Stránka 1 z 4
					
				Měření okamžité spotřeby automobilu
				Napsal: sob 16 úno 23:25
				od B3!CrAZy
				Zdravím vás!
Jsem v následující situaci - vymyslel jsem si téma na bakalářskou práci "Měření okamžité spotřeby automobilu" a docela jsem si tím zavařil. Nikde nemůžu sehnat podklady nebo technickou dokumentaci k tomu, jakým způsobem se vlastně měří aktuální spotřeba paliva.Teď se samozřejmě nebavím o kalkulačkovém počítání nádrží a podobně. Chci vědět proč a jak se dostává hodnota spotřeby do PP. Potřeboval bych teda popostrčit k té správné literatuře, nebo k těm správným zdrojům. Má někdo tip?
			 
			
					
				Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
				Napsal: ned 17 úno 01:30
				od GeneHawkins
				Co je to PP?
			 
			
					
				Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
				Napsal: ned 17 úno 06:18
				od Vana
				Tipnul bych si že do PP se údaj nedostává zvenku už hotový ale ze PP spotřebu počítá sám z údaje o vstřikovaném množství který bere z ŘJ a z rychlosti jízdy. Ale jistě to nevím, možná už vše počítá přímo ŘJ.
			 
			
					
				Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
				Napsal: ned 17 úno 09:06
				od Honza42
				Jaký smysl má taková práce? 100x vymyšleno, milionkrát aplikováno. Nebo hodláš vymýšlet něco lepšího a nového na jiných fyzikálních principech? V tom případě bys snad ale měl mít v současných systémech jasno.
			 
			
					
				Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
				Napsal: ned 17 úno 09:27
				od Dallen
				ŘJ zná tlak ve vstřikovací liště (u atmosférických nepřeplňovaných motorů je konstantní) podle času otevření vstřikovacího ventilu  krát příslušný počet válců(vstřikovačů) zná přibližný průtok za určitý časový interval.
U přeplňovaných motorů je potřeba přepočítávat podle tlaku v sání, případně se používají průtokoměry (ale ty asi pouze u starších vozů).
			 
			
					
				Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
				Napsal: ned 17 úno 10:54
				od B3!CrAZy
				Honza42 píše:Jaký smysl má taková práce? 100x vymyšleno, milionkrát aplikováno. Nebo hodláš vymýšlet něco lepšího a nového na jiných fyzikálních principech? V tom případě bys snad ale měl mít v současných systémech jasno.
Je to rešerše, takže smysl to má. Na vymášlení nových věcí teď nemám moc času. 100x vymyšleno, ale nikde pořádně "zdokumentováno, srovnáno". 
Díky za komentáře - tohle všechno mám tak nějak zjištěné, ale chybí mi k tomu nějaká literatura, kde je to popsáno do detailů, které můžu použit a o kterých se dá rozepsat.
 
			
					
				Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
				Napsal: ned 17 úno 12:02
				od GeneHawkins
				Co je to PP?
			 
			
					
				Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
				Napsal: ned 17 úno 12:07
				od B3!CrAZy
				GeneHawkins píše:Co je to PP?
Palubní počítač
 
			
					
				Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
				Napsal: ned 17 úno 12:11
				od michal.kolesa
				Tak jsem to uhádl 
 
Nemám hlavu úplně vygumovanou 
 
 
 
			
					
				Re: Měření okamžité spotřeby automobilu
				Napsal: ned 17 úno 12:15
				od GeneHawkins
				Aha, to mě nenapadlo, dík. Tak systém měření - spíše výpočtu - byl už nahoře popsán.
Podle množství nasávaného vzduchu ŘJ vypočítá požadovanou vstřikovací dávku.
Podle charakteristiky trysky a tlaku paliva pak ŘJ vypočítá délku vstřiku tak, aby odpovídala požadované vstřikované dávce, nicméně to samo už nemá se zobrazovaním okamžité spotřeby nic společného.
Protože zná požadovanou (a realizovanou) vstřikovací dávku, otáčky za minutu (tedy počet dávek za časovou jednotku) a rychlost vozidla (tedy ujetou vzdálenost za tuto časovou jednotku), je už jednoduché provést výpočet okamžité spotřeby a ten zobrazit na ukazateli.