od ultima ratio » čtv 08 lis 05:09
Ne ne, pokud se bavíme o "technické nezpůsobilosti vozidla k provozu na pozemních komunikacích", tak stačí, aby alespoň jedna hlavní dezénová drážka byla alespoň 1,6 mm hluboká a vozidlo je technicky způsobilé k provozu. To neznamená, že na tom vozidle není technická závada, ale to je jen drobnost běžně postižitelná pouze pokutou, to vozidlo může být přesto použito v provozu po pozemních komunikacích, je to stejné, jako když nemá řidič v pořádku povinnou výbavu, prostě dostane pokutu a jede dál, zákaz další jízdy (s výjimkou nouzového dojetí) hrozí pouze pokud by ani v jedné hlavní dezénové drážce nebyla alespoň ta hloubka 1,6 mm. Ale i pak může nouzově dojet domů. Vyhláška totiž nehovoří o "všech" hlavních dezénových drážkách, ale pouze o hlavních dezénových drážkách.
§ 36/1 vMDS č. 341/2002 Sb.
Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
§ 36/7 vMDS č. 341/2002 Sb.
Závadou podle odstavce 1 na pneumatikách vozidla je vždy, je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm, ...