Pneu koutek

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16305
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Pneu koutek

Příspěvek od pavproch »

A paq, že 2x nevstoupíš do stejné řeky.... před dvěma lety taky na začátku léta sem (v dešti) jel po pusté silnici II. třídy skrz les a v té vodě (scalo dost) sem za zatáčkou přehlíd šutr velikosti dlažební kostky ležící na cestě a bum - pravé přední kolo sem musel rovnat + nová guma. Neska sem po stejné cestě, zhruba ve stejném místě v lese jel znova (zase v dešti) a zase tam ležel šutr (tentokrát jak půl dlažební kostky) - neska sem ho ale minul, uffff.

Začínám si myslet, esli tam ty šutry nehází někdo úmyslně.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Pneu koutek

Příspěvek od amater »

Ahoj. Pradi mi nekdo? Zaujimalo by mne jestli lze nekde dohledat, ktere pneumatiky maji jakou bocni tuhost pneumatiky. Predpokladam ze na pneumatice to nikde neni, ale mozna to nekde lze dohledat, mne se to ale nikde dohledat nepodarilo.

Na aute jsem mel pneumatiky Hankook, ty meli bocni tuhost pneumatiky pekne velkou, no na kolach 18" 225/45 mi to prislo dost tvrde (myslel jsem, ze to je i starim pneu - uz meli 5let). Koupil jsem teda pneumatiky, o kterych jsem se ruzne na forach dozvedel ze jsou meke (Sava Intensa), po obuti jsem byl mile prekvapen jak auto zmeklo. Uz jsem necitil kazdy kaminek, auto i krasne stichlo. No na druhe strane to bocni vedeni je teda dost slabe. Po zmene z tech Hankooku mam pocit ze auto plave.

Mozna pneu casem trochu ztvrdnou, ale kdyz budu pneu kupovat priste rad bych vzal v uvahu i tento parametr (bocni tuhost).

Btw: Sava je o cca 3kg lehci nez ty Hankooky. Tj te gumy (mozna primarne v bocnicich) je tam podstatne mene.

Predem diky za info.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneu koutek

Příspěvek od jarka »

Tohle se nikde moc od výrobce nedozvíš, vodítkem je jak píšeš hmotnost - těžší pneu má obvykle bytelnější kostru. Jen si nic nepsal o tlakách, zkus si s těma savama trochu pohrát a malinko jim přidat. Právě podle tuhosti gumy každá guma i ve stejným rozmeru potrebuje malinko jiný tlak. Když jsem jezdil uhp, tak tam treba tvrdší falkeny potřebovaly o 0.2-0.3b míň než yokohamy. U semi-slicku, pak šel tlak za studena dolů ještě výrazněji. Sice se všichni zaklínají doporučenými tlaky výrobce, ale to je údaj pro "obyč" uživatele, pro hračičky je to startovní čára :) .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Pneu koutek

Příspěvek od amater »

Diky za odpoved. Tlak jsem zvysil o cca 0.2bar. Jinak by to byla jeste vetsi plavba. Tema pneumatikama jsem udelal z 18" --> 17" kola (co to pocitu z jizdy). :-)
Nechci to foukat nejak moc, primarne jsem mekci pneu kupoval proto, ze mi jizda na tech puvodnich pneu, prisla moc tvrda. Efekt mekciho bocniho vedeni jsem si neuvedomil. Nevim jestli to jde ruka v ruce (mekost pneu obecne - pocit z toho ze citim kazdy kaminek) s tou bocni tuhosti. Ale asi ano. Asi kdybych chtel mekou pneu ale s vyssi bocni tuhosti, asi by musela byt extremne meka zmes pouzita na behoun, to by se ale ssi moc rychle sjizdela.
No myslel jsem si ze co na takove pneumatice muze byt za vedu a ejhle, muze :-) Nevim jestli bych ty Savy koupil znovu, ale uvidime s odstupem casu, mozna trosku ztvrdnou.

