Třepání motoru a kolísání otáček při volnoběhu
Napsal: stř 10 srp 21:39
Zdravím. Mám problém. "Zdědil" jsem starší auto. Daewoo tico a mám jeden menší (větši) problém. Když nastartuju tak minutu jede motor uplně v pohodě, ale potom se začně strašně třást. A začnou kolísat otáčky. Auto přidává a ubírá jako by plyn. To třesení motoru není jako by vynechával válec. Měl jsem poškozený zapalovací kabel a tam vynechával jeden válec a motor měl jiný zvuk než má teď. Po odpojování jednotlivých zapalovacích kabelu za chodu nešel slyšet ani vidět nějaký extrémní rozdíl v chodu motoru. Auto přidává a ubírá jako by plyn.
Seřídil jsem ventily, vyměnil zapalovací kable. Zapalovací cívka tam je asi třičtvrtě roku nová, rozdělovač asi rok nový. Svíčky vypadají v pořádku. Seřídíl jsem i volnoběh. Když jsem ho seřídil na mez kdy se motor přestal třást (při přidání plynu se totiž přestane třást) byly to moc vysoké otáčky (asi tak 2000 možná více) a motor řval. Tak jsem to seřídil na původní hodnotu cca (podle zvuku) řekl bych tak tisíc otáček(Ano nemá to otáčkoměr). Už mě nenapadá co by to mohlo být dál. Co by jste mi poradily dál vyzkoušet?
A mám ještě jeden problém. Když se rozjedu a zařadím dvojku tak se mi zasekne plyn. Popíšu to takhle: Rozjedu se. Zmáčknu spojku. Otáčky spadnou a zařadím dvojku. Přídám plyn, ale když zmáčknu spojku a pustím plyn tak už otáčky nespadnou a když zařadím 3ku tak otáčky motoru jsou furt stejné jako před přeřazení. Jako by ten plyn sekl. A to stejné když řadím dále.
Nějaké nápady. Jsem zoufalý...děkuji
Seřídil jsem ventily, vyměnil zapalovací kable. Zapalovací cívka tam je asi třičtvrtě roku nová, rozdělovač asi rok nový. Svíčky vypadají v pořádku. Seřídíl jsem i volnoběh. Když jsem ho seřídil na mez kdy se motor přestal třást (při přidání plynu se totiž přestane třást) byly to moc vysoké otáčky (asi tak 2000 možná více) a motor řval. Tak jsem to seřídil na původní hodnotu cca (podle zvuku) řekl bych tak tisíc otáček(Ano nemá to otáčkoměr). Už mě nenapadá co by to mohlo být dál. Co by jste mi poradily dál vyzkoušet?
A mám ještě jeden problém. Když se rozjedu a zařadím dvojku tak se mi zasekne plyn. Popíšu to takhle: Rozjedu se. Zmáčknu spojku. Otáčky spadnou a zařadím dvojku. Přídám plyn, ale když zmáčknu spojku a pustím plyn tak už otáčky nespadnou a když zařadím 3ku tak otáčky motoru jsou furt stejné jako před přeřazení. Jako by ten plyn sekl. A to stejné když řadím dále.
Nějaké nápady. Jsem zoufalý...děkuji