xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. generace

Když se chcete ponořit do nitra...

xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. generace

Příspěvekod TmurmeleO » čtv 05 pro 22:26

Dobrý den!
Otázka na opravdové odborníky!


Který systém "čtyřkolky" - přední náhon, motor napříč, tj. připojovaná zadní náprava je v praxi opravdu lepší???

Flex 4 - Allradsystem, Lamellensperrdifferenziale/lamelová spojka/LSD, Magna PowerTrain, např. xDrive u modelu X1, generace F48, Mini Countrman ALL4, rovněž automobilka Jaguar/Land Rover atd. vs Haldex 5. generace, tzv. Haldex XWD od firmy BorgWarner, např. domácí Škoda Octavia 3. generace, Passat, Golf VW 4-Motion, Volvo AWD atd.

Mám poměrně velké zkušenosti s Haldexem 5. generace v zimních horách i při těch nejhorších podmínkách...
(Subaru AWD, manuální řazení, 2.0 atm. benzín, tedy trvalá čtyřkolka to samozřejmě není...)
Haldex: Zrádné především při jízdě z kopce na zasněžených silnicích v zatáčkách... Při vyšší rychlosti před zatáčkou při přibrždění Haldex auto tak nějak zkroutí, srovná... (za přispění ABS, ESP atd.), projede se zatáčkou.. a systém je v zásadě rozpojen... (zadní náprava je vypojena) a v zasněžené zatáčce obdobné...
Na sněhu do kopce, po rovině jsem jezdil poměrně hodně rychle, dobré pneu Nokian, Škoda Octavia 2.0 TDI, nezávislé zavěšení, auto jede parádně...

Zajímavý moment...
Haldex: Zasněžené parkoviště, auto nestálo na břichu..., začaly hrabat přední kola, nepřipojila se zadní náprava při rozjezdu... Auto muselo být potlačeno!!!
(Zaslechl jsem, že roli mohlo hrát to, že jsem možná neměl zapnutý bezpečnostní pás... Nevím...)
Obdobně se něco stalo u majiteli nejnovějšího Volva.

Vs.
Čerstvá zkušenost...
Překvapivě velmi, velmi dobré chování "čtyřkolky" BMW X1, poslední generace F48, systém xDrive, jde o techniku Flex 4 - Allradsystem, Lamellensperrdifferenziale/lamelová spojka/LSD, Magna PowerTrain. (Rozdíl oproti např. modelu BMW 3 atd.!)

Který systém je výhodnější, vyspělejší, pro koncového uživatele zkrátka lepší???

Děkuji za odpověď na poměrně náročnou otázku! :-)
TO
TmurmeleO
Dítě v autě
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 05 pro 22:03

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvekod retron » pát 06 pro 00:18

za mě klasický torsen, tedy quattro (nikoliv ultra quattro resp. viskospojka co teď cpou do všech nových audin o haldexu v autech s motorem napříč ani nemluvě)
xDrive se odpojuje při brzdění, zatáčení a vyšších rychlostech
retron
Letec
 
Příspěvky: 1178
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvekod Spectral » pát 06 pro 06:13

retron: Kdyby byl výběr volný, tak hlasuji taky pro Torsen; je nejpředvídatelnější a v důsledku toho auto nejlépe ovladatelné. Ale tazatel to jasně vymezil na porovnání dvou systémů připojitelných pohonů (žádný Torsen), takže toto není odpověď. Moje odpověď tazateli je taky nulová, protože ani Haldex 5, ani ten bazmek od Magny (nejnovější xDrive) naježděný nemám a neznám.
:ar!
Spectral
Mistr volantu
 
Příspěvky: 673
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvekod janjan » pát 06 pro 07:52

retron píše:za mě klasický torsen, tedy quattro (nikoliv ultra quattro resp. viskospojka co teď cpou do všech nových audin o haldexu v autech s motorem napříč ani nemluvě)
xDrive se odpojuje při brzdění, zatáčení a vyšších rychlostech


klasický torsen v čem konkrétně? On se asi baví o novém autě... Navíc torsen pokud nemá trakci aspoň na jedné straně, nezamkne se, což už vyplývá ze samotného názvu.
janjan
Mistr volantu
 
Příspěvky: 592
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvekod řidičBOB » pát 06 pro 08:05

Každý systém má svá pozitiva i negativa. Že se něco nevyhrabe, když to položíš na břicho, nic neznamená - já položil x krát Turka nebo Allroada a taky Multivana, Passata, Freetracka...a s ničím jsem nikdy bez lopaty nebo lana nevyjel.
Na běžnou jízdu preferuji Torsen.
No pain, no gain.
Milwaukee-Eight® 114
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 21378
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvekod HOUZJ5AJ » pát 06 pro 08:54

Ryze subjektivní dojmy ze čtyřkolek, s kterými jsem měl tu čest:

Škoda Yeti - tj. nějaký haldex, vcelku mi to přišlo slušné. Jednou jsem ho zahrabal na rozmoklé zahradě, přívěs naložený pískovcovými štuky, docela to jelo, pak se to párkrát proklouzlo a zahrabal jsem se. Po odpřáhnutí přívěsu jsem se z toho ale bez jakékoli pomoci vyhrabal, pravda bláto bylo všude, ale vyjel jsem. Na autě byla letní kola. Docela mě to mile překvapilo, bál jsem se, že budu shánět traktor...

