Pneu koutek

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Zajda »

Z logiky věci pokud to s opotřebovaným podvozkem poskakuje víc, tak v okamžicích kontaktu s vozovkou bude pořád stejný rozdíl mezi dobrou a špatnou pneu a relativní výkony pneu by měly zůstat zachované.
《》
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3959
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Pneu koutek

Příspěvek od HondaMan »

Hankook Ventus S1 Evo 2 ... Na aktuálním autě (Insignia GS) ... Je to zábavná guma. Teď jak se ochladilo, tak už jsem jel na dálničním sjezdu 2x dveřma napřed přičemž jednou vcelku výrazně.
Přestože jsou širší a mají nižší profilové číslo, tak si na nich nedovolím tolik co na předchozích CSC5.
2.9T RWD
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Pneu koutek

Příspěvek od jerry »

.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5571
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Snowman000 »

Hooodne zaujimave porovnanie letna, celorocka a zimna za roznych teplot :-B
Jasne laborka je a bude vzdy ina ako realita na cestach, ale aj tak...

A ne ze by sa tam stalo nieco vyslovene necakane, ale znovu sa celkom prekvapive ukazuju Micheliny CrossClimate, pre mna osobne guma ktora by bohate stacila 90% ludi na cestach a napr. na rodinneho golfa na ktorom brazdi celorocne mamka by to bola idealna guma.

Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: Pneu koutek

Příspěvek od _sulcik_ »

Znovu se ukazuje, že roky tvrzené moudro o 7°C není taková p*čovina, jak zde spostu "nejchytřejších" lidí tvrdí.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 783
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Spectral »

_sulcik_: Uznávám, že jsem ten názor taky zastával (založený na tom, jak se moje letní chovají i kolem nuly na suchu - což test potvrdil, za sucha OK). Nečekal bych, že se ta situace poměrně razantně změní za mokra (při teplotách nad nulou).
:ar!
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Pneu koutek

Příspěvek od mmira »

Asi by v této souvislosti vždy chtělo mluvit o konkrétní gume. Před Vánoci jsem takto nejdříve při nule, mokru a místy dokonce brecce bruslil na letních Dunlopech, o týden později na stejné trase v 9 stupních na suchu na zimních nokianech. Na nich to bylo výrazně horší, protože ty letní stačilo krapet zahřát a nakonec držely obstojně.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 448
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Pneu koutek

Příspěvek od PepaSFI »

ono to pravidlo o 7 stupních samozřejmě blbost je. Ti propagandisti totiž obvykle mluví o průměrné teplotě. Kdyby mluvili o pevně dané, museli by ty gumy takhle koncem září přezouvat dvakrát denně, jiné na ráno a jiné na odpoledne a tak z toho vybruslili tou průměrnou. Což je ještě větší blbost. Ona ta pneumatika ovládá matematiku? Jak si spočítá ten průměr?
Ale samozřejmě fyzika platí, s teplotou se mění mechanické vlastnosti materiálů. Jenže těch vlivů je taková spousta, že paušalizovat to na teplotu 7 stupňů je naprostá pitomost. Ono obecně je paušalizování nebezpečnou praktikou, lidi mají dojem že když dodrží tabulky, je všecko v pohodě. Ale to vůbec není pravda. To že mám super skvělý gumy přesně podle doporučení, vůbec neznamená že mi to neuklouzne. V zimě to klouže. Někdy víc, někdy míň a když by to mohlo klouzat, musím podle toho jet. Správný gumy můžou trošku pomoct. Někdy. Taky nás ty poučky a testy svádí k limitnímu myšlení. Získáváme pocit že strašně moc záleží na hraničních vlastnostech, že je obrovský rozdíl jestli ta guma zabrzdí na 40 nebo 41,001 metrech, jestli udrží zatáčku v 80kmh nebo v 82kmh. Prdlačky na tom záleží, někdy stačí dát do kufru nákup a auto se chová úplně jinak ať má obutý co chce. Skoro nikde se nedozvíte chování gum za jízdy z pohledu řidiče. Mě ani tak nezajímá v kolika kmh mi guma přestane držet, mě spíš zajímá jak se to stane. Jestli přejde do plynulého smyku který uřídím nebo to udělá cvak křach a jsem zadkem napřed v oranici. Jak se budou měnit vlastnosti s opotřebením? Jak guma drží při různém zatížení? Někdo potřebuje gumy primárně na 150kmh ve dvou milimetrech slané břečky na dálnici, někdo na hopkání po městě po mokré dlažbě, někdo na špatně udržované cesty Vysočiny s vrstvou sněhu. Dá se tohle zpaušalizovat na 7 stupňů? Blbost! To hlavní máme ve svých rukách, žádná tabulka nepomůže.
blah
Pan Řidič
Příspěvky: 210
Registrován: stř 25 črc 13:11

Re: Pneu koutek

Příspěvek od blah »

Ja jsem teda CrossClimate obul misto zimnich gum (225/45 R17), a urcite nelituju. Na mokrym (a studenym) asfaltu je to fakt skvela guma. Na snehu jsem to nezkousel, ale to nemam ani v planu - to kdyztak vezmu auto se zimakama. Co je trochu skoda, je stabilita ve vyssich rychlostech, zvlast nad 180kmh zacinaj docela plavat....
honziss
Letec
Příspěvky: 3453
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Pneu koutek

Příspěvek od honziss »

Jenze takhle moc nad tim uvazujem my, tady. 99% populace stezi rozlisuje letni/zimni.

Add testy pneu - to je vsechno krasny, jenze to plati jen u gumy co je nova. Moje zkusenost je takova, ze chovani zimni pneu v zimnich podminkach se dost meni s opotrebenim a vubec bych se nedivil, kdyby dobrej univerzal byl pri 50% opotrebeni na tom uplne stejne jako zimni guma. U zimaku totiz trakce zalezi hodne na lamelach, ktery jdou s opotrebenim do haje a univerzaly je vetsinou nemaj vubec.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Odpovědět