jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku?

Když se chcete ponořit do nitra...

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvekod Zajda » úte 02 říj 21:26

Nejsem takový odborník a věštec, abych ti řekl, který olej bude nejlepší pro všechna tvá auta neznámého typu.
Do vyhrkaného dieslu bych si dal Ravenol TSI (ostatně ho mám objednaný), protože má z pohledu mých povrchních znalostí vhodné parametry (Vysoká HTHS viskozita, TBN a obsah sulfátového popela). Ostatní výrobci je moc často neuvádějí.

Pokud máš ale diesel s filtrem pevných částic, takový Full SAPS olej je pro filtr smrt.

Nebo kdybys ho nalil do nového TSIčka, které vyžaduje naopak sníženou HTHS viskozitu a navíc úplně jiná aditiva, odolná proti předzápalům, byla by to zas smrt pro kompletní motor.

A proto jsou tu proboha ty normy.

Už jsem opravdu dosáhl svého maxima v této diskuzi, všichni jsou mi svědky že jsem se snažil.
Víc toho ze mě nedostaneš.
Naposledy upravil Zajda dne úte 02 říj 21:30, celkově upraveno 1
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 742
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvekod Kavis » úte 02 říj 21:30

Don't feed the troll... Je to marny, je to marny, je to marny....
Uživatelský avatar
Kavis
Pan Řidič
 
Příspěvky: 376
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvekod Zajda » úte 02 říj 21:37

Jo no, pořád jsem čekal, že se to zlomí. Ale nakonec to byla jen trochu maskovaná verze klasického scénáře "žádosti o radu", kdy tazatel nedá pokoj, dokud všichni neodsouhlasí jeho původní záměr. V tomhle případě prohlášení náklaďákového Totalu za nejlepší univerzální olej pro všechny motory bez rozdílu.
Naposledy upravil Zajda dne úte 02 říj 21:40, celkově upraveno 1
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 742
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvekod gertbert » úte 02 říj 21:39

GeneHawkins

GeneHawkins píše:Tvl tohle je hustý tady... Jak vlastně přišel na to, že syntetické oleje nepocházejí z ropy?


no ty hnusy obsahují ropný základový olej, ty dobré jsou ze syntetckého základového oleje, Syntetický olej je mazivo sestávající z chemických sloučenin, které se uměle vyrábějí syntézou z jiných látek, než je ropa. Syntetické oleje se často využívají namísto maziv získávaných rafinací ropy, protože obecně nabízejí lepší mechanické a chemické vlastnosti než tradiční minerální oleje.

Kavis

však si tam nali třeba vyjetý vegetol.

Zajdo

ne, si na omylu, jen jsem si myslel, že je to někdo, KDO TOMU ROZUMÍ a ne jen jedna paní povídala

je to furt stejný. Je to Marketing a klamání zákaznka. Děkuji, ale znám olej Ravenol o kterém jsem jak živ neslyšel, který si dnes myslím, že tím dobrým bude, protože se tím chlubí.Třeba ano. Ty které se nechlubí budou ojebané mazuty.

No a ty ojebané mazuty byť od značkových firem jsem chtěl oddělit od těch kvalitních jako je ravenol.

Filosofie je o tom, vytvořit strach a hromadu mýtů. Ten olej s tou sníženou mazivostí vyráběný v Nigérii a balený v Německu se právě prodává v hypermarketu. Někteří ho používají jako olej proplachový.

měj se hezky
gertbert
Autoškolák
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 21 zář 18:27

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvekod Kavis » úte 02 říj 22:37

Zajda se ignorujic tve dementni narazky opravdu snazil a dle meho nazoru fundovane vysvetlit, jak dojit k tomu, co bys do tech svych popelnic mel nalit. Ty furt jedes tu svou. Ja bych te poslal do riti tak na druhe strance. Prodam rocne nekolik tisic litru oleje mj i ten Ravenol a zdaleka toho o tom nevim tolik co on. Kdyz nekdo shani olej do konkretniho auta, tak se proste podivam do autodat, popripade mazacich planu vyrobcu oleje (napriklad VAT to ma hezky zpracovane) a dodam podle specifikaci vyrobce vozu. Jelikoz motor v mojem sluzebnim aute vyzaduje 507.00 tak tam leju kupodivu 507.00 a Castrol , protoze tem olejum verim, byt jejich CZ zastoupeni je strasna banda. Bohuzel musim dodrzovat longlife interval protoze firma. Minule si auto reklo po 25kkm, pro dobry pocit pred kazdou vymenou leju vyplach motoru od tec2000.
Uživatelský avatar
Kavis
Pan Řidič
 
Příspěvky: 376
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvekod GeneHawkins » stř 03 říj 09:53

gertbert píše:GeneHawkins

GeneHawkins píše:Tvl tohle je hustý tady... Jak vlastně přišel na to, že syntetické oleje nepocházejí z ropy?


no ty hnusy obsahují ropný základový olej, ty dobré jsou ze syntetckého základového oleje, Syntetický olej je mazivo sestávající z chemických sloučenin, které se uměle vyrábějí syntézou z jiných látek, než je ropa. Syntetické oleje se často využívají namísto maziv získávaných rafinací ropy, protože obecně nabízejí lepší mechanické a chemické vlastnosti než tradiční minerální oleje.

