Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Když se chcete ponořit do nitra...
tark
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: stř 09 bře 11:39

Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Příspěvek od tark »

Zdravím,

chtěl jsem se zeptat - má řazení ob-stupeň nějaký vliv na auto, nebo ne? Někdy mi totiž přijde mnohem jednodušší třeba po městě řadit 1-2-4, než tam cpát i tu trojku navíc... Díky moc za odpovědi bez OT :)
Uživatelský avatar
šmoula
Mistr volantu
Příspěvky: 894
Registrován: stř 16 úno 10:04

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Příspěvek od šmoula »

Pokud řadíš se spojkou, tak to vliv asi mít nebude. Nicméně proč se nerozjíždíš rovnou na 4ku?
2.0i 107kW
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Příspěvek od pjanda »

Pokud je provadeno spravne, tj. zejmena neposilate otacky prilis nizko, pak urcite nikoli. Sam radim pri klidne jizde nebo po meste 1-3-5-6. Odradit vsech sest kvaltu postupne je na takovou jizdu zvlaste u auta s vetsim, vicevalcovym, vykonnnym motorem, ktery ma dost vykonu uz okolo volnobehu, zbytecne...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
Caddy
Letec
Příspěvky: 1333
Registrován: stř 16 úno 14:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Příspěvek od Caddy »

to mi pripomina moje jezdeni s mustangem, co mel manual....razeni 1-4 nebo komplet jizda na trojku, kdyz se jen popojizdelo :-D
tark
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: stř 09 bře 11:39

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Příspěvek od tark »

pjanda: Díky za potvrzení mé teorie :) U silnějších aut je to opravdu docela otravné, i když konkrétněji 1-2-4 zvládne už kdejaké ne úplně slabé auto bez jakýchkoli problémů.

Caddy: To už mi přijde docela jako hardcore, na trojku se už nerozjíždí/nepopojíždí úplně dobře ;-)
Uživatelský avatar
Caddy
Letec
Příspěvky: 1333
Registrován: stř 16 úno 14:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Příspěvek od Caddy »

tak uplne dobre ne, nicmene poladena tristadvojka z roku 67 ma sily dost :)

a jeste dodam, ze celkem to byl ctyrkvalt, takze ty rozsahy byly fakt velke :)
Naposledy upravil(a) Caddy dne stř 09 bře 13:57, celkem upraveno 1 x.
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Příspěvek od Smrťák »

Jde to. Proč ne
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Příspěvek od charger »

No já řadil už i z jedničky rovnou šestku (z 8200 otáček na 2000) :D ale to jen na zkoušku, jinak bych v tom problém neviděl
Ain´t nobody got time for that
Uživatelský avatar
Mikey89
Adept autoškoly
Příspěvky: 13
Registrován: sob 26 úno 23:02
Bydliště: JBC
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Příspěvek od Mikey89 »

Já to většinou dělám směrem dolu, třeba u sjezdech z dánice když hodně brzdim, z pětky rovnou trojku... S meziplynem by to taky nemělo ničemu vadit ne? :)
BMW E34 520i Orientblau Metallic
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení ob-stupeň a jeho vliv na auto

Příspěvek od pjanda »

Jisteze ne, vsak pri ostrem brzdeni z vysoke rychlosti do nizke to radit po jendom kvatlu ani poradne nejde, take radivam 6-4-3, 5-3-2 apod., poctivy meziplyn s vyslapnutou spojkou je zde ale nutnost, jinak prilis velky rozdil otacek namaha synchrony, coz je jednak opotrebovava a pak samotne razeni je pomalejsi. Ale to plati i pri postupnem podrazovani :)

Smerem nahoru uz to neni az tak podstatne, ale poctivy soudruh spojku vyslapne i tu :)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Odpovědět