pohon té předešlé 6. generace - tedy planetové soukolí s v. spojkou. A to vzhledem k použité převodovce a skutečnosti, že k S4 se nabízí aktivní zadní diferenciál. Vtipné je, jak pisálci všude i dnes zmiňují Torsen, který tam už roky prostě není...
Odpovědět