Tos mohl rovnou napsat, že ses to dočetl na Wikipedii, za to se nemusíš stydět.

Já se ale ptal, jaks přišel na to, že nepocházejí z ropy!
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
 
Příspěvky: 1313
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvekod PepaSFI » stř 03 říj 18:37

jé tady to ještě jede! Když už teda ta wikipedie, bylo by určitě fajn dočíst to do konce. Ono je tam totiž něco i o tom že plně syntetický olej nemusí nutně být ten nejlepší. Dokonce je v některých věcech horší než kvalitní minerál a už vůbec nemusí být vhodný úplně do všeho. Tolik k wikipedii.

Ono totiž ani tak nezáleží na tom z čeho je vyrobený základový olej jako na tom k čemu je ten kompletní olej "vystrojený". Tedy co je v něm za přísady, jak umí odolávat v provozu všem nástrahám, jestli je vyladěný pro pomalý autobus nebo pro sporťák co točí 9000 otáček, jestli má vydržet dlouhý klidný život nebo spíš pár hodin pekla.
Ty usazeniny v motoru taky nevznikají proto že z minerálu je svinstvo a ze syntwetiky ne. Ono je ze syntetiky taky. Typicky když se přetahuje výměna, když už má olej detergentní přísady sežraný.
PepaSFI
Autoškolák
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvekod Zajda » stř 03 říj 18:53

GeneHawkins píše:Já se ale ptal, jaks přišel na to, že nepocházejí z ropy!
To je tím, že četl českou, ne anglickou verzi Wikipedie.
en.wikipedia.org píše:"Synthetic lubricants can be manufactured using chemically modified petroleum components rather than whole crude oil, but can also be synthesized from other raw materials."
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 742
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvekod gertbert » čtv 04 říj 20:47

Pepa SFI

Tvé slova o té vhodnosti si moc dobře uvědomuji. Však ho nehledám za každou cenu.

Tvá slova by se měli tepat do skály o těch otáčkách. Autobusový olej, na který asi narážíš, má ale normu pro osobní auta A3/B4 dokoce má normu SJ což vlastně říká, že se dá nalít do BENZÍNU, Který točí i 6.000 otáček nemyslíš?

Zajda

já vím. Já to chápu. Z uhlí máme i zmrzlinu, obilí pálíme v Naturalu. To už asi nevyřešíme. Poznat se to nedá, protože to nikdo neuvádí. V době kdy je hlavní faktor zisk a regrese u staré hujdy neexistuje. Ty liješ Ravenol, ten lije Valvoline, jinej jezdí v Mercedesu a kyždej si vybral to svoje a je spokojený. Já jsem tu spokojenost hledal a byl si jediný, který mi dal tip.

Ten olej jsem vážně neznal, vím že mi někdo říkal jako že Sunoco, nebo Miller, je tu i jihlavská firma, která velmi kvalitní 10W-40 vyrábí.
gertbert
Autoškolák
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 21 zář 18:27

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvekod driver » pát 12 říj 11:25

gertbert píše:Když sjou všechny papírově stejné, proč volit to či ono. DĚKUJI TI


Na to jsi přišel jak? :))

Jestli to nebude tím, že do výkonových specifikací je potřeba zahrnout mraky kritérií... Namátkou třeba: oxidační stabilita, nitrace, detergenty, disperzanty, kyselost, alkalita, a další unikátní faktory... Mez pevnosti, kluzu, úměrnosti a ztráty soudržnosti...

*-:) Obyčejný olej 507.00 ukázal, že najet 500.000km na "nejhorším motoru všech dob" (dle internetových odborníků) 2.0 TDI, lze tak, že motor má stále i po této porci km tlaky v toleranci nových motorů a výkon vyšší, než udává TP...
A to světe div se, na olejích Shell a Castrol :ymparty:

Zaručeně vybrat lepší olej než standart doporučený výrobcem by vyžadovalo testy v hodnotě převyšující asi 5-10ks nových motorů a je zde riziko časté změny nejen složení produktů ze strany výrobce oleje, ale i součástí samotných motorů v návaznosti i na změny ekologických norem, kvality paliv, ekologických složek do nich přimíchavaných.... Tudíž než test dokončíš, může být na trhu jiný téměř stejný produkt, s jiným složením a v tom kontextu je předchozí test nepřesný a spotřebitelské testy jsou poměrně laciná parodie na skutečné testy.

Když to celé shrnu, dokonce ani převodovým olejům, které nejsou na mazání tak náročné, jako motorové, nerozumí ani specialisti, co převodovky celý život konstruují.
Ložiska vybírají manažeři elektronicky v soutěži x_x
Po roce výroby při prvních větších objemech reklamací vysoutěží dodavatele jiného, druhého nejlevnějšího :))
Nemají kapacitu se tomu věnovat, ale každý kdo má auto ví přesně, že koupil lepší olej, než dává automobilka :D
Zákon č.361 o silničním provozu, §30: Znamení o změně směru jízdy MUSÍ řidič dávat VČAS PŘED ZAPOČETÍM jízdního úkonu.
Uživatelský avatar
driver
Letec
 
Příspěvky: 1128
Registrován: čtv 24 zář 14:50

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků