Stránka 1 z 1

Po nabití baterie alternátor nedobíjí

Napsal: pon 14 říj 16:44
od Velikan
Ahojte, před čtvrt rokem jsem omezil jízdy autem. Auto tedy vytáhnu jen na nákupy a příležitostně na nějaký výlet. Věděl jsem, že dřív nebo později budu muset nabít baterku. Minulý týden jsem zaznamenal horší starty a v sobotu ráno se už autu moc nechtělo točit. Nemusel jsem nutně vyjet, tak jsem baterii vyndal a dal na nabíječku. V neděli ráno už byla nabíječka v údržbovém stavu a ukazovala 13,1V.
Dal jsem tedy baterii do auta a v pohodě nastartoval. Řekl jsem si, že když už mám startovat, tak vezmu přítelkyni do práce a pojedu nakoupit. Po nastartování jsme tedy hned vyjeli. Odvezl jsem ji do práce cca 1 km a potom jsem jel cca 4 km do Alzy vyzvednout objednávku. Jenže při nastartování u Alzy začala svítit kontrolka STOP a baterie (dobíjení). Ještě jsem tedy zastavil po cestě v obchodě, kde jel byl cca hodinu a jel domů. Kontrolky už prostě nezhasly.

Uvědomil jsem si jednu chybu, kterou jsem udělal. Při nasazování baterie zpět jsem jako první připojil mínusový pól a při montáži plusového to trošku zajiskřilo. Je možné, že jsem něco tím odpálil?

Multimetrem jsem zkoušel konektivitu všech pojistek a všechny byly v pořádku (jen výhřev zadního skla byl opálený s horším kontaktem, tak jsem jej vyměnil). Zkusil jsem tedy samotnou baterii 12,1V. Konektivita na konektor v pojistkovce OK. Konektivita na zem OK. Konektivita na konektor na alternátoru OK. Zkusil jsem tedy nastartovat. Na baterce 11,5V.
Konektor od alternátoru na šroub ukostření stejné napětí jako baterie. Vypadá to, že od altíku nejde proud. Jaké jsou možnosti?

Největší průser je, že zrovna v pátek auto potřebuji na 350 km jízdu. Jedná se o Renault Megane 1.6 79kW 2002 benzín.

Re: Po nabití baterie alternátor nedobíjí

Napsal: pon 14 říj 18:14
od PepaSFI
taková zdánlivě banalita: Je tam řemen? Pokud ano a všecky kabely jsou v pořádku, pak je závada v alternátoru. Uhlíky, regulační obvod, usměrňovač. Doma s tím nic nenaděláš, buď celý auto do servisu nebo vymontovat a najít servis alternátorů.


A pokud to jiskření při zapojování bylo jen takové lehké prsknutí, tak to je normální, to se jen nabily kondenzátory v elektronice, v rádiu, ničemu to neškodí. Ale doporučuje se zapojit nejdřív plus, je to proto že kdyby se náhodou při montáži někde škrtlo nářadím, nic nehrozí protože druhý pól, minus na kostře zatím není, takže se nic nezkratuje. A při montáži minusu už je to jedno, připojuje se na kostru takže zkrat na kostru je jaksi bezpředmětný.


Alternátoru rozhodně může uškodit zkrat a paradoxně i odpojení za chodu. Vznikne při tom zákmit, napěťová špička která může zničit elektroniku v alternátoru.