Redaktoři auto forum píší kraviny

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Caster
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: ned 27 led 22:44

Redaktoři auto forum píší kraviny

Příspěvek od Caster »

Před týdnem jsem napsal šéfredaktorovi svou reakci na článek "Jak se vyhnout úplnému vybití autobaterie a všem nepříjemnostem s ním spojených?" https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/j ... pojenych-/, nereagoval...

Vážený pane šéfredaktore,

všiml jsem si zajímavého článku "Jak se vyhnout úplnému vybití autobaterie a všem nepříjemnostem s ním spojených?" redaktora Mirka Mazala. Dovoluji si doplnit, že hned první tip článku 1. Jezděte také delší trasy není tak úplně pravdivý. Můžete jet trasu Praha Ostrava a zpět a napětí akumulátoru bude po jízdě nižší, než na začátku. Problém je v tom, že dnešní moderní auta používají tzv. "inteligentní" nabíjení, které nabíjí akumulátor na max. 80% své kapacity, což ve svém důsledku akumulátor ničí (sulfatace), klesá schopnost udržet napětí a mohou se objevit problémy se spuštěním spotřebičů, které jsou citlivé na nízké napětí akumulátoru - typicky přídavné topení v zimním období. Více viz např. článek "Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?" https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770. Jde bohužel o úlitbu ekoteroristů v Bruselu, kteří pro pochybnou "úsporu" několika gramů CO2/100km neváhají ničit majitelům aut akumulátory a nutí je kupovat nový akumulátor každé 2-3 roky, kdy by jinak jeden akumulátor vydržel 10 a více let. Je bohužel také smutnou pravdou, že o nedobíjení akumulátoru na 100% a jeho záměrném ničení výrobci aut nikde nepíší, včetně návodu k použití ke konkretnímu autu... (což je skoro na hromadnou žalobu). Každý výrobce akumulátoru přitom v návodu k jeho použití vždy požaduje jeho nabíjení na 100%.

Řešením je přepnout "inteligentní" nabíjení na "konvenční" nabíjení, kdy se bude akumulátor vždy nabíjet na 100% i krátkou jízdou. U vozů Škoda to lze snadno zajistit rozpojením malého konektoru https://i.ibb.co/bdm9Qtt/d-c-jednotka.jpg na konci "-" kabelu u baterie. Dojde tak k přerušení posílání informací ze sondy proudu (proud, napětí a teplota akumulátoru) do řídící jednotky auta. Současně se vypne Start/Stop. U jiných aut lze přepnutí zajistit softwarově vypnutím "inteligentního" nabíjení v řídící jednotce (BCM) auta např. Ford Mondeo.
Odpovědět