Pneu koutek

Když se chcete ponořit do nitra...

Re: Pneu koutek

Příspěvekod Kavis » stř 16 říj 07:48

Ve firme zmenili preferovane gumy, Hankook letos vyrazne zdrazil. Ted mam na vyber Barum polaris 5 nebo nexen winguard snow g wh2. Oboje 185/60r15 na Fabii. Barum jsem naposledy jezdil snad polaris 2 nekdy pred dvanacti lety a Nexen nikdy. Do ceho jit?
Uživatelský avatar
Kavis
Pan Řidič
 
Příspěvky: 438
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Pneu koutek

Příspěvekod pavproch » stř 16 říj 07:55

Čistě psychlogicky by pro mě byl stravitelnější asi ten barum.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 12842
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + (budoucí) 3er, obé N52B30

Re: Pneu koutek

Příspěvekod M.Z. » stř 16 říj 08:41

Nexen si vybrala Škoda, jako prvomontáž do Fabií, tak to snad špatné nebude. Na pár autech je máme a docela fungujou. S Barumem jsem nějak dobrou zkušenost nikdy neměl, vzorek zmizel, jak pára nad hrncem, ale ty nové neznám.
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
 
Příspěvky: 3453
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Pneu koutek

Příspěvekod Kavis » stř 16 říj 08:52

To si prave pamatuju s tech starych, nevydrzely mi ani sezonu.
Uživatelský avatar
Kavis
Pan Řidič
 
Příspěvky: 438
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Pneu koutek

Příspěvekod Předseda » stř 16 říj 08:57

mám polarisy 5 na dvojkový ofci a celkem v pohodě. Takový to pohodový ježdění. Kupoval jsme zimňáky na minulou zimu a počítám že ještě 3x na nich odjedu. Faktem ale je, že to nahodim až když je fakt hnusně. Takže spotřebu vzorku nemohu hodnotit.
Uživatelský avatar
Předseda
Pan Řidič
 
Příspěvky: 224
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Pneu koutek

Příspěvekod řidičBOB » stř 16 říj 18:18

Barum je v podstatě totéž, co Conti. Já mám od jisté doby s nima problém - vzorek fakt mizí rychle a tak po 7000 odjetých km to začne hrozně hučet.
Teď jedu hodně na Michelinech - jak léto, tak zima.
No pain, no gain.
Milwaukee-Eight® 114
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 21070
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Pneu koutek

Příspěvekod Kavis » stř 16 říj 18:54

Budu na nove prezouvat nejspis az na prelomu roku, na lonskych zbylo cca 5,5mm, tak to dojedu, dokud nebude opravdu hnusne nebo to sletim na 4mm. Asi pujdu do tech nexenu, uz tak posloucham nadrizeneho, ze jezdim jak prase a sundam Hankooky za 15kkm na 4mm a vyhazuju to :D Jestli polaris 5 vydrzi co stare dvojky, tak by ani nedozily jara. A to by teprve poskakoval :D
Uživatelský avatar
Kavis
Pan Řidič
 
Příspěvky: 438
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Pneu koutek

Příspěvekod driver » pon 21 říj 08:26

Já mám dotaz ale nejprve fakta:
v minulosti chválené WR A4 od Nokianu potřebují při plném brzdění k zastavení 54,8m z 100km/h,než Goodyeary, které potřebovaly 45,7m

Zajímala by mě analýza té brzdné dráhy s přičtením reálných podmínek a stáří, tj nekvalitní povrch asfaltu jako jsou díry+špína dále amortizace na vozidle jako zejména na tlumičích a brzdách a dále pak ještě dále i amortizace na pneu.

Myslíte, že se bude rozdíl v brzdných drahách více zvětšovat, nebo spíše vyrovnávat na suchu?
A na mokru?

Já vím, že to nejde stanovit, když Uniroyal třeba na vodu zaměřuje výzkum vývoj a každý dezén, směs a typ gumy se chová jinak v jiných podmínkách.

Ale zjednodušeně, budou mít ty prémiové gumy vždy prémiové výsledky, i na autě, co má řekněme brzdy a tlumiče v půlce životnosti, nikdo je nemění, protože ještě nejsou na výměnu, ale už ty brzdy vadnou dřív, brzdí méně a tlumiče méně drží...
Budou tam ty nejlepší pneu dělat zásadní zlepšení brzdné dráhy, nebo se to ztratí právě v té amortizaci podvozku a budou ty rozdíly menší než u nových aut?
Je jasné že když máš dezén 5mm a auto není nové ale má najeto 70.000km tak s tím jezdíš opatněji na hraně, než když je včera koupené.
Otázka směřuje na to krizové brždění, tomu se někdy nelze vyhnout, tam se láme chleba a nikdo se neptá jestli máš nové nebo pár let staré auto a třeba vybíráš nové gumy, má smysl připlatit za ty Goodyeary nebo Nokiany nebudou o 10m horší, protože tam budeš mít na GY +6m a na Nokianech +2m například a fakticky ty dráhy budou téměř podobné?
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
driver
Letec
 
Příspěvky: 1677
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Pneu koutek

Příspěvekod honziss » pon 21 říj 09:43

Cim horsi bude stav auta, tim bude hur fungovat v kritickych podminkach, to je snad jasny ne...?
2x V6...685k celkem.
honziss
Letec
 
Příspěvky: 2154
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Pneu koutek

Příspěvekod driver » pon 21 říj 10:15

Podle mě se na ojetině víc na brzdné dráze podepíše technický stav než vlastnost pneu na té brzdné dráze, protože ojetina neumí využít ty maximální vlastnosti pneu tím, že pneu nemá tak dokonalou přilnavost a tím se méně umí uplatnit ty lepší vlastnosti té lepší pneu.
Jednoduše jak na vybitých tlumičích ta pneu poskakuje třeba u vraku, tak podle mě na ojetině totéž v malém množství dělá amortizovaný podvozek.
Třeba i kotouče mají pomalejší nástup a menší brzdný výkon, dneska třeba i rok staré auta mají zadní brzdové kotouče jak gramofonová deska.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
driver
Letec
 
Příspěvky: 1677
Registrován: čtv 24 zář 14:50

PředchozíDalší

Zpět na Technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků