Stránka 1 z 1

Riesenie na zanesenie karbonom...Oil catch tank - OCT?

Napsal: čtv 18 dub 10:50
od Snowman000
Ahojte,

kedze uz nejaky cas beham na koncernovom FSI, kde je pravdepodobnost vzniku usadenin karbonu v sani a na sacich ventiloch, nedalo mi trosku nehladat a popozerat sa co sa s tym da preventivne robit.
Nieco k problemu...
http://www.autoforum.cz/technika/motory ... hleduplne/
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mu ... e-za-usi-/


A jednym z rieseni my vychadza tzv. Oil Catch Can/Tank...


Zatial som nepozeral ako je na tom motor aktualne, no ked sa k tomu dostanem tak urcite nejake fotky postnem a uvidim ako kriticke to pri mojom motore je.

Riesil to tu uz niekto? Ma niekto OCT vo svojom aute?
Riesil tu niekto ze uz mal od karbonu motor zasrany?

Diky

Re: Riesenie na zanesenie karbonom...Oil catch tank - OCT?

Napsal: čtv 18 dub 14:45
od Zdvora
Ahoj, jo řešil, u N54 je to celkem běžná věc. Wallnut shell blastingem (pískování namletýma šlupkama z oříšků) se zakarbonování řeší každých cca 50tkm, jde o sací kanálky a ventily. Pokud správně chápu ten algoritmus, zavřou se ventily, celý kanálek i s ventilem se "opískuje", vyluxují se zbytky toho media, pootočí se klikou a jde se na další a takhle 6x. Z nějakých US fór vím, že tam to dělají autorizáky za 300USD.

Bohužel jsem na to nikoho v Praze nesehnal a do US daleko, tak jsem s tím byl v autorizáku bmw v Regensburgu. Tehdy mě přesvědčili příliš dementní reakce u pražských autorizáků (byť BMW na to má originální přístroj/připravek) a naopak vřelé odpovědi a pozvání od těch německých, které jsem taky oslovil. Takže účet skoro za tisíc EUR, ale dostali jsme dva celodenní lístky na to jejich MHD. Práce s tím je na celou šichtu, ale Regensburg je hezké město, tak jsme ho prošli křížem krážem. Technik mi pak v půl šestý večer lámanou angličtinou říkal, že jsem to měl nejhorší co kdy viděli (tou dobou najeto cca 75tkm, nikdy longlife, vždycky "lepší" paliva) a že ještě měnili těsnění mezi plastovým sáním a hlavou.

Okamžitě při cestě zpět bylo znát ochotnější vytáčení motoru ve vysokých otáčkách, takže tam ty nánosy karbonu asi opravdu byly. Preventivně jsem potom dal i to OCT (designově podobné tomu nejdražšímu Mishimotu z Engineering Explained videa, včetně toho kuželovitého filtru), z kterého vylévám jednou za 5tkm ani ne decku trošku naředěného oleje. Jestli to pomůže proti zakarbonování motoru ale vlastně nevím.

To je moje zkušenost se starým BMW, jak to chodí u audi netuším.

Re: Riesenie na zanesenie karbonom...Oil catch tank - OCT?

Napsal: čtv 18 dub 15:16
od Snowman000
Diky moc za rozsiahlu odpoved. Zaujimave ze autorizaky BMW s tym takto v pohode operuju.
Audinakov s tym urcite oslovim, predsa len nie som daleko od zdroja, len som tak nejak predpokladal, ze vsetci hraju "mrtveho chrobaka".

Potom je tu este okrem mechanickeho cistenia aj chemicke. (ospravedlnujem sa za odkaz mimo AF)
https://www.auto.cz/karbon-mor-modernic ... vit-100802

A tiez diky za odpoved ohladom OCT. Az to raz otvorim a bude tam bordel, tak urcite nieco objednam a necham namontovat.

Re: Riesenie na zanesenie karbonom...Oil catch tank - OCT?

Napsal: čtv 18 dub 15:46
od Zdvora
Jop, chemické čistění tu naopak nabízí desítky garáží. Z podstaty věci se mě to nezdálo, rozpustit karbon? Jak? Jak moc? Kudy to proleze a kam to zaleze? A pak prohnat celým motorem? A turbama? Ne-e, děkuji...

V podstatě na téma zakarbonování motoru má EE ještě jedno video. Prý to stačí prohřát a karbonové usazeniny (teoreticky) vyhoří....? Prý na toto téma byly publikované nějaké výzkumy. Popravdě myslím, že 325stupňů mám pod kapotou hned jakmile to člověk trochu protáhne... odkaz zde: https://www.youtube.com/watch?v=5C9Ie4BcYew

Re: Riesenie na zanesenie karbonom...Oil catch tank - OCT?

Napsal: čtv 18 dub 15:55
od mattonecz
Hrozne moc dela kvalitni olej. U Aster se kvuli karbonu sypaly motory, pak predepsali jinej olej a je to lepsi. Jeden clovek to tocil pres svicku a ten karbon po zmene oleje zacal mizet. Samozrejme ideal tankovat 100oktan a obcas na dalnici vypalovat trubky jako u dieselu. Kdyz sem koukal po Cupre tak sem videl, ze kazdej kdo s tim jezdi trochu ostreji tam ma ten OCT a jeste neco. I na R golfech.

Ja kdyz jezdim cely tyden ci mesic po praze tak citim, jak se to pomalu horsi. Pak kdyz vyjedu mimo a dam treba na petku plnej tak obcas dojde i na LSPI, no a kdyz pak prasim dalnici, tak druhej den auto hned lip startuje i jede. Ten karbon je fakt zlo. Asi ideal jak ma VW u nekterych motoru primy i neprimy vstrik.