Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Nemotorista
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: úte 18 pro 22:14

Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Příspěvek od Nemotorista »

Zdravím, před hodinou jsem připojil na autonabíječku autobaterii a automaticky jsem připojil červený kabel na "+" a černý na "-"... Až teď po hodině co jsem se šel kouknout jak to vypadá jsem si všiml, že kabely jsou označené opačně než je tomu v autě a červený kabel je zde minusový a černý plusový. Na baterii ani nabíječce jsem nepozoroval žádné nežádoucí věci, tak se chci zeptat, jestli je možné, že se nic nestalo a baterie to přežije bez úhony. Děkuji za vaše názory a rady.
Uživatelský avatar
970ka
Mistr volantu
Příspěvky: 876
Registrován: pon 25 dub 12:52
Bydliště: Plzeňský wenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku

Příspěvek od 970ka »

Hele, a připojil jsi opravdu nabíječku ? :-)
Carrera S ,Tesla 3 Highland LR,Audi Q3 TSi, AR Stelvio 2,0T, MB SL ,Honda opice
Nemotorista
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: úte 18 pro 22:14

Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku

Příspěvek od Nemotorista »

Ano, připojil jsem opravdu nabíječku. Teď jsem tedy kabely přehodil a zapnul to znovu a čekám, jestli se bude něco dít nebo ne. Sám se divím, že se něco nestalo a že mi nevyskočila ani pojistka, ale opravdu se nic nedělo. Je možné, že se nic nedělo kvůli velkému vybití baterie? Vím, že některé nabíječky mají ochranu řešenou i tak, že pokud se prohodí kabely, tak nabíječka nesepne a nestane se nic. Ale nevím jak je na tom tahle nabíječka, mám ji půjčenou od tchána.
Nemotorista
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: úte 18 pro 22:14

Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku

Příspěvek od Nemotorista »

Tak jsem nakonec zjistil, že se nic stát ani nemohlo, protože půjčená nabíječka nefunguje a nenabíjí :)) ... Baterka naštěstí ještě nebyla úplně grogy, takže jsem ji teď šoupnul zpět do auta a to naskočilo napoprvé... Příště si alespoň lépe pohlídám kabely... :))
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2418
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku

Příspěvek od Brus »

970ka píše:Hele, a připojil jsi opravdu nabíječku ? :-)
Takže trefa :D
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku

Příspěvek od Zajda »

Doporučuju Ctek MXS 5.0 ve verzi Test & Charge. Stojí do 2,5 tisíc a oživila i baterky vybité do mrtva. Zvládne všechny druhy olověných Aku (gel i AGM) má ochranu přepólování a testovací rezim pro Aku i alternátor. Rozhodně dlouhodobě lepší investice než koupit novou baterku, ktera zpravidla nebude plně nabitá a pak ji neudržovat nebo napojovat na pochybné přístroje typu Lidl za pětistovku, co popraví i novou baterku.
《》
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 760
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku

Příspěvek od Shr3k »

Já teda nevím, Lidl nabíječka Ultimate Speed ULG 3.8 B1 za pětistovku zvládne také všechny druhy, umí oživit i mrtvou (no, pokud je mrtvá třeba týden, tak sice bude oživena, ale kapacita bude v prčicích), má ochranu proti přepólování, jen nemá zátěžový tester. :D
A na provaření EFB akumulátoru stejně potřebuješ 17 V a 10 A, na což je i CTEK MXS 5.0 krátký.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku

Příspěvek od Jenyk »

Také mám tu z Lidlu a funguje bez problému.

Jestli ta původní nabíječka měla červený na mínusu a černý na plusu, tak se v ní nejspíš už někdo hrabal.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku

Příspěvek od jirka87 »

Hlásím se také k Lidlovce. Už 4 roky 100% funkční i přesto, že ji mám v regálu v garáži, kde je v zimě regulérně "mínus". Koupil jsem ji kvůli gelovkám v motorkách. Nechtělo se mi dávat za nabíječku určenou pro gelovky 2000Kč a fungovala na 1.

Jedna příhoda k té špatné polaritě na AKU při nabíjení...Nebyl jsem to já, ale "osoba mě blízká" :-D

Zapojil kontakty na AUDI 100 (nebo co to bylo za vergl) a lehce si zasvařoval...Chm..Kontrola...Znovu připojení..opět proběhlo za světelných efektů, přičemž to už ho zima srala natolik, že to prostě nechal tak. Nabíjel den - AKU mrtvější, než předtím. Škrábání na bradě, ovšem vzhledem k tomu, že měl k dispozici asi další 3 auta, tak to prostě nechal bejt a nabíjel dál. Druhý den už byla AKU nabitá dost na to, aby to šlo zkusit. Motor velmi neochotně startoval už s tak divným projevem, po chvíli naskočil a zněl opravdu velmi zvláštně. Chod se nějak nechtěl ustálit, dost to vibrovalo a zkrátka znělo divně - jak já říkám "jako pumpa na sračky"...Uživatel tedy zařadil 1°, dal mu napít a začal....couvat...Kurva fix ! Zastaví, řadí pro jistotu 2°, ovšem opět couvá. Tedy řadí °R a konečně se pohybuje směrem vpřed !

Ne...fakt jsem si to nevymyslel....Totálně přepóloval baterku, motor chytl naopak a už to bylo...A ne, neshořelo vůbec nic. Baterka šla do šrotu, nasadila se nová a už to jelo směrem,který byl očekáván :-D

O doslovném výbuchu 2 zcela nových AKU 180Ah určených do náklaďáku bych se už nerozepisoval, ale svlečenej jsem bylskoro dřív, než jsem to stihnul sám. Nový monterky v prdeli, ty šly i s chlupama :-D a baterky tehdá za asi 7000Kč taky v hajzlu :))
retron
Letec
Příspěvky: 1384
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Špatně připojená autobaterie na nabíječku

Příspěvek od retron »

mam LIDL i Ctek MXS Test&Charge takže můžu porovnávat
LIDL je na takové to domácí nabíjení možná OK, ale má jednu dost zásadní vadu, nenabije domrtě vybitou baterku (typicky zapomenutá světla přes noc atd.), protože o ní prostě ani neví a nezačne nabíjet a nebo nabíjení posléze ukončí - ověřeno u několika baterií 45-75 Ah. Baterka se pak musí "nakopnout" nějakou hloupou nabíječkou a pak se LIDL chytne.
Ctek MXS Test&Charge je samozřejmě bez debat, dokáže promíchat elektrolyt a tím baterku oživit, má slušné kontrolní mechanismy a nebojím se jí na autě nechat bez dozoru. Slušné rozpětí hodnot od motorky po střední auto. Test&Charge funce je opravdu orientační, takže doporučuji klidně zlatou střední cestu Ctek MXS 5.0 pokud stačí Ah anebo 7.0 to už má i režim záložní batt, takže se nevynulujou hodiny, pin radia a další hodnoty na autě.
Ale ze zkušeností vím, že jakmile se u auta v pravidelném provozu začne s baterkou něco dít je na výměnu a žádná nabíječka tomu nepomůže a je lepší ji rovnou vyměnit a vzít rovnou AGM variantu u start/stop vybav povinnost. Jiná věc je u aut nebo moto odstavovaných mimo sezonu nebo co dojíždí krátké trasy a batt se nedobije.
Odpovědět