Vyvazovani kol

Když se chcete ponořit do nitra...
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Vyvazovani kol

Příspěvek od amater »

Vedel by mi nekdo prosim objasnit jak funguje vyvazovani kol, resp. proc po navsteve jednoho servisu kola nejsou spravne vyvazeny a v jinem servisu to vyvazi spravne?

Abych to objasnil: Na jare jsem koupil nove disky (po znamem, pouzivane jednu sezonu, vypadali jako nove) a nove pneumatiky. Jeste na jare jsem je nechal obout a vyvazit (Bestdrive Praha 10), nedavno jsem je nahodil na auto, ale pri rychlostech cca 120-140km jemne vybroval volant (auto je 3r stare, je cerstve po garancni prohlidce vcetne geometrie, letni sada ani puvodni zimni sada nevibrovala).
Zkusil jsem prehodit predek / zadek ale nepomohlo to.

Tak si rikam ze to asi vyvazili spatne, chtel jsem se objednat na prevazeni ale meli plno, jel jsem jinam (pneu Vulkan - Praha), tam se stim vcetlku dost dlouho babrali, pry ale dve kola (na stejne strane) sli tezko vyvazit (uz to si uplne nekazu predstavit), ale ze to nakonec najak na nulu dostal. Pry mozzna krivy disk, nebo spatna pneu...

Jel jsem to projet, ale nic to nepomohlo (zdalo se mi to jeste horsi)... tak si rikam , ze jsem radsi mel koupit nove ty disky.... No nic, v pneu vulkan, na mne uz cas nemeli, ale chcel jsem to resit, protoze nas cekala vetsi cesta.
Zkusil jsem hledat nejaky pneurservis, kde by mi mohli zmerit v cem je chyba (jestli pneu nebo disk), nasel jsem si teda jiny pneuservis, kde meli volno dalsi den. Rikal jsem jim co se mi stalo, chlapik rika ze to stejne hodi na masinu a podiva se na ten disk. Na pry disk je v pohode (pry neni krivy), ale ze to mam nevyvazene, ze na jedno kolo musel jeste pridat 30g na druhe 20g.... (a to necheli nic za vyvazeni, ze pry jim to zaplatim kdyz to bude OK, az pojedu kolem priste! - oproti tomu u vulkanu mne zkasli poradne...)

Jel jsem to projet a auto na moje prekvapeni nevibrovalo!!!

MOhli by jste mi nekdo prosim vysvetllit jak je toto mozzne? Vzdyt ta masina mu presne rekne kde ma kolik nalepit a je to! Tam predce neni co zkazit.... kdyby to meli spatne nakalibrovane, tak jim tam jezdi davy lidi s reklamacemi, ne?
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od Kavis »

Problem bude ten, ze bez prehaneni 80% mechaniku nepouziva ty masiny tak, jak maji, o frekvenci kalibrace nemluve. Kdyz je pak citlivejsi auto na nedovazena kola, tak to pak je o stesti. Nektera auta (nejcasteji supersporty) nevyvazis presne bez dynamicke vyvazovacky, ale ten stroj zacina na 500 000, - a nemuzes cekat, ze ti prevazi kola za 200,- :)
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 448
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od PepaSFI »

ono obecně platí že 80% gumařů nepoužívá skoro nic jak se má. Hlavně jsou to mistři v předvádění jak mají velkej kalup páč sezóna a ze všeho nejdůležitější je ten jejich modlitební mlýnek co je přivádí do extáze, pneumatický utahovák. Co s tím dokážou, to někdy hraničí se zločinem. Špatně vyvážené kolo, to nic není, to se snadno napraví. Ale natažené závity a prohnuté disky, to je jinší palba.

A k původním dotazu, aspoň víš kam příště.
Uživatelský avatar
rejdy
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: ned 17 srp 17:59

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od rejdy »

Buď špatně kalibrovaná vyvažovačka, nebo mechanik kolo špatně upnul. Taky existují centrovací kónusy s různým úhlem stoupání. Když jsem řešil vibrace u e36, zjistil jsem, že by se měl používat kónus s nízkým úhlem stoupání 2-5 stupňů. Tohle většinou nikdo neřeší...
e36 328i coupe
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od Kavis »

A z ktere strany ten konus davat?
Uživatelský avatar
rejdy
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: ned 17 srp 17:59

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od rejdy »

směrem z vnitřku - kužel => disk => upínací matice
e36 328i coupe
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od amater »

ano, to je pravda, minimalne vim kam jit a kam nejit :-)
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od Kavis »

Jezdim denne po autodilnach a drtiva vetsina to dava zvenku.. Kdyz jim to reknes, tak se na tebe divaji jak na martana.. Je pravda, ze i v navodech k tem strojum pisou, ze ve vyjimecnych pripadech u nekterych typu alu kol to zevnitr nejde. Argument, ze vnitrni strana doseda na naboj a vnejsi je na krytku, tak ktera asi bude opracovana presneji nefunguje. :D
Uživatelský avatar
rejdy
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: ned 17 srp 17:59

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od rejdy »

Kavis píše:Argument, ze vnitrni strana doseda na naboj a vnejsi je na krytku, tak ktera asi bude opracovana presneji nefunguje. :D
Přesně proto to podle mě má být zevnitř, nejsem na to expert, ale když jsem to konkrétně řešil u tý e36ky, tak to jak na Hunteru s přítlačným válcem, tak na Hoffmanu s Haweka hlavicí dávali zevnitř.
e36 328i coupe
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Vyvazovani kol

Příspěvek od amater »

A je tam jeste neco jineho za co muze to "spatne" vyvazeni?
Teda mimo
- spatne nakalibrovaneho stroje (vyvazovacky)
- spatneho upnuti?
Predpokladam ze prace mechanika je pak uz relativne jednoducha, stroj mu predce presne ukaze na ktere misto kolik upnout, ne?

Muzu to spatne upnuti jako zakaznik najak ovlivnit? Jakoze jim reknu, pozor, dejte ten "kuzel" zevnitr?

Jinak i kdyby byl disk nevyvazeny (ale rovny), nebo pneumatika jiz od vyroby mela na nektere strane vice hmoty, tak je to pak jenom o zavazi, ne? Sice bude disk oblepeny zavazim jak vanocni stromecek, ale meli by vyvazit tak ze to vubec nevibruje, ne?

Jsem frustrovany z tech pneuservisu. Rikal jsem to i tatovy, a ten mi hned odpovidal, ze se to stava casto i jemu, ze nekdy mu to vyvazi spravne nekdy spatne (vibruje) - ten ale zije na vesnici a nema moc na vyber. Ale tady ve velkem meste, kde se ty lidi toci ve velkem, jsem myslel ze se neco podobneho stat ani nemuze. Jednak ze maji lepsi techniku (nebo v lepsim stavu) a ze i mechanici jsou vetsi profici (kdyz jim rukama proleze tolik kol).
Odpovědět