Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Abre »

Jen mi ted neni jasne, jak by potom mohl H5 v podstate odpojit predek a preferovat zadni napravu.
To schema asi bude k nejake starsi verzi. Na tom videu https://www.youtube.com/watch?v=R37BTEcGEFs v case 6:40 je videt zaber zadni napravou a teprve potom se pripojuje predek. Coz by podle techle schemat nebylo mozne, protoze tady predni osa dostava moment vzdycky, zadni jen pri sepnuti spojky.

EDIT: Zatim asi nejlepsi schema co jsem nasel, ale je to porad to same. Predni diferak dostava moment vzdycky.
FrontAxle.jpg
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od mmira »

na tom videu neni videt to, co pises. jen ma zadni naprava mensi adhezi nez predni, proto se protoci. o prenasenem momentu to nic nevypovida.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Abre »

Krom toho chybi zaber na pravou stranu.
Takze nejsou videt otacky na pravem prednim kole.
To schema bude zrejme platit i pro H5.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

Rasťo tam tárá hlúposti, opavdu chybí pohled na pravou stranu protože se u Haldexu nemůže protáčet zadek a zároveň předek stát
takže:
- při pomalém rozjezdu (6:20) se protáčí LP a PZ kolo
- při rychlém rozjezdu (6:44) se protáčí PP a LZ kolo

A není to žádnou zásluhou haldexu jak se nám Rasťo snaží hloupě namluvit, je to jen kvůli trochu odlišných adhezních podmínek pro jednotlivá kola při obou testech

Kdy už konečně začnou testovat tuhle techniku lidi co tomu aspoň trochu rozumí ?
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Abre »

Tak kdyz jeden tyden testuje xDrive, dalsi pak Haldex, FWD, RWD, 4Matic ... nema sanci vsechno znat.
Importer je nakrmi nejakym marketingovym videem, kde je vsechno super a pak z nej lezou komentare, ze se predek pripoji az kdyz zadek neni schopen vykon prenest. I kdyz treba i v tomhle oficialnim videu https://www.youtube.com/watch?v=XZileWxZXbQ 0:58 jasne rikaji: ... while front wheels are always driven ...
Zavadejici je tam hlavne jak prezentuji zazraky EDS, jehoz reakce je pritom v realnem testu proti skutecnemu LSD dost pamala. Nebo jak to nazyvaji Permanent AWD, protoze prece dozadu jdou permanentne jednotky procent momentu.
Porad jsou ty dva slovenske testy lepsi nez vsechno na ceskem okruhu a ani v anglictine jsem zatim nic kvalitniho nenasel.
Oni se aspon snazi, i kdyz s chybami, ty vnitrnosti trosku okomentovat. Vetsina dnesnich recenzi je jen pohled konzumenta, jestli si ma kam dat kafe a jak se mu libi grafika infotainmentu.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

No myslím že by toho mohl znát víc. Předpokládám že se auty zabývá na plný úvazek a navíc sám říká že je strojař
Takže by nemusel šířit bludy
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28467
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od řidičBOB »

já měl dneska reálnou možnost H5 v Golfu alltrack na sněhu, resp. na zasněžených silnicích. Musím říct, že ve srovnání s H4 je zásah celého systému neznatelný. U H4, se kterým jsem najel pár set tisíc km, bylo znát, když se připojil zadek - sice ne tolik, jako u H1 nebo H2, ale znát to bylo. U H5 stačí lehká ztráta adheze na předku a zadek to v tu ránu "zachraňuje". Pro mne jednoznačně krok kupředu. Ale stejný pocit jsem měl při přechodu z H2 na H4 :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Beny9700 »

Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od Vana »

ExFun píše:Vana - jaké máš vůbec reálné zkušenosti s RWD a FWD? Nechci se tě dotknout, ale mám pocit, že 13 let jezdíš s full-time AWD a zkušenosti s RWD a FWD máš spíš sporadické, ne-li úplně teoretické....
Ještě jsem si vzpomněl na jednu jízdu cca 1500 km v polozimních podmínkách sucho, mokro i sníh s Peugeotem 4007. Auto má přepínač režimů 2WD, 4WD a 4WDLock. Bylo docela zajímavé zkoušet jak se jednotlivé režimy projevují ve stejných situacích. Například ve vyjetých kolejích se při locknutí výrazně zvýšila směrová stabilita auta, naopak aktivace trvalého 2WD (tj. FWD) zvýraznila nedotáčivost v zatáčkách.... Prostě auto při změně distribuce sil opravdu reagovalo docela citelně a celkem v souladu s očekáváním
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28467
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi quattro - systemy pohonu 4×4

Příspěvek od řidičBOB »

No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět