Stránka 7 z 8

Re: Autobaterie - doporuceni?

Napsal: úte 07 pro 09:10
od jerry
Uvádějí, že to nastartuje auto až do -20. Startovací kabely mám také, ale tahat po ránu kvůli tomu ven souseda do mrazu? Viděl jsem powerbanku na ebay v akci za 41 EUR, v Česku to prodávají za 2890 Kč, tak jsem jí koupil. Včera ještě auto nastartovalo normálně, až to použiju, tak dám informaci. Vzít to domů do tepla není problém, zařízení není velké ani těžké.

Re: Autobaterie - doporuceni?

Napsal: ned 26 pro 21:24
od AntiRadary.cz
Mohu poreferovat osobní zkušenost s power bankou z LIDLu: https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-st ... p100337742 . Koupeno v akci za 1.199 Kč, hned po zakoupení jsem onemocněl a auto, s již tak slabou baterkou, stálo týden venku na mraze. Po týdnu už nešlo ani odemknout dálkovým ovládání, takže jsem musel vytáhnout klič z karty a odemknout pěkně klíčem ručně. Po zapnutí zapalování absolutní mrtvo, žádná kontrolka, nic. Po připojení plně nabité power banky Ultimate Speed se všechno rozsvítilo a při pokusu o nastartování auto hned naskočilo. Jednalo se o 2.4 benzín, u kterého je batérie 65Ah, 2V, 580A: https://www.topbattery.cz/autobaterie-y ... prava.html. Power banka po připojení k nabíječce pak ukazovala ještě cca 3/4 kapacity. :-bd

Re: Autobaterie - doporuceni?

Napsal: ned 26 pro 22:20
od Honza42
Pro mne dosela překvapení, ta sranda z Lidlu. Vzhledem k recenzím to asi blbost nebude.
Pro panelákového motoristu určitě zajímavé.
Mně se doma hromadí staré baterky s malou kapacitou, které jsem už v autě nahradil novými. Udržuji je naživu a v teple dílny, takže v případě potřeby poslouží. Jasně, žádný komfort, ale však je to nouzovka.
Jinak do traktoru jsem teď kupoval tohle, doufám že nadlouho vystaráno:
http://www.otos.cz/autobaterie/autobate ... 0a-ee1853/
Hlavně kvůli snížené stratifikaci a odolnosti V4. Můžu s ní skákat přes pařezy. :D

Re: Autobaterie - doporuceni?

Napsal: pon 27 pro 09:51
od Duke_Luke
tak staru baterku mam aj ja jednu doma a tiez udrzujem nazive. Uz pomohla u segry ako powerbanka :D Ale tak dolezite je napriklad dat si u auta preverit aj kludovy odber. Ak je nejaky problem na elektronike a kludovy odber je vysoky, tak to dorazi kazdu bateriu. A potom samozrejme kto ma moznost v garazi, alebo u znameho/rodiny sem tam nechat v zime nabit bateriu a udrziavat v kondicii.

Re: Autobaterie - doporuceni?

Napsal: pon 27 pro 13:01
od retron
Také přidám pozitivní zkušenost s powerbankou z Lidlu, nakopli jsme tím dvakrát totál vydojenou alfa spider, nesvítily ani kundtrolky, batt 65 Ah a ukazovala stále plnou kapacitu.

Re: Autobaterie - doporuceni?

Napsal: ned 02 led 00:09
od abgx1
Tip na nejaky rozumny tester autobaterii?

Re: Autobaterie - doporuceni?

Napsal: ned 02 led 08:59
od Honza42
Plochý klíč 19-22, pro přesnější měření pak kousek drátu a jazyk. kdo má hóódně dlouhý jazyk, obejde se i bez drátu. :-P

Re: Autobaterie - doporuceni?

Napsal: ned 02 led 13:39
od abgx1
Cim vacsia iskra, tym vacsi startovaci prud?

Re: Autobaterie - doporuceni?

Napsal: ned 02 led 17:10
od PepaSFI
záleží na tom co si představiješ pod pojmem testování autobaterie. Orientační kontrola se dá udělat běžným multimetrem na nezatížené, odpočaté baterce, stručně se dá říct že jak má pod 12.5V tak neuškodí dát nabít a jak má pod 12V tak ihned nabít. Prakticky to samé udělají různé zkoušečky z autopotřeb s řadou kontrolek světýlek. Voltmetry do zapalovače už tolik ne, ono se to zapne až s klíčkem a to je tam odběr proudu. Pak jsou testery které už toho změří víc za víc peněz. Popravdě netuším jak fungují, protože to jaksi zjistí i startovací proud ve stovkách amper ale vodiče a velikost té krabičky takové zátěži moc neodpovídají. Nejspíš nějaký chytrý algoritmus nějakých měřících impulsů ze kterých se to pak vypočítá. A pak jsou zátěžové měřáky které to opravdu měří. Kabely jak ke svářečce, chlazený zatěžovací odpor a po změření je vhodné dát baterku nabít protože musela vydat dost energie. Hodně poučný videa má na youtube brněnský baterkář Čepek

Re: Autobaterie - doporuceni?

Napsal: ned 02 led 20:06
od Honza42
Je docela nesnadné zjistit napětí baterky naprázdno. Jen otevření dveří (světélka a imobilizér) srazí napětí klidně o 0,3V. A voltmetr trvale zapojený, aby byl třeba vidět zvenku, má zase nenulový odběr (zajímalo by mne jaký). Že je baterka schopna auto nastartovat neznamená, že je v pořádku nabitá. I s baterkou 12,1 V jsem normálně nastartoval. Přitom už chudinka nutně sulfatovala.

K těm studeným startům. Pokud bude startér točit 10s při odběru 500A (to je už docela extrémní případ), tak je to pouhých 1,4 Ah z kapacity baterky.
Alternátory dnes bývají 55A minimálně. Měli by utáhnout všechny hlouposti v autě včetně dobíjení baterky. I kdyby do baterky teklo jen 10A, tak je to dobité za 8,5 minuty. Vezmu účinnost vybíjení a nabíjení 50%, takže čas vynásobím dvěma, tedy 17 minut jízdy. Při průměrné rychlosti 50km/h tedy bude aku plný po ujetí cca 14km.
Problém krátkých jízd spíš bude, že aku zůstává na teplotě okolí a není moc ochotný přijímat náboj. Při dlouhé jízdě se v motorovém prostoru přece jen trochu ohřeje.