Autodiagnostika

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Borec
Adept autoškoly
Příspěvky: 18
Registrován: sob 03 pro 11:10

Re: Autodiagnostika

Příspěvek od Borec »

Nevím co myslíš pod pojmem K-line kabel. Dnes všechny kabely (i ty univerzální) obsahují vodiče pro k-line, které jsou u OBD II konektru na pin 7 (ISO 9142-2) a pin 15. Software co uvádíš je jen pro BMW a BENZ a asi nebude levný. Nemáš pravdu s tím, že "pokud chybě rozumíš nebo ne". Aby každé chybě člověk výborně rozuměl, tak by musel být specialista na daný model auta. Nevím jak tyto programy popisují závady, ale co jsem měl možnost vidět, tak u mnoha programů (i placených) to moc velká sláva není a obvykle to je v angličtině či němčině (to pro mnoho řidičů bývá značný problém). Když je někde k dispozici v češtině nějaký podrobnější pospis (třeba formou knihy), tak si to pořídím a mám větší možnost tomu správně rozumět.
retron
Letec
Příspěvky: 1384
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Autodiagnostika

Příspěvek od retron »

koupil jsem kabel od číňana s VCDS na CD za pár stovek a diagnostikovalo to bez problémů celý koncern, povypínal a pozapínal jsem si funkce, které jsem chtěl a základní diagnostiku člověk zvládne, ale dle chybových hlášení resp. hodnot už to chce zkušenosti nejlépe s daným modelem, protože ikdyž diag označí konkrétní díl tak to ještě neznamená, že je vada v něm, naopak dost často dochází k řetězení závad.
Borec
Adept autoškoly
Příspěvky: 18
Registrován: sob 03 pro 11:10

Re: Autodiagnostika

Příspěvek od Borec »

Ano, ne vše od číňana je špatné. Co se týká těch chybových hlášení, tak s tebou souhlasím. Chce to vědět, co všechno to může způsobovat. Diagnostiky obvykle všechno neuvádí. Proto jsem si pořídil tu knihu, kde jsou uvedeny různé možnosti k dané chybě a kde je dobré to kontrolovat.
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Autodiagnostika

Příspěvek od Kavis »

Ono taky v dnešních autech se hrabat bez zkušeností, podle knihy může vést taky k docela drahému průseru... Rozhodovat se mezi pětistovkou pro servis a třeba celým odpolednem stráveným hrabáním se v autě s tím, že můžu posrat ještě něco navíc pro mě není těžké. Svůj volný čas, který můžu trávit třeba s prckem si cením rozhodně na víc než třeba stovku na hodinu.
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Autodiagnostika

Příspěvek od oxik »

Tak nějak jsem to myslel, pokud potřebuješ knížku k diagnostikování závady, radši to dej do servisu.

Samozřejmě, že pokud mi diagnostika řekne např. LR-Adaption multipl. Bereich1 (Bank2), tak +/- vím o co jde a může to mít spoustu důvodů, na které v domácím prostředí člověk nepřijde, pokud nemá díly, které může zkusit vyměnit. Pak si nějakej Pepa, co si koupí diagnostiku z Aliexpressu řekne, jo to bude lambda, koupí dvě za 2500/ks, vymění a závada nezmizí.

Takže ano, diagnostiku třeba ocením při identifikaci vadného ABS čidla, umřelého vyhřívání jedné ze 4 lambda sond,... ale na to nepotřebuju knížku. Navíc každý výrobce aut má uplně jiné chybové hlášky a hlavně jiné součásti auta, takže to bych musel mít knížek...

Píšu v první osobě, ale nemyslím tím sám sebe
Borec
Adept autoškoly
Příspěvky: 18
Registrován: sob 03 pro 11:10

Re: Autodiagnostika

Příspěvek od Borec »

Tak to je zajímavý názor, ale dle mne ne zrovna správný (ale je to věc názoru). Nejfříve od konce. Nemáš pravdu, že každý výrobce má jiné chybové hlášení. Podlke OBD II / EOBD jsou všechny kódy od P0001 do P0999 normalizovány a výrobci se je snaží dodržet. Jiná situace je u kódů od P1000, ktzeré jsou téměř všechny firemní. Nicméně dosti z ich se opakuje z rozsahu P0001-0999. Například P0403 bývá často uváděn výrobcem jako P1403 atd. Rozvněž jiné typy dílů nehrají roli v uvedení chyby, neboť jde o princip a ten je stejný i když je díl "tvarově jiný". To, že ti diagnostika nahlásí nějakou chybu např. na emisích, tak většinou nenahlásí co to vše může způsobit (proto ta kniham kde to je). To, že diag. něco nahlásí, tak je potřebné to ověřit tzv. paralení diagnostikou (votmetr, osciloskop atd.) a ne hnede vše měnit jako v servisu. Knížku nepotřebuji k diagnostikování (k tomu ostatně není určena), ale k přečtení si správného popisu závady a možných příčin. pochybuji, že si pamatuješ byť jen oněch 1000 základních P k´dů a cvo znamenají.
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Autodiagnostika

