Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Jen mi ted neni jasne, jak by potom mohl H5 v podstate odpojit predek a preferovat zadni napravu.
To schema asi bude k nejake starsi verzi. Na tom videu https://www.youtube.com/watch?v=R37BTEcGEFs v case 6:40 je videt zaber zadni napravou a teprve potom se pripojuje predek. Coz by podle techle schemat nebylo mozne, protoze tady predni osa dostava moment vzdycky, zadni jen pri sepnuti spojky.
EDIT: Zatim asi nejlepsi schema co jsem nasel, ale je to porad to same. Predni diferak dostava moment vzdycky.
To schema asi bude k nejake starsi verzi. Na tom videu https://www.youtube.com/watch?v=R37BTEcGEFs v case 6:40 je videt zaber zadni napravou a teprve potom se pripojuje predek. Coz by podle techle schemat nebylo mozne, protoze tady predni osa dostava moment vzdycky, zadni jen pri sepnuti spojky.
EDIT: Zatim asi nejlepsi schema co jsem nasel, ale je to porad to same. Predni diferak dostava moment vzdycky.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
na tom videu neni videt to, co pises. jen ma zadni naprava mensi adhezi nez predni, proto se protoci. o prenasenem momentu to nic nevypovida.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Krom toho chybi zaber na pravou stranu.
Takze nejsou videt otacky na pravem prednim kole.
To schema bude zrejme platit i pro H5.
Takze nejsou videt otacky na pravem prednim kole.
To schema bude zrejme platit i pro H5.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Rasťo tam tárá hlúposti, opavdu chybí pohled na pravou stranu protože se u Haldexu nemůže protáčet zadek a zároveň předek stát
takže:
- při pomalém rozjezdu (6:20) se protáčí LP a PZ kolo
- při rychlém rozjezdu (6:44) se protáčí PP a LZ kolo
A není to žádnou zásluhou haldexu jak se nám Rasťo snaží hloupě namluvit, je to jen kvůli trochu odlišných adhezních podmínek pro jednotlivá kola při obou testech
Kdy už konečně začnou testovat tuhle techniku lidi co tomu aspoň trochu rozumí ?
takže:
- při pomalém rozjezdu (6:20) se protáčí LP a PZ kolo
- při rychlém rozjezdu (6:44) se protáčí PP a LZ kolo
A není to žádnou zásluhou haldexu jak se nám Rasťo snaží hloupě namluvit, je to jen kvůli trochu odlišných adhezních podmínek pro jednotlivá kola při obou testech
Kdy už konečně začnou testovat tuhle techniku lidi co tomu aspoň trochu rozumí ?
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Tak kdyz jeden tyden testuje xDrive, dalsi pak Haldex, FWD, RWD, 4Matic ... nema sanci vsechno znat.
Importer je nakrmi nejakym marketingovym videem, kde je vsechno super a pak z nej lezou komentare, ze se predek pripoji az kdyz zadek neni schopen vykon prenest. I kdyz treba i v tomhle oficialnim videu https://www.youtube.com/watch?v=XZileWxZXbQ 0:58 jasne rikaji: ... while front wheels are always driven ...
Zavadejici je tam hlavne jak prezentuji zazraky EDS, jehoz reakce je pritom v realnem testu proti skutecnemu LSD dost pamala. Nebo jak to nazyvaji Permanent AWD, protoze prece dozadu jdou permanentne jednotky procent momentu.
Porad jsou ty dva slovenske testy lepsi nez vsechno na ceskem okruhu a ani v anglictine jsem zatim nic kvalitniho nenasel.
Oni se aspon snazi, i kdyz s chybami, ty vnitrnosti trosku okomentovat. Vetsina dnesnich recenzi je jen pohled konzumenta, jestli si ma kam dat kafe a jak se mu libi grafika infotainmentu.
Importer je nakrmi nejakym marketingovym videem, kde je vsechno super a pak z nej lezou komentare, ze se predek pripoji az kdyz zadek neni schopen vykon prenest. I kdyz treba i v tomhle oficialnim videu https://www.youtube.com/watch?v=XZileWxZXbQ 0:58 jasne rikaji: ... while front wheels are always driven ...
Zavadejici je tam hlavne jak prezentuji zazraky EDS, jehoz reakce je pritom v realnem testu proti skutecnemu LSD dost pamala. Nebo jak to nazyvaji Permanent AWD, protoze prece dozadu jdou permanentne jednotky procent momentu.
Porad jsou ty dva slovenske testy lepsi nez vsechno na ceskem okruhu a ani v anglictine jsem zatim nic kvalitniho nenasel.
Oni se aspon snazi, i kdyz s chybami, ty vnitrnosti trosku okomentovat. Vetsina dnesnich recenzi je jen pohled konzumenta, jestli si ma kam dat kafe a jak se mu libi grafika infotainmentu.
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
No myslím že by toho mohl znát víc. Předpokládám že se auty zabývá na plný úvazek a navíc sám říká že je strojař
Takže by nemusel šířit bludy
Takže by nemusel šířit bludy
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28467
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
já měl dneska reálnou možnost H5 v Golfu alltrack na sněhu, resp. na zasněžených silnicích. Musím říct, že ve srovnání s H4 je zásah celého systému neznatelný. U H4, se kterým jsem najel pár set tisíc km, bylo znát, když se připojil zadek - sice ne tolik, jako u H1 nebo H2, ale znát to bylo. U H5 stačí lehká ztráta adheze na předku a zadek to v tu ránu "zachraňuje". Pro mne jednoznačně krok kupředu. Ale stejný pocit jsem měl při přechodu z H2 na H4 

No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám
. Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera
.


Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
Ještě jsem si vzpomněl na jednu jízdu cca 1500 km v polozimních podmínkách sucho, mokro i sníh s Peugeotem 4007. Auto má přepínač režimů 2WD, 4WD a 4WDLock. Bylo docela zajímavé zkoušet jak se jednotlivé režimy projevují ve stejných situacích. Například ve vyjetých kolejích se při locknutí výrazně zvýšila směrová stabilita auta, naopak aktivace trvalého 2WD (tj. FWD) zvýraznila nedotáčivost v zatáčkách.... Prostě auto při změně distribuce sil opravdu reagovalo docela citelně a celkem v souladu s očekávánímExFun píše:Vana - jaké máš vůbec reálné zkušenosti s RWD a FWD? Nechci se tě dotknout, ale mám pocit, že 13 let jezdíš s full-time AWD a zkušenosti s RWD a FWD máš spíš sporadické, ne-li úplně teoretické....
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28467
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4
hezký článek:
http://www.autoforum.cz/technika/system ... it-za-nos/
http://www.autoforum.cz/technika/system ... it-za-nos/
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
