Stránka 1 z 1

Archaické vstřikovací systémy

Napsal: pát 17 srp 13:27
od jirka87
Toulám se po bazoši a narazil jsem na parník z mládí...Ale dotaz směřuje v obecné rovině.

Měli by jste "koule" na to, koupit si auto z druhé poloviny 80.let, které je vybaveno jedním ze starých vstřikovacích systémů benzínu ? (neřešme jiné mechanické problémy, ani hnědý mor..obyčejných dílů je dostatek a motor jako takový zřejmě přežije i Evropskou unii)

V tomto konkrétním případě se jedná o L-Jetronic (případně pozdější Le1 Jetronic))

Mám zato, že už i v autorizovaném Bosch servisu by na to asi koukali jak na otevřenou krokodýlí tlamu. Jasně, člověk by to neměl jako daily povoz a nejedná se o auto za nějakou významnou sumu peněz. Jenže nejde ani tak o to kolik to stálo jako o to nekoupit něco, co pak nebudu schopen nijak opravit, případně budu shánět díly někde na ebayi z Austrálie atpod.

Nikdy v životě nezapomenu na větu kolemjdoucího pána v autobazaru, když jsem byl po lokty zabořen v Escortu XR3i, který šel už v bazaru na 3 válce a dotyčný pán řekl nikým nevyzván : "To je v piči to hnízdo rozvádějící vzduch...od toho ruce pryč, to nespravíš a když to seženeš náhodou na vrakáči, tak to stejně nebude fungovat, protože z toho důvodu to většinou na vrakáči skončilo". A pokračoval dál v prohlídce okolních vozidel. Auto jsem nakonec po výměně svíčky, což nemělo efekt z předposrání opravdu nekoupil.

Re: Archaické vstřikovací systémy

Napsal: pát 17 srp 18:38
od Kavis
Znamy mi onehda vypravel o stelovani vstrikovani na Corradu. Rikal "jestli to funguje, tak do toho nikdy nemrdej, protoze uz to neda nikdo nikdy dohromady, to bys musel hledat nekoho, kdo makal pred 30ti lety v autorizaku a ma sloni pamet" :D

Re: Archaické vstřikovací systémy

Napsal: pon 20 srp 08:32
od jirka87
:-D

V tomhle je asi fakt lepsi si koupit 30let starou naftu, nez benzin... :-D Ten mechanismus Ke-Jetronicu se zda byt pomerne jednoduchhy. Tim myslim pouze a vyhradne to, jak jsou ty komponenty naskladane do sebe. V tom zadna jaderna veda neni. Ovsem druha vec je naladeni toho systemu tak, aby fungoval. Taky si kolikrat rikam, ze karburator by byl v tomto jednodussi, protoze tesneni se da nejak vyresit, ale naladit 30let stare vstrikovani asi nebude tak lehke.

V tomto zavidim americanum ty jejich unifikovane motory 5.7, ktere se tahnou užz 50let snad vsemi znackami. Koupis na to kde co a de facto dodneska ma ten motor par aut jako uplne novych a porad je to debilni Hemi s debilnim OHV rozvodem. Mas na aute z konce 60´s nebo prubehu 70´s nefunkčni karbec ? Tak tady mas novy set vstrikovani. Na 4 srouby to tam nasadis a tadyhle ridici jednotku akorat napojis podle schematu na dodanou kabelaz. Easy...To udelas na parkovisti pred Walmartem pri cekani na manzelku...