Příspěvek od oxik »

Nemusím si pamatovat žádné kódy, když mi diagnostika vypíše německy nebo anglicky chybovou hlášku..
Borec
Adept autoškoly
Příspěvky: 18
Registrován: sob 03 pro 11:10

Re: Autodiagnostika

Příspěvek od Borec »

Potom zřejmě perfektně ovládáš technickou němčinu a angličtinu zaměřenou na auto. Uvádíš příklad "LR-Adaption multipl. Bereich1 (Bank2)", že přibližně víš co to je. Jen tak pro zajímavost co to je a jaký je to kód.
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Autodiagnostika

Příspěvek od Kavis »

Borec píše:Tak to je zajímavý názor, ale dle mne ne zrovna správný (ale je to věc názoru). Nejfříve od konce. Nemáš pravdu, že každý výrobce má jiné chybové hlášení. Podlke OBD II / EOBD jsou všechny kódy od P0001 do P0999 normalizovány a výrobci se je snaží dodržet. Jiná situace je u kódů od P1000, ktzeré jsou téměř všechny firemní. Nicméně dosti z ich se opakuje z rozsahu P0001-0999. Například P0403 bývá často uváděn výrobcem jako P1403 atd. Rozvněž jiné typy dílů nehrají roli v uvedení chyby, neboť jde o princip a ten je stejný i když je díl "tvarově jiný". To, že ti diagnostika nahlásí nějakou chybu např. na emisích, tak většinou nenahlásí co to vše může způsobit (proto ta kniham kde to je). To, že diag. něco nahlásí, tak je potřebné to ověřit tzv. paralení diagnostikou (votmetr, osciloskop atd.) a ne hnede vše měnit jako v servisu. Knížku nepotřebuji k diagnostikování (k tomu ostatně není určena), ale k přečtení si správného popisu závady a možných příčin. pochybuji, že si pamatuješ byť jen oněch 1000 základních P k´dů a cvo znamenají.
Jdes na to sice dobre,ale uplne blbe... Ta kniha proste nemuze znat pribeh konkretniho auta. Kdyz mas dobrou diagnostiku, tak kolikrat je tam i odrazka "mozne priciny", ktera nahrazuje tu tvoji knihu (a je vetsinou k nicemu).Pokud nerozumis zakladnimu popisu zavady, tak by ses v tom nemel vrtat. Reknu to jeste jinak. Za 10 let a par set tkm se mi nikdy nestalo, ze by se mi v mem aute rozsvitil check. Kdybych si mel na "kdyby nahodou" kupovat osciloskop, voltmetr, diagnostiku a jeste nejake knizky, tak bych za ty penize mel predplacenou diagnoatiku v servise na nekolik zivotu.
Borec
Adept autoškoly
Příspěvky: 18
Registrován: sob 03 pro 11:10

Re: Autodiagnostika

Příspěvek od Borec »

Zřejmě zde jde o nepochopení. Nejde přeci o to, zda nějaká kniha, článek atd. zná příběh konkrétního vozu (to nezná ani servis). Jak už jsem napsal nejsme automechanik, ale učitel elektroniky (najde se i nějaký ten VŠ titul). Proto vím o čem je tzv. autotronika a jaké přístroje jsou potřebné k diagnostikování elektronických poruch na čemkoliv co obsahuje elktroniku, počítače atd. (učím to). Diagnostik (i programů) jsem viděl mnoho, ale málo z nich má popis možných příčin (tím neříkám, že některé nemají). Pokud se ti nikdy nerozsvítila kontrolka MIL (check), tak máš mimořádné štěstí nebo něco nepracuje jak má Když vemu jen tu drobnost, že lambda sonda má životnost do 80000 km (vyhřívané a kvalitní do 160000 km), tak to nutně vede k rozsvícení MIL. To znamená, že zřejmě jsi ještě tolik nenajel. Katalyzátor má životnost 160 000 - 200 000 km (jsou vyjímky). Pokud již klesá jeho účinnost, tak to opět vede k rozsvícení MIL a nejde tomu zabránit jinak než výměnou. Pokud nejsi automechanik a nezajímá tě oprava aut, atk opravdu není důvod si kupovat měřící přístroje. Ovšem zde jde o diskuzi na téma mobilní aplikace pro diagnostiku OBD II / EOBD. Nikdo sebou rozhodně nevozí nějaký super program s počítačem a kabely. Ovšem mnoho řidičů si pořídí za nějaký 300 stovky si pořídí adapter ELM 327 a program (např Torque) do mobilu nebo talbletu. Na běžnou cestovní diagnostiku a mazání chyb to stačí. Ovšem v těchto programech není žádný kvalitní popis chyb - proto kniha, která se v autě vejde do schránky je to nejmenší a rozhodně prospěšné. Přestože elektronice rozumím výborněa není problém si na cestě hodně věcí opravit, tak kniha je mi skvělým pomocníkem, protže si rozhodně nepamatuji všechny možné příčiny daného prpblému. Ušetřil jsem za diagnostiku v servisu již dosti peněz a kolegové také.
Odpovědět