DPF a souvysející

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

DPF a souvysející

Příspěvek od amater »

Ahoj, prosim o radu. Jaká by měla být teplota výfukových plynů při vstupe do katalizátora resp DPF? Zajímá mně to pro dnešný běžný dieslový motor s turbem, Euro6, bez AdBlue. Zajímala by mne teplota při nízké zátěži (zahřátý motor, volnoběh), střední zátěži (dejme tomu, ustálená rychlost 90-tkou).
Řeším časté vypalování filtru, DPF se vypaluje každých cca 50km, filtr zanešený není, filtr se vypaluje při cca 10% procentním zaplnění. Všechno se zdá být ok, akorát nemám jak zkotrolovat správnost teplotných senzorů (fungují, reagují na teplotu, ale nevím nakolik dávají korektní hodnoty). Vím, že Zdá se mi že teplota co ukazují je dost vysoká. Už při malém zatížení snímače ukazují přes 300C. Abych se dostatl na hodnotu přes 400 stačí nějaké stoupání a ani nemusím moc dupat na plyn. Snímače teploty jsou tam dva, jeden na začátku DPF druhý uprostřed. DPF je hned za turbem.
Předem díky za rady.
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 455
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: DPF a souvysející

Příspěvek od PepaSFI »

přesný údaje ti neřeknu ale 400 stupňů není nijak zvlášť vysoká teplota. Ale vypalování sazí se řídí podle tlaku plynů, stupně ucpání. A některé motory mívají problém s tím že se jim neshoduje stav kilometrů se stavem filtru. Zkrátka řídící jednotka počítá se stárnutím, s tím že nějaké ucpání se už nevyčistí a koriguje si to. Jenže když to má nalítáno milion a někdo tam udělá "auto po dědkovi co jezdil jen do kostela, krásnejch 120 tisíc" , tak to jaksi nepasuje. Snaží se to dosáhnout vyčištění který by odpovídalo kilometrům, jenže ona tam sedí stará briketa.
janom
Řidič začátečník
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14 úno 16:22

Re: DPF a souvysející

Příspěvek od janom »

Z môjho pohľadu to vyzerá na obvyklého podozrivého: čidlá diferenčných tlakov. Ako sám píšeš, čidlá teploty fungujú a reagujú, filter nie je zanesený... takže RJ dostáva pokyn regenerovať z nejakého dôvodu - za mňa z toho, že má info o prílišnom "protitlaku", ale samozrejme je to len dohad založený na podobných skúsenostiach.
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: DPF a souvysející

Příspěvek od amater »

Je to mozne, ale cidlo jsem nejak laicky testoval: Pri zapnutem zapalovani (motor neni nastartovan) mi snimac hlasi hodnotu 0,2 mbar, pri nastartovani na volnobeh 0,7 (po regeneraci). Pri vytoceni na max otacky, nebo pod zatezi tam vidim max hodnotu kolem 30 mbar. Takze minimalne neco meri, hodnota bez tlaku je blizka nule. Problem vidim v tom, ze regenerace zacina kdyz je diferencni tlak kolem 2.0 mbar, co je podle mne malo. Pokud se nepletu regenerace by mela zacinat kolem hodnoty 10 mbar (hodnota na volnobeh).
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: DPF a souvysející

Příspěvek od amater »

Dělal jsem test tesnosti sání (kompresorom jsem se snažil natlakovat sání za váhou vzduchu). Odvětrávání vačkové hřídele jsem odpojil, hadici od turba zaslepil. Na moje překvapení jsem zjistil, že se při tlakování sání tlak (vzduch) nějak (pro mně záhadně) stejně dostává do prostoru odvětrávání vačkové hřídele a uniká tou "rourou" kde je normálně hadice odvětrávání...... jak / kudy se tam může dostat? Vysvětlíte mi to někdo prosím?
blabling2
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: úte 01 srp 11:33

Re: DPF a souvysející

Příspěvek od blabling2 »

Problem vidim v tom, ze regenerace zacina kdyz je diferencni tlak kolem 2.0 mbar, co je podle mne malo.
connect 4
jannick
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 31 srp 09:36

Re: DPF a souvysející

Příspěvek od jannick »

teplota výfukových plynů při vstupu do katalyzátoru nebo DPF se pohybuje v rozmezí od 150 do 400 stupňů Celsia. Při nízké zátěži (volnoběh) je teplota obvykle kolem 150 až 200 stupňů Celsia. Při střední zátěži (ustálená rychlost 90-tkou) je teplota obvykle kolem 250 až 350 stupňů Celsia.
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: DPF a souvysející

Příspěvek od amater »

teplota asi bude trochu zaviset i od toho jak daleko od vystupu plynu z motoru je DPF umistnen... nemusi byt neobvykla i hodnota kolem 450 az 500 C (pri max zatezi).
Odpovědět