Superb II. generace - tj. nějaký haldex - jediná negativní zkušenost (na druhou stranu jsem ho ale zas moc nikde netrápil...), odbočka do vracečky v prudkém kopci na sněhu a ledu, která se nedala vytočit bez couvnutí si, navíc se značným zlomem přesně v zatáčce. Najetí do odbočky šlo, couvnutí taky, ale pak už se nebyl schopný vyškrábat do kopce, tj. musel jsem to sjet na druhou stranu a projet odzdola v přímém směru. Pak to šlo, ale celou dobu jsem měl pocit, že kdybych zastavil, už bych se nerozjel. Netroufnul jsem si to zkoušet...

Mazda CX-5 předchozí generace - zkušenost jen jako spolujezdec - na parkovišti v zimě jedno přední kolo zapadlo asi do nějaké prohlubně či díry , ostatní tři na parkovišti na rovině na sněhu a jediné kolo, které hrabalo, bylo to, které bylo zapadlé, nevyjeli jsme, takže lopaty, odházet, tlačit, a to přestože to na břichu nesedělo... Subjektivní dojem - čtyřkolka na nic...

BMW X1 aktuální generace - pro mě překvapení, přišlo mi to subjektivně lepší než haldex, všude, kam jsem na horách potřeboval, se to vyhrabalo bez řetězů.

Volvo XC90 - zatím málo zkušeností, subjektivně se mi zdá, že to víc a dřív hrabe než BMW X1, ale i tak to jede. Zatím mě nikde nenechalo a vyjel jsem, kam jsem potřeboval.
HOUZJ5AJ
Autoškolák
 
Příspěvky: 59
Registrován: stř 11 črc 13:45

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvekod pavproch » pát 06 pro 09:06

... a fčíl já ze svého soudečku:

Haldex 1 (Oct I. gen 4x4) - přiřazení zadku skokové, rázové změny chování (přetáčivost) - myslím, že na neklouzavém trvale rozděluje 100/0 %
Haldex 2 (Oct II. gen 4x4) - mnohem lepší, plynulejší chování, příjemnější - myslím, že trvale rozděluje 98/2%
Haldex 4 (Oct II. gen 4x4 a Tiguan 4x4) - ještě lepší, plynulejší, plavnější - myslím, že trvale rozděluje 90/10%
Visco (Pindica 4x4) - jako Haldex4, rozdělení myslím 100/0%
xDrive (e91 4x4) - myslím, že trvale 35/65%, protože jsem odchovaný na RWD (žigul a e36), tak mně se líbilo chováním nejvíc

Ale: to co proti kluzkému kopci na sněhu/ledu vyjede/vyhrabe pindica (visco), tam je jakýkoli haldex nebo xdrive už dávno zahrabaný a stojí.

S (opravdovým) torsenem ani 4WD by subaru zkušenost nemám.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 13076
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvekod janjan » pát 06 pro 10:14

řidičBOB píše:Každý systém má svá pozitiva i negativa. Že se něco nevyhrabe, když to položíš na břicho, nic neznamená - já položil x krát Turka nebo Allroada a taky Multivana, Passata, Freetracka...a s ničím jsem nikdy bez lopaty nebo lana nevyjel.
Na běžnou jízdu preferuji Torsen.


V jakém autě ten Torsen preferuješ? :-?
janjan
Mistr volantu
 
Příspěvky: 592
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvekod retron » pát 06 pro 10:35

BOB to má v A6, já v A4, je tam standardně 40/60 % předek/zadek
ovšem pozor nová A6/A7 a většina A4 už má ultra quattro tzn. viskospojku, z technický údajů to lze zjistit pouze jedním slovem - trvale PŘIPOJITELNÝ pohon všech kol, vs. trvalý pohon všech kol
retron
Letec
 
Příspěvky: 1178
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. genera

Příspěvekod janjan » pát 06 pro 12:09

Ne, nemá, v A6 byl naposled Torsen v C6. C7 má talířová kola s vizkózní spojkou. Proto se ptám, v čem ho preferuje, protože A6 to určitě není.
janjan
Mistr volantu
 
Příspěvky: 592
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Další

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků