Stránka 1 z 17

Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Napsal: pát 08 led 19:21
od ctrl_j
quattro s mezinapravovy diferencialem typu Torsen
  • permanentni awd
  • def. 40:60
  • max. predni 70:30
  • max. zadni 15:85
  • realne oznaceni: quattro verze 5
  • vyuziti: A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7
quattro s lamelovou spojkou + quattro typu Torsen + quattro s viskozni spojkou


quattro + zadni dif
  • permanentni awd
  • def. 40:60
  • max. predni 70:30
  • max. zadni 15:85
  • realne oznaceni: quattro verze 5
  • vyuziti: S4 B8
quattro s lamelovou spojkou
  • proaktivni awd
  • def. 100:0
  • max. predni 0:100
  • realne oznaceni: Haldex verze 5
  • vyuziti: TT mk3, S1, A3/S3 mk3, Q3



quattro s korunkovym diferencialem
  • permanentni awd
  • def. 40:60
  • max. predni 70:30
  • max. zadni 15:85
  • realne oznaceni: quattro verze 6
  • vyuziti: RS5


quattro s viskozni spojkou
  • proaktivni awd
  • def. cca 15:85
  • max. predni cca 30:70
  • drivejsi oznaceni: Syncro
  • vyuziti: R8 mk1
----------------
zdroje: AWDwiki quattro, AWDwiki haldex, Wikipedia quattro, Audi.de
podobna vlakna na foru: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody, Audi A6 2011 - Quattro uz neni Torsen

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Napsal: pát 08 led 19:42
od ctrl_j






Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Napsal: pát 08 led 19:46
od retron
jako dobrý, ale doplnil bych k prvním dvěma, že se týká i A5, A6, A7, A8, Q5, Q7 od aktuální a předešlé verze
k tomu druhému i to, že se jedná dif s omezenou svorností pod obchodním názvem "Sportovní diferenciál quattro" a pro neS a neRS verze je dostupný za příplatek dle motorizace, aby to k něčemu bylo

edit: ref. new R8, popsán i rozdíl pohonu vůči předešlé generace

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Napsal: pát 08 led 19:53
od ctrl_j
To pak klidne zedituju a pripisu, tohle sem dal narychlo a doplnil aspon jednoho zastupce.

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Napsal: pát 08 led 21:16
od pavproch
nikdy mě nezajímalo nic většího než A4, takže asitak... já teda žiju v přesvědčení, že dokad tam byl motor PODÉL, tak quattro = torsen, od tý doby co ho tam cpou NAPŘÍČ, tak quattro= (principielně) haldeks

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Napsal: pát 08 led 21:49
od francis
To ja taky.
Mam v pc uz par let pdf s nazvem "Systemy pohonu 4x4". Uz nevim, jestli jsem to stahl za AF nebo z garaze. Zna to nekdo? Zacina to historii, pak jsem tam zahlidl par rovnic, fotek, obrazku atd...Ma to 42 stran. Chystal jsem se konecne naucit a pochopit pohony 4x4, ale nebyl cas, jak se rika. Bohuzel nejde sem upnout, takze kdyby nekdo chtel, poslete sz

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Napsal: sob 09 led 06:47
od Vana
Pár připomínek:

1. Blbé je když osvětové videa dělají lidi co tomu prd rozumí. Například v prvním videu panák tvrdí (čas 2:22) že u R8 viskózní spojka posílá většinu výkonu dozadu. Je to silně zkreslené, dozadu sice skutečně jde většina síly, ovšem ne díky spojce ale proto že zadek je poháněný z převodovky natvrdo. Takže viskóza na něj logicky nic posílat nemůže, viskóza pohání jen předek a panák o tomhle zjevně nemá ani tušení

2. Dále zcela chybí ve videích a ostatně i ve všech ostatních informačních zdrojích DŮVOD, proč u celkem obdobných aut jednou dávají centrální diferenciál a jindy haldex. Zdá se že kromě mě (a konstruktérů ve fabrikách) to nikdo netuší

3. ctrl-j v popisech momentů zapomněl uvést čísla pro haldex - doplňuji tedy P:Z 100:0 až 0:100

4. jak už jsem psal, u quattra s viskózní spojkou je nesmysl udávat nějaká procenta. Nic takového viskóza nedokáže. Kromě toho netuším proč by měla být viskóza charakterizována jako proaktivní systém. Podle mě je zcela pasivní

5. Dokument o systémech pohonů 4x4 co zmínil francis je velice pěkný, nicméně i on obsahuje místy hrubé chyby takže je potřeba jej číst s rozvahou. Ale celkově je v pohodě, o dvacet levelů lepší než například tenhle pamflet od Mitsubishi, který osobně považuju za asi to nejhorší co kdy bylo v rámci osvěty AWD zpracováno. Jedním slovem katastrofa
http://www.mitsubishi-motors.cz/modely/ ... ka-4wd.pdf

6. A po shlédnutí všech videí s R8 nezbývá než znova konstatovat, že soudruzi z NSR udělali nekde chybu. A to docela hrubou

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Napsal: sob 09 led 13:43
od ctrl_j
Add 1) Jasny, fakticky to neni presne, ale v konecnym dusledku to jakoby odpovida tomu co se realne deje.

Add 4)+6) Je tam uvedene to, cim se prezentuje vyrobce. Nicmene vzhledem k principu teto technologie chapu tve vyhrady. Ostatne predevsim na videu "Audi R8 stuck in snow" jde videt ze se to auto naopak chova jako cista zadokolka s obcasnym pripojenim predku, pricemz nedokazu pochopit co je tim konkretnim impulzem kdyz vlastne celou dobu hrabe ve snehu, vetsinou jen zadkem a sem tam prihrabne predek. A ostatni videa to jen potvrzuji. Rozhodne je tam realne v defaultu 0:100.

Add 5) Tak to upnete nekdo na uloz.to treba
--

Tento clanek rozlisuje i mezi jednotlivymi typy Torsenu
(2015 Feb special issue) AWD system dissected: Audi quattro vs. Volkswagen 4motion

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Napsal: sob 09 led 14:16
od 911T
Ja myslim ze chovanie tej R8 na videu presne zodpoveda ofiko udajom a ani vecne v tom nevidim problem. Vzhladom na urcenie auta, to sudruhovia z NDR to naopak odladili najlepsie ako mohli. Trakcia je slusna a pritom tam zostala pretacava charakteristika ktora k takemu autu nepochybne patri. Neviem teda kolki z Vas jazdia celorocne RWD, ale nie je realne aby cista RWD isla za takych podmienok po tej ceste takouto rychlostou.

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Napsal: sob 09 led 14:40
od ctrl_j
Ano, ale R8 na prvni videu pouziva prave jiny system nez na tech dalsich videiich.