Hmotnost litých kol

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Hmotnost litých kol

Příspěvek od Dallen »

Tak včera jsem přezouval tak jsem rovnou vážil.
Alfa Romeo Baroko 16" s pneu Continental SportContact2 205/55 17.2kg
Obrázek

Plecháče orig. Alfa romeo 15" s pneu FIrestone Wintehawk 2 Evo 185/65 15.4kg

Rozdíl necelé 2kg, ale je to znát.
Přes zimu se asi mrknu na ty Ultraleggery :D
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5589
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hmotnost litých kol

Příspěvek od Snowman000 »

bloody cardinal píše:na druhou stranu, brát v úvahu hmotnost pouze disku bez gumy, pokud hovoříme o rotující a neodpružené hmotnosti, je trochu na hlavu :)
Problem je kde zohnat hmotnost pneu?! Pokial si ich neodvazim u seba? ;)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
breadvan
Řidič začátečník
Příspěvky: 192
Registrován: pon 07 lis 10:42

Re: Hmotnost litých kol

Příspěvek od breadvan »

Snowman000 píše: Problem je kde zohnat hmotnost pneu?! Pokial si ich neodvazim u seba? ;)
Neco jsem nasel, bohuzel ale zadny R17.

R15

Federal 595 RS-R
195 50 R15 (brand new)
9.7kg (21.4lbs) (Digi scales).

Fulda Montero 2 M+S Winter tyres
185 55 R15 (5.6mm tread)
7.1kg (15.6lbs) (2x Digi scales)

Michelin MXV2
195 50 R15 (Tread depth uknown)
7.2kg (15.8lbs) (by deduction of wheel weight)

Toyo R888 GG compound
205 50 ZR15 (brand new)
9.3kg (20.5lbs) (Digi scales)

Toyo Proxes T1R
195 50 R15 5.2mm of tread.
7.2kg (15.8lbs) (2 x pairs of Digi scales)

Uniroyal Rainsport 2
195 50 R15 (New)
7kg (15.4lbs) (Digi scales)

Yokohama A-048R
195/50 15 (25% used)
8.2kgs (18lbs)


R16

FALKEN AZENIS RT-615 (RT = Road & Track)
225 50 R16 (brand new)
11.18kgs (24.6lbs) (Manufacturer)

FALKEN ZIEX ZE-912
225 50 R16 (brand new)
11.4kg (25lbs) (Manufacturer)


R18

Eagle Asymmetric
225 40 R18 (no tread depth mentioned)
10.1kg (22.2lbs)


http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... ight-guide
http://www.miata.net/faq/tire_weights.html
http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html
http://www.wheelweights.net/
"[...]when you are lighter you don´t need the horses. You don´t need anything. You are fast out of the corners." (Count Volpi, Scuderia SSS)
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5589
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hmotnost litých kol

Příspěvek od Snowman000 »

Toyo ma svoje vahy pneu u seba...ale iba v librach...
1 libra = 0,45359237 kilogramov
http://toyotires.com/tires/passenger/fu ... e&sort=asc
Aj po modeloch (sekcia SIZES)
http://toyotires.com/tire/pattern/proxe ... mmer-tires

225/45 R17 - 24,9lbs...11,3kg !!! :-o
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Hmotnost litých kol

Příspěvek od Dallen »

Ono gumy by měli vážít plus mínus stejně ne? Ale 11kg u 225/45 R17 (defacto normální rozměr) je docela silnej úlet. Nějaké info je tady, ale to jsou malé rozměry

http://tiger.nasealbum.cz/Pages/Technik ... ti_kol.htm
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Hmotnost litých kol

Příspěvek od jarka »

Dallen píše:Ono gumy by měli vážít plus mínus stejně ne?
Tak to ani náhodou, když jsem vybíral pneu v rozměru 215/40R17 tak rozdíl mezi nejlehčí ContiSportContact 3 (8.6kg) a nejtěžší Yokohama S.Drive (10.6kg) byl poctivý 2kg.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Hmotnost litých kol

Příspěvek od Dallen »

No to je dost. Další komplikace u vybírání pneumatik. :(
Skutečně ty dvě kila už jsou znát.
Ale na hmotnost 15" plecháčů se stejně asi nedostanu. Když si vezmu, že Ultraleggera má necelých 7 a 215/45 R17 bude taky vážit cca 8kg tak jsem na hmotnosti 15kg hned.
Jestli pak nebude lepší si nechat 16" kde ta pneu se zdá být lehčí (i když bych hádal, že by tomu mělo být opačně).
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Hmotnost litých kol

Příspěvek od Vana »

jak jsou znát ?
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: Hmotnost litých kol

Příspěvek od KDB »

Váha o pneu úzce souvisí s vlastnostmi - čím jistější jízdní vlastnosti, tím těžší - tady se festovní konstrukce váhově moc okecat nedá.
MG - radost až na kost.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Hmotnost litých kol

Příspěvek od jarka »

KDB píše:Váha o pneu úzce souvisí s vlastnostmi - čím jistější jízdní vlastnosti, tím těžší - tady se festovní konstrukce váhově moc okecat nedá.
Částečně souhlas. Ty CSC3 co byly nejlehčí, mají dle zkušeností v tomhle rozměru dost měkký bočnice. S.Drive jsou celkem v poho, ale není to úplně best. Co se týká bočnic, tak v tý kategorii co jsem hledal já tak nejlepší pro mě jsou Falken RT-615 (9,1kg) a RE050A (10kg). Takže je to opět trochu složitejší a váha pouze trochu napoví.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět