2 a 4 ventily - vlastnosti

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
DaciaFan
Pan Řidič
Příspěvky: 253
Registrován: čtv 01 lis 12:04

2 a 4 ventily - vlastnosti

Příspěvek od DaciaFan »

Nedokážu pochopit, proč by motory se 4 ventily na válec měly mít horší vlastnosti v nizších otáčkách. Že jako třeba 1.4 8V nemá problém s nižšími otáčkami a zrychlování z nich, kdežto 1.4 16V až do 3 tisíc otáče nedělá nic. Nebo to je jen o tom, že víceventily jsou modernější a tak jsou více zkurvený emisema v nižších otáčkách?
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: 2 a 4 ventily - vlastnosti

Příspěvek od Jenyk »

Spíš se budou používat tam kde bude větší plocha hlavy, ergo větší vrtání a menší zdvih.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: 2 a 4 ventily - vlastnosti

Příspěvek od KDB »

U 4 ventilu je lepší účinnost ve vyšších otáčkách, tak se toho naladěním motoru využívá (typicky 3000 až 7000ot) I. 4 ventil se dá naladit tak, že táhne od 2000ot. Výkon pak ale přestává nad 5000ot gradovat a na takový průběh stačí 2ventil.
Řešením jsou různé druhy variabilního časování ventilů.
MG - radost až na kost.
Odpovědět