Predpokladam ze kvuli te meke bocnice je ted pne i nachylnejsi na prorazeni na nejake dire, co? Doufam ze se mi to nestane. Budu si na ty diry muset dat bacha.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Zajda »

Tam nejde ani tak o tvrdost gumy, ale kostry pneu z materialu jako ocel, nylon atd.
《》
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Pneu koutek

Příspěvek od amater »

Jake jsou vlastne ty mekke a jake tvrde gumy? Mozna se to bude taky nekomu hodit..

Za mne teda Hankooky jsou tvrde, Savy extremne meke.
honziss
Letec
Příspěvky: 3453
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Pneu koutek

Příspěvek od honziss »

Je treba rozlisovat jestli je tvrda/mekka kostra, bocnice nebo smes nebo vsechno nebo jen naka kombinace...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
risomas
Autoškolák
Příspěvky: 39
Registrován: čtv 04 úno 21:07

Re: Pneu koutek

Příspěvek od risomas »

no ono potom existuju na nejakej hranici pri niektorych znackach obe variany tvrda aj makka. Zalezi to od indexu rychlosti a hmotnosti. Tie tvrde maju potom oznacenie XL. Na mojom rozmere 245/45/ R18 sa daju kupit obe varianty. Zrovna ten rychlostny a vahovy index co ja potrebujem je len v XL ale nizsie su s makkou bocnicou.
Ale stale to je zuvacka oproti Runflatom.
C5 Tourer Excl 2.2 biturbo, BMW R1250GS HP, Honda VT750
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Pneu koutek

Příspěvek od amater »

no tak to jsou veci. Myslel ze pneumatika je vcelku jednoducha zalezitost, ze tam ani neni co skazit a ejhle, hotova veda.

Tak premyslim jak to uchopit. Co by bylo super, je mit ke kazde pneumatice tyto charakteristiky, to ale jak jsem pochopil, vyrobci neudavaji. Tak, alespon pro mne, co by mi pomohlo pri dalsim vyberu pneumatik, je znat , ktery vyrobce (reps jeho konkretni produkt) vyrabi meke nebo naopak tvrde pneu. Nevim jestli muze nastat situace ze mame pneu s tvrdou kostrou, ale mekou bocnici. Uz takto mi to pride dost komplikovane, ja bych to zjednodusil na obnecne tvrde a meke pneu (nejde mi o tvrdost gumy na stycne plose) ale jakoby o celkovou tuhost pneumatiky. Tj asi to bude ta tuhost kostry a bocnici. Jde mi o to priste zvolit nejake optimum. Idelne pro mne (protoze mam 18" a tam 225/45) to trochu zmekcit, ale ne na ukor bocniho vedeni.

Takze co se tyce zminovane obecne tuhosti (kdyz se to da takto uchopit), asi bych dal na prvni misto jakekoliv Runflety:

1) Runflat = extra tvrde
2) ?
3) ?
.
.
8) Sava Intensa UHP :-)

Kdyz mate nekdo zkusenosti s ruznyma Pneu, podelte se pls se svymi zkustenostmi, mozna se to bude hodit i nekomu dalsimu.
honziss
Letec
Příspěvky: 3453
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Pneu koutek

Příspěvek od honziss »

Michelin Pilot SuperSport = tuha kostra, tuha bocnice, mekka smes. Eco gumy zas pro zmenu vetsinou maji mekkou kostru, stredne tuhou bocnici, tvrdsi smes.

Do jiste miry se muzes orientovat podle zamereni pneumatiky, rychlostniho indexu, hmotnostniho indexu a vahy pneu.

Na bezne cestovni auto bych se vyvaroval eco provedenim (nizsi prilnavost/delsi zivotnost), zbytecne velkych rozmeru (vaha), zbytecne velkych hmotnostnich indexu (tuha bocnice). Cim je konstrukce pneu tuzsi, tim potrebuje delsi dobu na prohrati aby dobre fungovala, at ma mekkou smes nebo ne.

U aut co maji hodne variant velikosti v TP jsem za roky vypozoroval vetsinou nejlepsi chovani auta pri pouziti 2-3 nejmensiho rozmeru.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Odpovědět